|
کدخبر: 213613

یزدی زاده: صنعت فولاد دچار مشکل خودتحریمی است

مدیر عامل شرکت ذوب آهن توزیع عادلانه مواد اولیه را چالش مهم زنجیره فولاد دانست.

صنعت و معدن یزدی زاده: صنعت فولاد دچار مشکل خودتحریمی است

منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان در نشست خبری خود در نشست خبری برگزار شده در حاشیه نمایشگاه MINEX با اشاره به ۱۵ نوع محصول این شرکت عنوان کرد: تنوع محصولات ذوب ‌آهن بالاست که در این تنوع محصول بی سابقه، عمده محصولات شرکت، صنعتی است. ذوب آهن اصفهان در حوزه بهره وری و کیفیت محصول نیز، تولید محصولات مختلف را مدنظر قرار داده است و همچنین تولید محصولات نوردی همچون ریل بهره‌مند است. شرکت در حال حاضر قادر به تامین نیاز ریلی کشور می‌باشد و ذوب آهن در غرب آسیا تنها تولیدکننده ریل است.

به گفته وی ذوب آهن اصفهان در ۶ ماهه اول سال جاری با وجود مشکلاتی همچون کمبود مواد اولیه و بحران آب، در تولید چدن مذاب ۱۰ درصد نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان عنوان کرد: ذوب آهن ماهیتا و به واسطه نحوه فعالیت کمترین بهره را از یارانه انرژی کشور دارد و در صورت تضمین آب امکان تولید برق دارد، لازم به ذکر است که با توجه به نوع تکنولوژی تولید جدید کمبود گاز برای ما یک تهدید نیست.

یزدی‌زاده انتخاب ذوب آهن به عنوان بنگاه اقتصادی ممتاز وزارت کار، انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی کوره بلند شماره ۲، تقدیر استاندار از مدیریت ذوب آهن به عنوان کارفرمای سلامت محور استان، بومی سازی چرخ و محور قطارهای های مانوری در پویش بازرگان ذوب آهن، کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب با اجرای طرحهای توسعه، تولید میلگرد ۵۰ مارک ۷۰CR۲ با ارزش افزوده بالا جهت تامین نیاز کشور، تولید ریل مترو ۵۴E۱ جهت مترو تهران، تولید آرک معدن TH۳۶، صادرات اولین محموله آرک معدن V۲۱، تولید میلگرد آلیاژی ۳۰، کسب تندیس طلائی و گواهینامه برند سبز، بارگیری مواد فله ای از کشتی به واگن و ارسال به ذوب آهن و دستیابی به رکورد تولید ۲۵ ساله کلاف را از دستاوردهای مهم ذوب آهن اصفهان در نیمه نخست سال جاری دانست.

یزدای زاده اظهار داشت: ظرفیت تولید فولاد کشور در مرز ۴۰ میلیون تن است، طبق این آمار برای تامین نیاز ساخت یک میلیون واحد مسکونی به مشکلی نخواهیم خورد. مهم‌ترین مشکلی که باید به آن اشاره کنم بروکراسی‌های اداری است که با ایجاد اتاق فکری با حضور تمامی تولیدکنندگان این حوزه و بررسی موانع رسیدن به یک میلیون واحد مسکونی، این موضوع قابل مدیریت است.

یزدی زاده با اشاره به صادرات ریل به افغانستان عنوان کرد: توان تولید ریل ۳۶ متری ما را به کسب بازارهای صادراتی بیشتر معطوف کرده اما صادرات ریل به افعانستان اکنون ‌متوقف است چراکه قرارداد ریل ما مربوط به دولت قبلی افغانستان بوده و فعلا صادرات در شرایط نامعلومی قرار دارد. امیدواریم قراردادهای جدیدی منعقد شود و شاهد صادرات ریل باشیم. در نظر داریم با دولت جدید افغانستان تحت هماهنگی با وزارت امور خارجه اقدامات را انجام می دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما مانعی بابت صادرات و واردات به واسطه تحریم نداشتیم متاسفانه بیشتر موانع در داخل کشور است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها