|
کدخبر: 216558

بازدید معاون رئیس جمهور از واحد های تولیدی شهرک صنعتی شمس آباد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کرد.

صنعت و معدن بازدید معاون رئیس جمهور از واحد های تولیدی شهرک صنعتی شمس آباد

انسیه خزعلی روز شنبه در جریان سفر به جنوب استان تهران و با حضور در شهرستان ری، از سه واحد تولیدی با مدیریت و غالب نیروی کار زنان در شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کرد.

کارخانجات "تولیدی مهندسـی کوشـا فن پارس" تولید کننده ۲۲ محصول پزشکی و دندانپزشکی، "صنایع آزمایشگاهی و دارویی انیسان" تولید کننده انواع کیت‌های پزشکی سرولوژی و سریع جواب و "آریا زرین بلورین" تولید کننده انواع سرویس‌های چینی و آرکوپال از جمله واحدهای صنعتی بودند که بازدید شدند.

وی در این بازدیدها، ضمن گفت‌وگو با مدیران و کارگران این واحدهای صنعتی و تولیدی، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات آن‌ها‌ قرار گرفت.

بسته‌ کسب و کار پایدار خانواده‌ محور رونمایی می‌شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در حاشیه بازدید از سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی شمس آباد به خبرنگاران گفت: بسته‌ "کسب و کار پایدار خانواده محور" با هدف اشتغال بانوان در کنار خانواده و فرزندانشان به‌ زودی رونمایی می‌شود.

انسیه خزعلی افزود: با رونمایی از این بسته، بانوان می‌توانند در کنار فرزندانشان به کسب و کار خودشان برسند و نگرانی‌های موجود در این حوزه از بین می‌رود.

وی با بیان این‌که معاونت امور زنان و خانواده به‌ دنبال کاهش فشار بر بانوان شاغل، امکان ایجاد دورکاری و ایجاد کار در خانه برای بانوان است، اضافه کرد: ایجاد اشتغال در خانه موجب کمک فرزندان به مادر و کاهش بسیاری از معضلات اجتماعی می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: این معاونت تمام تلاش خود را در جهت گرفتن تسهیلات برای صنعتگران خانم، رفع مشکلات بیمه، تسهیل در اخذ مجوز و سایر مشکلات به‌کار گرفته است.

خزعلی با اشاره به این‌که شورای عالی اشتغال کشور با دستور رئیس جمهور پس از دو سال تشکیل جلسه داده است، بیان کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور این جلسات هر ماه برگزار می‌شود و معاونت زنان به دنبال حل بخشی از مشکلات زنان کارآفرین، زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست است.

وی با تأکید بر این‌که هم اکنون درحال احصاء مشکلات بانوان کارآفرین و کارگران خانم واحدهای تولیدی هستیم، اظهار داشت: مشکلات بیمه‌ای، دوری مسکن از محل کار و دورکاری از جمله این مشکلات هستند که درحال پیگیری آن هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: رفع مشکلات حمل و نقل کارگران شهرک صنعتی شمس آباد، احداث مسکن در کنار شهرک‌های صنعتی و رفع بسیاری از بروکراسی‌های اداری، از جمله راهکارهایی است که می‌تواند مشکلات بانوان را در حوزه کسب و کار حل کند.

خزعلی با اشاره به این‌که بازدید از واحدهای تولیدی به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی انجام شده است، گفت: در این بازدید شاهد کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت بانوان در حوزه مدیریت شرکت‌های دانش بنیان، واحدهای تولیدی و صنعتی بودیم که امیدواریم شاهد رفع مشکلات جاری این افراد باشیم.

شهرک صنعتی شمس آباد دارای ۲۹۵۱ هکتار مساحت است که ۱۵۳۱ هکتار آن زمین صنعتی و ۲۳۷۸ هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرک صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفیه خانه فاضلاب برخوردار است و ۲۶۲۸ قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت ۱۳۱۰ هکتار در آن منعقد شده است.

۱۹۴۶ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرک صنعتی نیز با سرمایه گذاری ۶۶ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال برای ۳۷ هزار و ۳۴۶ نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان، مشاور امور بانوان سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده را در بازدید از شهرک صنعتی شمس آباد همراهی کردند

آدرس کوتاه شده: http: //shatanews.ir/s/mfacqg۲

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها