|
کدخبر: 207133

بررسی اقدامات هلدینگ صدرتامین در حوزه نوآوری

شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با هدف ایجاد جریان نوآوری و در راستای سیاست های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی، حمایت از طرح های نوآورانه را در دستور کار خود قرار داده است. یکی از راهبردهای اساسی این شرکت توسعه کسب و کارهای نوین و دانش بنیان در بخش معدن و صنایع معدنی است.

صنعت و معدن بررسی اقدامات هلدینگ صدرتامین در حوزه نوآوری

بنابر اعلام شرکت سرمایه گذاری صدر تامین، در این خصوص همکاری سازنده و گسترده ای با ستاد توسعه مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شکل گرفته و پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک، فعالیت های نظام مندی طراحی و اجرا شد که در تشکیل شتاب دهنده صدر فردا متجلی شد.

بنابر گزارش روابط عمومی شتاب دهنده دانش بنیان صدر فردا طی نشستی که چهارشنبه ۱۴ مهرماه با حضور غلامرضا سلیمانی مدیرعامل هلدینگ صدر تامین، دبیر ستاد مواد پیشرفته و ساخت و مدیرعامل شتاب دهنده دانش بنیان صدرفردا برگزار شد، اقدامات هلدینگ صدرتامین در حوزه ایجاد زیرساخت های توسعه نوآوری و فعالیت های شتاب دهنده دانش بنیان صدرفردا بررسی و پروژه های در دست اجرا ارزیابی شد.

شتاب دهنده دانش بنیان صدر فردا به عنوان پلتفرم توسعه نوآوری در هلدینگ صدر تامین با ماموریت شناسایی طرح های نوآورانه و راهبری آن ها تا تبدیل شدن به کسب و کارهای دانش بنیان ۷ طرح نوآورانه را در دست شتاب دهی دارد، که طی این جلسه مقرر شد طی سال جاری حداقل 2 مورد از آن ها وارد عملیات اجرایی صنعتی سازی شود.

همچنین تحلیل زنجیره ارزش محصول کسب و کار در شرکت های زیر مجموعه هلدینگ صدرتامین مورد توجه قرار گرفت. از سوی دیگر ایجاد کسب و کارهای نوین در حوزه هایی نظیر زنجیره منیز یلیس، طلا، صنایع پایین دست مس مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد با بهره گیری حداکثری از ظرفیت های طرفین موضوعات با جدیت پیگیری شود.

ظرفیت سازی برای بکارگیری منابع مالی و تنوع بخشی به تامین مالی طرح های نوآرانه در شتاب دهنده صدر فردا با ایجاد صندوق جسورانه بورس و با مشارکت نهاد مالی اکو سیستم نوآوری موضوع دیگری بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

در این جلسه سلیمانی ضمن اشاره به عزم هلدینگ صدرتامین مبنی بر توسعه نوآوری محور، ایجاد کسب و کارهای نوین در کنار شرکت های زیرمجموعه هلدینگ را دارای اثرات مثبت بر توسعه آن ها دانست. همچنین شاهوردی عضو هیات مدیره هلدینگ صدر تامین بر ضرورت توجه به مواد محصولات نوین معدنی تاکید نموده و لزوم پرداختن به مواد استراتژیک را یک مسیر توسعه ای معرفی کرد.

در ادامه این نشست لطیفی دبیر ستاد مواد پیشرفته و ساخت تاکید کرد کلیه ظرفیت های لازم برای تسریع در تجاری سازی طرح ها به کار گرفته شود تا طرح ها در زمان کوتاهی منجر به ارزش آفرینی ملی گردد.

کمالی مدیرعامل شتاب دهنده دانش بنیان صدرفردا نیز طی گزارشی، اقدامات صورت گرفته طی یکسال گذشته را تشریح و برنامه های پیش روی شتاب دهنده را مطرح نمود.

در پایان این نشست، طرفین ضمن تاکید بر توسعه همکاری ها، پیگیری مجدانه برای تحقق سرمایه گذاری ها و ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان با هدف توسعه ملی و ارزش آفرینی در جوار هدلینگ صدرتامین را مورد تاکید قرار دادند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها