|
کدخبر: 209014

مهرداد یوسفی:

اجرای طرح کاداستر در ۱ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی با اشاره به اجرای طرح کاداستر در ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی همدان از عملیاتی شدن این طرح در یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی خبر داد.

صنعت و معدن اجرای طرح کاداستر در ۱ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی

به گزارش گسترش نیوز در همدان، مهرداد یوسفی رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی کشاورزی استان همدان ، در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار از اراضی استان همدان به منظور اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی نقشه‌برداری و اطلاعات مالکیتی و توصیفی آن‌ها نیز تهیه شده است.

وی افزود: در همین راستا به منظور صدور اسناد اراضی کشاورزی بیش از ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی نقشه برداری شده و در سامانه جامع حدنگاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جانمائی شده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای طرح کاداستر جزو استان‌های پیشرو هستیم. در استان همدان بیش از یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که این طرح در سطح مذکور عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی کشاورزی با جزئیات کامل و اطلاعات توصیفی مالکیتی اجرا می‌شود، مشخصاتی مانند مساحت، کاربری، مختصات UTM و سایر اطلاعات حقوقی و مالکیتی و... نهایتا جهت صدور اسناد کشاورزی به واحدهای ثبتی تحویل می‌شود.

در پایان اهداف اجرای طرح کاداستر را اینگونه برشمرد: یکپارچه‌سازی اراضی، تعیین الگوی کشت، ایجاد بانک اطلاعات کشاورزی، تعیین نکلیف و جلوگیری از بروز اختلافات ملکی و همچنین جلوگیری از پدیده زمین خواری.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها