|
کدخبر: 188109

در بررسی دستاوردهای شرکتهای تابعه هلدینگ سیمانی شستا(سیتا) در دو سال اخیر مشخص شد

رشد ۴۷۰ درصدی سود خالص در سیمان بجنورد

شرکت سیمان بجنورد از جمله شرکت های تابعه شستا در شاخص سود خالص در دو سال اخیر 470 درصد رشد داشت و توانست در سال 99 رکورد تولید از بدو تاسیس را بشکند.

صنعت و معدن رشد ۴۷۰ درصدی سود خالص در سیمان بجنورد

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین، سیدحسن معصومی، مدیرعامل شرکت سیمان بجنورد با اشاره به این که افزایش سوددهی و بهبود روند تولید و فروش در سیمان بجنورد به دلیل رهنمودهای مدیران عامل شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی و سیمان تامین و اتخاذ رویکردهای مناسب است، گفت: در دو سال گذشته شرایط مناسبی برای سیمان بجنورد ایجاد شده که از جمله آن ها می توان از افزایش 18 درصدی تولید کلینکر نسبت به سال گذشته در راستای جهش تولید و افزایش حاشیه سود عملیاتی از ۳۷ درصد به ۴۱ درصد و حاشیه سود خالص از ۳۵ درصد به ۴۵ درصد نام برد.

آمار

معصومی همچنین به کسب عنوان کارفرمای سلامت محور در حوزه مقابله با ویروس کرونا در سطح کشور پرداخت و افزود: کاهش متوسط دوره وصول مطالبات از ۱1۰ روز به ۴۵ روز و افزایش نرخ بازده دارایی ها از ۲۸ درصد در سال ۹۸ به ۴۳ درصد در سال ۹۹ از دیگر دستاورد های دو سال اخیر سیمان بجنورد است.

وی با اشاره به عدم افزایش منطقی قیمت سیمان طی سال های گذشته گفت: در شرایطی که قیمت دستوری سیمان در سال های گذشته تابع شرایط کلی اقتصاد نبود اما شرکت، موفق به افزایش و بهبود عملکرد شد. دلیل اصلی این مهم ایجاد شفافیت، بهره گیری از نیروهای توانمند، متعهد و متخصص و افزایش مهارت سرمایه های انسانی با بکارگیری دانش فنی روز دنیا، پاسخگویی به نیازها و انتظارات کلیه ذینفعان، توجه به زنجیره تولید و تحویل سیمان، افزایش کیفیت تولید و فروش، کنترل قیمت تمام شده و کاهش ظرفیت بلااستفاده است.

ارسال نظر