|
کدخبر: 193571

فاطمی امین چه برنامه ای برای صنعت دارد؟

بررسی برنامه پیشنهادی «سیدرضا فاطمی‌امین» وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از پیشنهاد ۱۰ راهبرد برای تغییر وضعیت موجود به مطلوب در این وزارتخانه عریض و طویل اقتصادی است.

صنعت و معدن فاطمی امین چه برنامه ای برای صنعت دارد؟

راهبردها مسیر رسیدن از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب را نشان می‌دهد و در حقیقت، مهمترین تغییراتی که باید رخ دهند تا اهداف محقق شوند را بیان می‌کنند.

برپایه این گزارش، اصلاح ساختار تولید و تجارت با تاکید بر اقتصاد دانش‌بنیان، توانمندسازی بخش خصوصی به‌ویژه بنگاه‌های توسعه‌گر و ارتقای همکاری‌های بین‌بنگاهی، گسترش و تقویت مدیریت زنجیره‌های تامین، مشارکت در اصلاح ساز و کارهای تامین مالی با تاکید بر ابزارهای نوین، اصلاح سازوکارهای بازار و تنظیم قیمت و اصلاح ترکیب پایه‌های مالیاتی در راستای تقویت فعالیت‌های اقتصادی مولد، بخشی از راهبردهای وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت است.

همچنین فاطمی‌امین، پیشرفت متوازن منطقه‌ای بر اساس آمایش سرزمین، فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی، برون‌نگری و گسترش تعاملات بین‌المللی به‌ویژه با کشورهای همسایه و هم‌سو، استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و انجمن‌ها در تصمیم‌سازی و نظارت، اصلاح ساختار حکمرانی در بخش صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش اولویت‌گذاری، تنظیم‌گری، تسهیل‌گری و نظارت را به عنوان بخش دیگری از راهبردهای ۱۰‌گانه خود برای بهبود وضعیت موجود اعلام کرده است.

این راهبردها در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، نقشه راه میان‌مدت (شامل پروژه‌ها و اقدامات عملیاتی مشخص)، برنامه‌های استانی و شهرستانی، بخشی و بین‌المللی اجرا می‌شوند.

«سید رضا فاطمی امین» که در سال ۱۳۵۳ در شاهرود متولد شده، تحصیلات دانشگاهی خود را در سال ۱۳۷۱ در رشته الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد آغاز کرد و دکترای مدیریت راهبردی دانش دارد.

از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به عضویت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد. آخرین سمت فاطمی امین، قائم مقام آستان قدس رضوی بود که پیش از آن مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی بوده است.

از جمله دیگر سوابق کاری فاطمی‌امین، مجری پروژه شهر سالم مشهد، رییس ستاد تحول صنایع و معادن، مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده کشور، عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن، سخنگوی وزارت صنایع و معادن، مشاور دستیار ویژه رییس‌جمهوری و رییس پروژه‌های اقتصادی- تولیدی، قابل اشاره است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها