|
کدخبر: 188887

دو تکلیف سیمانی مجلس به وزیر صمت

رییس کمیسیون عمران مجلس از بررسی موضوع افزایش قیمت سیمان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: مقرر شد تا زمانی که نیاز داخل تامین نشود، اجازه صادرات سیمان داده نشود.

صنعت و معدن دو تکلیف سیمانی مجلس به وزیر صمت

محمدرضا رضائی کوچی در تشریح جلسه سه‌شنبه (۵ مرداد ماه ) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جلسه کمیسیون به بحث قیمت مصالح ساختمانی و مشخصا قیمت سیمان اختصاص داشت و وزیر همه کوتاهی‌ها و مشکلات را بر گردن وزارت نیرو انداخت و عنوان کرد، به‌دلیل اینکه قطعی برق داشتیم، این اتفاق افتاده است.

رییس کمیسیون عمران مجلس افزود: ما موضوع را محاسبه و کارشناسی کردیم و دیدیم اینگونه نیست. البته درست است که برق از ۲۰ روز پیش قطع شده اما بلافاصله بعد از قطعی برق هم افزایش قیمت داشته‌ایم.

رضایی‌کوچی عنوان کرد: از آنجایی که ما بیش از نیاز کشور تولید می‌کنیم، حتی قطعی برق که می‌تواند قسمت عمده‌ای از تولید را کاهش دهد، اما تولید به اندازه‌ای است که بتواند حداقل‌های نیاز داخل کشور را تامین کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش قیمت ناگهانی بلافاصله بعد از قطعی برق به به این معناست که برخی سوءاستفاده‌هایی کرده‌اند. اکنون سیمان در بازار وجود دارد اما قیمت‌ آن بالا است، یعنی تولید می‌شود اما به‌دلیل عدم نظارت قیمت آن بالا است.

نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به موضوع صادرات سیمان گفت: ما از پایانه‌های مرزی اطلاعاتی گرفتیم مبنی بر اینکه سیمان از پایانه‌ها صادر می‌شود. این به‌ آن معناست که سیمان در کشور تولید می‌شود اما به‌دلیل عدم نظارت، هم قیمت بالا است و هم صادر می‌شود. بنابراین ما استدلال و دفاع وزیر را نپذیرفتیم.

رضایی‌کوچی خاطرنشان کرد: در جلسه مقرر شد وزیر صنعت، دو اقدام انجام دهد؛ اقدام اول اینکه مصالحی که در بازار است را کنترل قیمت کند که با قیمت مناسب به دست مردم برسد، و دیگر آنکه تا زمانی که نیاز داخل به سیمان تامین نشود، اجازه صادرات ندهند. یعنی اولویت اول نیاز داخل کشور و بعد اجازه صادرات است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما این ۲ شرط یعنی جلوگیری از صادرات و کنترل و نظارت بر فروش مصالحی که اکنون در بازار بوده اما قیمت آن بالا است را برای وزیر قرار دادیم چرا که با این دو رویکرد می‌توانیم قیمت مصالح را کنترل کنیم.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر