|
کدخبر: 220858

کاربرد ۲۷ درصدی فولاد در صنایع خودروسازی

بهرام شکوری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: از نظر آمار تولید فولاد در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۰ میلیون تن فولاد تولید شده است و هدف‏گذاری سال ۱۴۰۴ برابر با ۵۵ میلیون تن مشخص شده که برای رسیدن به آن نیازمند رشد سالانه ۲۰ درصدی هستیم.

صنعت و معدن کاربرد ۲۷ درصدی فولاد در صنایع خودروسازی

بهرام شکوری، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در رابطه با فولاد و کاربرد ورق‌‌های فولادی که در صنعت خودروسازی  و لوازم خانگی داخل کشور مورد استفاده قرار می‌‌گیرد، اظهار کرد: حقیقت امر این است که برندهای مختلف دنیا نیز از همین شیوه استفاده می‌‌کنند.

وی ادامه داد: در واقع برندهای مختلف جهانی ورق‌‌های فولادی را با قیمت‌‌های جهانی خریده و محصول خود را با کیفیت بالا تولید کرده و صادر هم می‌‌کنند که سود عایدی آن‌ها حتی بیشتر و به‌صرفه‌‌تر از شرکت‌‌های تولید کننده داخلی ماست.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: بنابراین این مساله یکی از دیگر معضلات کنونی کشور ما در عرصه تولید لوازم خانگی است که بایستی حل و فصل شود.

شکوری با اشاره به اینکه در شرایط کنونی میزان ذخایر سنگ آهن ایران برابر با ۷۴/۲ میلیارد تن با عیار متوسط ۴۸ درصد می‌‌باشد، اظهار کرد: از نظر ذخایر جهانی رتبه ۹ دنیا را به خود اختصاص داده‌‌ایم.

وی افزود: از نظر آمار تولید فولاد در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۰ میلیون تن فولاد تولید شده است و هدف‌‌گذاری سال ۱۴۰۴ برابر با ۵۵ میلیون تن مشخص شده که برای رسیدن به آن نیازمند رشد سالانه ۲۰ درصدی هستیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، افزود: به‌طورکلی بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهد که از هر یک تن فولاد تولید شده حدود ۶۰ درصد آن در ساخت و ساز و احداث زیرساخت‌‌ها، ۲۵ درصد در خودروسازی، ۷ درصد در تجهیزات ماشین آلات صنعتی، ۴ درصد در کشتی‌‌سازی، ۲ درصد در لوازم خانگی و ۲ درصد نیز در سایر موارد مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

شکوری ادامه داد: بنابراین به‌طورکلی حدود ۲۷ درصد از هر تن فولاد تولید شده در صنایع خودرو سازی و لوازم خانگی کاربرد دارد که در صورت دستیابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴، حدود ۱۴ میلیون تن آن، می‌تواند بر اساس نرم جهانی در زمینه خودروسازی و تولید لوازم خانگی مورد استفاده قرار گیرد.

وی در پایان گفت: لذا اعداد و ارقام مذکور بیانگر اهمیت ویژه توجه به تکمیل زنجیره ارزش سنگ آهن و فولاد در راستای ایجاد ارزش افزوده، تامین تقاضای صنایع پایین دستی از جمله صنایع لوازم خانگی و ایجاد اشتغال و خودکفایی در کشور است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها