|
کدخبر: 221997

تامین ۶۰ درصدی نمک مورد نیاز کشور از معادن سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به ظرفیت و ذخایر مطلوب معدنی این دیار گفت: میزان سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی در این استان ۱۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

علی تشنه دل روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از چند واحد معدنی استان سمنان، با اشاره به اشتغالزایی بخش معدنی در استان گفت: معادن استان با سرمایه گذاری مناسب برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی داشته است.

وی نبود زیرساخت های معدنی مناسب را یکی از مشکلات بخش معدن در این استان سمنان دانست و اضافه کرد: انجام فعالیت های معدنی در مقیاس کوچک و خرده پا در استان، مستهلک بودن ماشین آلات معدنی، کمبود نقدینگی واحدهای صنایع معدنی و بالابودن هزینه های اکتشاف و استخراج و بهره برداری معادن از دیگر مشکلات بخش معدن در استان سمنان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه این استان بزرگ ترین ذخایر زئولیت، گچ، نمک و سلستین را در کشور دارد تاکید کرد: استان سمنان را می توان پایتخت نمک و گچ ایران و جهان نامید.

تشنه دل با اشاره به جایگاه استان سمنان در تامین گچ و نمک کشور بیان کرد: ۶۰ درصد نمک مورد نیاز کشور و همچنین ۴۰ درصد از گچ مورد نیاز کشور از معادن استان سمنان تامین می شود.

وی تصریح کرد: استان سمنان با برخورداری از ذخایر غنی و متنوع معدنی و بهره برداری حدود ۴۰ نوع ماده معدنی ، دارای رتبه اول از نظر تولید گچ ، نمک ، سلستین و زئولیت ، رتبه دوم در تولید سولفات سدیم ، رتبه سوم در تولید زغال سنگ و کرومیت و یکی از سه استان برتر کشور در تولید زغال سنگ است.

وی با بیان اینکه استان سمنان علاوه بر تأمین گچ و نمک در زمینه سایر مواد معدنی نیز صاحب نام است افزود: ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۲۰ درصد کرومیت، ۴۰ درصد سولفات سدیم کشور از معادن استان سمنان استخراج می شود.

ارسال نظر