|
کدخبر: 221153

روند صعودی تولید در فولاد اسفراین

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به همراه معاونان و مدیران ایدرو و مسئولان استانی از مجتمع صنعتی فولاد اسفراین بازدید و در جشن شکرگزاری افزایش تولید این مجموعه شرکت کرد.

مجتمع صنعتی اسفراین توانست برای دومین‌بار در امسال، رقم افزایش تولید و محصول نهایی خود را به ۱۴ هزار و ۱۴ تن برساند. در این راستا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه از کارهای خوب و طرح‌های توسعه‌ای مجتمع صنعتی فولاد اسفراین پشتیبانی می‌کند تا اقتصاد کشور به شکوفایی برسد. 

ایدرو-اسفراین

تکمیل سرمایه‌گذاری‌های گذشته

محسن صالحی‌نیا، رئیس هیات‌عامل ایدرو در جشن شکرگزاری رکوردشکنی تولیدات محصول نهایی در مجتمع صنعتی فولاد اسفراین گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان نهاد سیاست‌گذار و پشتیبان در این حوزه در حال برطرف کردن موانع تولید در حوزه‌های کلان و اقتصادی است. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اقدامات خوب مجتمع صنعتی اسفراین در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ایجاد ارزش‌افزوده در تولید گفت: ایجاد فرهنگ تولید و فعالیت‌های موثر و هوشمندانه از الزامات پیشرفت و توسعه بوده که در مجموعه ایدرو و شرکت‌های تابعه به‌طور جدی مورد اهتمام است. 

صالحی‌نیا افزود: اقدامات خوبی در حوزه صنعت با توجه به ظرفیت‌های خوب نیروی انسانی شهرستان، برنامه‌ریزی مناسب و تلاش و پشتکار برای تکمیل سرمایه‌گذاری‌های گذشته در این مجموعه صنعتی انجام‌‌شده و آینده خوبی برای طرح توسعه‌ای در این مجتمع وجود دارد.

افزایش تولید

مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین نیز در این آیین گفت: آبان امسال حجم تولید محصول نهایی با ۱۷ درصد افزایش نسبت به اردیبهشت امسال که ۱۲ هزار و ۱۲ تن محصول بود، افزایش یافت که نوعی رکوردشکنی بود و به ۱۴ هزار و ۱۴ تن رسید. 

علی ملک تاکید کرد: علاوه‌بر این، افزایش ۱۰ درصدی تولید ذوب، افزایش تعداد ذوب متوالی، افزایش آمار در CCM، کاهش خام‌فروشی، رشد ۱۵۱ درصدی در بعضی شاخص‌ها و... نیز محقق شد که به پاس این تلاش‌ها این مراسم شکرگزاری تدارک دیده شده است. 

رکوردزنی در تولید لوله‌های استراتژیک

صالحی‌نیا همچنین در بازدید از تنها کارخانه تولید انواع لوله‌های فولادی بدون درز و استراتژیک صنعت نفت که برای استخراج و انتقال نفت خام مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: با وجود تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی امریکا در راستای تحقق شعار جهش تولید، ایدرو در ماه گذشته موفق به تولید بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ تن انواع لوله‌های موردنیاز صنایع نفت کشور در کارخانه لوله‌گستر اسفراین شده است. 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در طول فعالیت چند دهه این کارخانه چنین حجمی از تولید ماهانه، رکوردی بی‌سابقه بوده، افزود: با شروع تحریم‌های امریکا از تابستان ۹۷ پیش‌بینی‌هایی مبنی بر چالش و بحران جدید در توسعه صنایع نفت به‌دلیل نیاز به احجام بالای انواع کالا‌ها از جمله لوله‌های فولادی بدون درز جریانی و جداری شده بود که ایدرو از طریق شرکت تابعه استراتژیک لوله‌گستر اسفراین با برنامه‌ریزی و اقدامات لازم در تعامل و هم‌افزایی مثال‌زدنی وزارت نفت و شرکت‌های تابعه در عمل از حدود ۱۸ ماه گذشته توانسته به کسب رکوردهای مکرر تولید این لوله‌ها دست یابد.

وی تولید انواع سایز‌های ۶ تا ۱۶ اینچ به فراخور نیازهای حوزه نفتی کشور به صورت ۳ شیفت در سایه تلاش و همت کارگران و متخصصان و مدیران داخلی را نمونه‌ای از جهش کمی وکیفی تولید برشمرد.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایدرو را در راستای راهبرد سالی که رهبر معظم انقلاب مانع‌زدایی و پشتیبانی از صنایع کلیدی برشمرد که توسعه، بهسازی و نوسازی خطوط تولید انواع لوله‌های فولادی بدون درز در این کارخانه با سرمایه‌گذاری در احداث خطوط تولید مکمل و افزایش ظرفیت در این مسیر خواهد بود.

منبع: ایدرو نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها