|
کدخبر: 213847

ریزش قیمت مواد اولیه در صنعت فولادسازی

قیمت سنگ‌آهن به عنوان مواد اولیه مهم در صنعت فولادسازی، در ابتدای این هفته با کاهش قیمت همراه شد. البته قراضه و زغال‌سنگ نیز به عنوان دیگر نیازهای اولیه در صنعت فولادسازی، این هفته را با ریزش قیمت آغاز کردند.

در ابتدای این هفته (۷ آبان- ۲۹ اکتبر) قیمت سنگ‌آهن با عیار ۵۸درصد با ریزش ۱۳دلاری قیمت مواجه شد و از ۹۲دلار به ۷۹دلار برهرتن رسید؛ سنگ‌آهن با عیار ۶۲درصد نیز با کاهش ۶دلاری قیمت از ۱۲۲دلار برهرتن به ۱۱۶دلار رسید و سنگ‌آهن با عیار ۶۵درصد نیز با رشد منفی ۱۸دلاری قیمت از ۱۴۴دلار به ۱۲۶دلار برهرتن قیمتگذاری شد.

به گفته کارشناسان و فعالان این بازار، یکی از دلایل ریزش قیمت سنگ‌آهن، کاهش قیمت فولاد و از سوی دیگر بالارفتن میزان تولید این ماده معدنی است. البته قوانین و سیاستگذاری‌های کشور چین نیز به عنوان بزرگترین مصرف کنندگان سنگ‌آهن و بزرگترین تولیدکننده فولاد در جهان روی قیمت سنگ‌آهن نیز اثرات مستقیمی دارد. چراکه با نزدیک شدن به فصل سرما و تغییرات آب و هوایی، تلاش برای کاهش میزان آلودگی ناشی از تولید فولاد در این کشور حاکم خواهد شد و در نهایت می‌تواند باعث کاهش تولید فولاد شود.

اما قیمت قراضه وارداتی از امریکا نیز در ابتدای این هفته، با افزایش ۳دلاری قیمت از ۵۰۱دلار به ۵۰۴دلار بر هرتن رسید؛ قراضه وارداتی از اروپا و قراضه وارداتی از حوزه بالتیک با کاهش قیمت مواجه شدند. به این شکل که قراضه وارداتی از اروپا از ۵۰۰دلار به ۴۹۹دلار و قراضه وارداتی از حوزه بالتیک از ۵۰۵دلار به ۵۰۴دلار برهرتن رسید.

قیمت زغال‌سنگ هم به عنوان سوخت مهم در صنعت فولادسازی که طی هفته‌های اخیر به سرعت در حال اوج گرفتن بود، در ابتدای این هفته با ریزش قیمت همراه شد؛ به گونه‌ای که نرخ زغال‌سنگ FOB استرالیا از ۴۰۴دلار برهرتن به ۴۰۱.۲دلار برهرتن رسید و افت ۲.۸دلاری قیمت را تجربه کرد.

منبع: معدن نامه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها