|
کدخبر: 217404

تولید فولاد به روش کوره بلند در ذوب آهن

تولید فولاد به روش کوره بلند شیوه مرسوم دنیا است که در کشورمان، ذوب آهن اصفهان و پس از آن هلدینگ میدکو تنها تولیدکنندگان فولاد به روش کوره بلندی کشور محسوب می‌شوند.

صنعت و معدن تولید فولاد به روش کوره بلند در ذوب آهن

مرتضی یزدخواستی عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان با اشاره به وضعیت تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا در ذوب آهن اصفهان گفت: تولید ریل، سرآغازی برای تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا در این شرکت بود و این فرایند با بررسی طرح‌های جدید در جلسات هیات مدیره کارخانه به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

وی افزود: تولید سه محصول جدید شامل، آرک ۳۶TH ،  ریل مترو  UIC54 و  میلگرد آلیاژی ۳۰ ، طی یک ماه در ذوب آهن اصفهان، توانمندی این مجموعه عظیم صنعتی را بار دیگر اثبات کرد و نشان داد در صورتی که شرایط عادلانه بر صنعت فولاد حاکم باشد، ذوب آهن در تنوع بخشی به سبد محصولاتش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: در شش ماهه اول سال جاری تقریباً ۹۰ درصد سود سال ۱۴۰۰ در ذوب آهن اصفهان محقق شده است و برای اولین بار حاشیه سود شرکت بالای ۱۰ درصد شد که دستاورد ارزشمندی به شمار می‌رود زیرا در یک فضای کاملاً رقابتی به ثمر نشسته است.

یزدخواستی در ادامه اظهار داشت: تولید فولاد به روش کوره بلند شیوه مرسوم دنیا است که در کشورمان، ذوب آهن اصفهان و پس از آن هلدینگ میدکو تنها تولیدکنندگان فولاد به روش کوره بلندی کشور محسوب می‌شوند و در مقایسه با کارخانجات فولاد با روش احیا مستقیم در وجوه گوناگون مانند یارانه انرژی و ... مورد کم لطفی قرار گرفتند.

عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان اضافه کرد: با این حال در نهایت محصولات تولیدی کوره‌بلند‌ها در بازار با همان مقیاس تولیدات کارخانجات فولاد به روش احیای مستقیم که از امتیازات بسیاری برای تولید برخوردارند، در یک ردیف قرار می‌گیرند، لذا نیاز است مسئولین در این زمینه رویکرد عادلانه‌ای را در پیش بگیرند .

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه تولید 55 میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ هدف‌گذاری شده است، برنامه‌ریزی برای ایجاد توازن در زنجیره فولاد، مهمترین انتظار بخش‌های صنعت و معدن از دولت و مجلس است تا بتوانند با تعامل و هم‌افزایی بیشتر و حرکت در ریل تخصصی خویش، چالش‌ها را به فرصت تبدیل کرده و جایگاه ایران را در عرصه تولید فولاد بیش از گذشته ارتقاء بخشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه شرکت‌های تابعه ذوب آهن اصفهان بر اساس رسالت تعریف شده در مسیر پیشرفت قرار گرفته‌اند، گفت: پیش از این هر یک از شرکت‌ها چند فعالیت در زمینه ‌های مختلف انجام می‌داد اما در راستای تخصصی نمودن فرایندها و تمرکز بر پتانسیل‌ها و توانمندی‌ها، رویکردهای جدیدی برای هر یک از شرکت‌های تابعه تعریف شد که بازخورد خوبی نیز در پی داشته است و امیدواریم در آینده نزدیک یکی از محل‌های درآمد ذوب آهن اصفهان، سود حاصل از فعالیت‌های تخصصی شرکت‌های تابعه باشد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها