|
کدخبر: 219891

افزایش راندمان ۸۸ درصدی در شرکت سیمان سپاهان

مدیرعامل شرکت سیمان سپاهان با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت در تاریخ ۶ آذر ماه عملکرد این شرکت در سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۰ را بی نظیر خواند و از رشد ۱۲ درصدی تولید این شرکت در سال تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها خبر داد.

عباسعلی معینیان، مدیرعامل شرکت سیمان سپاهان اظهار کرد: شرکت سیمان سپاهان با افزایش راندمان تولید از ۶۹درصد به ۸۸درصد، با رسیدن به حد نصاب ۲.۶ میلیون تن، رکورددار تولید در بین شرکت‌های سیمانی کشور در سال مالی اخیر بوده است. همچنین برنامه ریزی برای توسعه و افزایش ظرفیت تولید در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی چالش‌های پیش روی شرکت و صنعت سیمان را موضوع جریان پایدار انرژی و قطعی گاز و برق صنایع دانست و افزود: تمهیداتی اندیشیده شده تا با برنامه ریزی دقیق و ذخیره استراتژیک سوخت و کلینکر بتوانیم از توقف تولید و عرضه سیمان جلوگیری کنیم. سیمان سپاهان با دارابودن موجودی مناسب کلینکر، خود را برای مواجهه با این چالش‌ها آماده کرده است.

مدیرعامل سیمان سپاهان افزود: سیمان سپاهان با تمرکز بر حوزه صادرات و علی رغم تداوم شرایط کرونایی بر بازار‌های صادراتی، توانسته میزان ۳۵ درصد از کل محصول تولیدی را در مقاصد صادراتی خود به فروش برساند علیرغم فاصله بسیار زیاد بنادر صادراتی کشور، این شرکت با رشد ۷۷ درصدی میزان صادرات و رسیدن به میزان ۹۰۶ هزار تن صادرات موفق شد رکورد پیشین خود در زمینه صادرات را نیز ارتقا دهد و ارزآوری ۲۰ میلیون دلاری برای صنعت سیمان کشور به همراه داشته باشد.

معینیان ادامه داد: درحالی مقاصد صادراتی سیمان سپاهان به ۱۱ کشور افزایش یافته است که تا پیش از سال ۹۷، کشور عراق تنها مقصد صادراتی سیمان سپاهان بوده است. به این ترتیب و با توجه به این عملکرد، شرکت سیمان سپاهان به عنوان سومین شرکت برتر صادراتی در سطح کشور و برترین شرکت صادرکننده در منطقه مرکزی ایران شناخته شد.

معینیان گفت: در حالی که نرخ فروش مصوب انجمن حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است، سیمان سپاهان با برنامه ریزی در زمینه صادرات و نیز عرضه محصولات در بورس کالا توانسته افزایش ۱۴۲ درصدی درآمد‌های شرکت را رقم بزند که نشان از عملکرد بی نظیر سیمان سپاهان با وجود همه چالش‌ها و مشکلات بوده که ثمره زحمات و تلاش‌های صادقانه کارکنان و مدیران شرکت بوده است.

وی افزود: با توجه به کیفیت بالای محصول تولیدی سیمان سپاهان، از ابتدای عرضه در بورس کالا، محصولات این شرکت همواره با اقبال خوبی از سوی خریدارن مواجه شده است.

مدیرعامل سیمان سپاهان نقطه اوج عملکرد سیمان سپاهان را کسب بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی حاصل از فروش محصولات در سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۰ و تبدیل به اولین شرکت سیمانی ۱۰۰۰ میلیارد تومان دانست و افزود: رشد ۳.۵ برابری سود خالص شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل و ارتقای حاشیه سود خالص از ۴درصد در سال ۱۳۹۸ به ۳۲درصد در سال ۱۴۰۰ گوشه‌ای دیگر از دستاورد‌های بزرگ سیمان سپاهان است.

همچنین سال مالی جاری، دومین سال خروج از زیان انباشته در شرکت بود و سیمان سپاهان امسال هم همانند سال گذشته در مجمع به تقسیم سود می‌پردازد که خبر خوبی برای سهامدارن سیمان سپاهان در بازار سرمایه است.

گفتنی است، شرکت سیمان سپاهان، یکی از شرکت‌های مجموعه هلدینگ سیمان غدیر است. هلدینگ سیمان غدیر با دارا بودن ۶ شرکت سیمانی و شرکت‌های برتری در صنعت سیمان نظیر سیمان شرق، کردستان و دشتستان در نواحی مختلف کشور و دسترسی به مبادی صادراتی، ۱۰ درصد تولید و ۱۷ درصد صادرات سیمان کشور را در اختیار دارد و به زودی با نماد "سغدیر" در فرابورس عرضه اولیه می‌شود. غدیر به لحاظ تولید عملیاتی، دومین هلدینگ در بین سیمانی‌های کشور بوده و به جهت ظرفیت نیز رتبه سوم را دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها