|
کدخبر: 181583

اقدام مهم سنگ آهن مرکزی بافق برای صنعت و معدن بدون دخانیات

در راستای اجرای طرح "صنعت و معدن بدون دخانیات" و به‌ منظور افزایش آگاهی و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از استعمال دخانیات، تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق و دانشگاه علوم پزشکی یزد امضا شد.

صنعت و معدن اقدام مهم سنگ آهن مرکزی بافق برای صنعت و معدن بدون دخانیات

محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد به همراه دهقانی معاون درمان، وفایی نسب معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی یزد، زارع مدیر درمان بیمارستان، مسعود دانشی مدیر شبکه بهداشت و درمان با حضور در دفتر مدیر عامل شرکت سنگ آهن در اداره مرکزی یزد با رضا فلاح مبارکه دیدار و تفاهم نامه همکاری در اجرای طرح  " صنعت و معدن بدون دخانیات " در این مجموعه را امضا نمودند.

میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن تشکر از زحمات شرکت سنگ آهن مرکزی در بحث درمان طی سالهای گذشته به ویژه اقدامات این مجموعه در مقابله با ویروس کرونا در شهرستان و استان گفت: در بحران شیوع کرونا که با کمبود های بسیاری مانند نداشتن ماسک، الکل، دستگاه اکسیژن ساز و ... مواجه بودیم شرکت سنگ آهن مرکزی نقش موثری را ایفا کرد.

سپس محمدرضا دهقانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه شرکت سنگ آهن سبقه بسیار خوب،مثبت و طولانی در امر مساعدت به سلامت مجموعه شهرستان بافق و استان داشته و همچنان نیز پیشقدم است،افزود: شرکت سنگ آهن در بحث کرونا علاوه برآنکه نقشه محوری در کمک به مجموعه سلامت شهرستان و استان انجام داده است،در زمینه کنترل موارد بیماری در خود مجموعه شرکت برنامه بسیاری خوبی داشته به گونه ای که موارد ابتلا به بیماری علیرغم حجم زیاد نیرو به خوبی مدیریت شد.

وی شرکت سنگ آهن را به عنوان پتانسیل بسیارعظیم در کنار استان دانست و گفت: با توجه به دیدگاه مثبت این شرکت که به عنوان در شهرستان بافق و استان است، باید از پتانسیل و ظرفیت های این مجموعه استفاده کرد.

دهقانی ادامه داد:  یکی از اقدامات سازمان جهانی بهداشت با توجه به اعلام آمادگی شرکت سنگ آهن، داشتن شهرستان و روستای بدون دخانیات است و شهرستان بافق و روستای مبارکه اکنون به این مرحله رسیده اند و با ابتکار استان و آمادگی شرکت، طرح " صنعت و معدن بدون دخانیات " برای اولین بار در کشور اجرا شده است.

در ادامه فلاح مبارکه با بیان اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی از بدو تاسیس در راستای مسئولیت های اجتماعی کارهای زیربنایی را انجام داده است،گفت: پیش از انقلاب با راه اندازی شبکه بهداری و بهداشت به خدمت رسانی مردم و پرسنل مشغول شد و این امر تا امروز ادامه پیدا کرده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بحث درمان شهرستان به ویژه مقابله با کرونا افزود: در بحران این بیماری با تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده بدون مدنظر قرار دادن الویت ها برای عموم مردم شهرستان و پرسنل شرکت اقدام کردیم تا از سرایت بیماری و تعطیلی کارگاه جلوگیری کنیم و خوشبختانه کمترین آمار ابتلا در شهرستان و مجموعه را داشتیم.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن باشگاه فرهنگی ورزشی آهن را مجموعه ای برای کمک به سلامت پرسنل دانست و اظهار کرد: هر چه بتوانیم افراد را به امر ورزش جذب کنیم سلامت آنان تضمین و کمتر به سمت مصرف دخانیات و مواد مخدر خواهند رفت.

وی امضای تفاهم نامه " صنعت و معدن بدون دخانیات " را افتخاری دیگر برای سنگ آهن دانست و گفت: شرکت سنگ آهن ظرفیت های بسیار خوبی دارد و می توان با دعوت از اساتید مجرب و آموزش در این زمینه افراد را تشویق به عدم مصرف دخانیات کنیم و امتیازاتی را برای آنان قرار دهیم.

فلاح مبارکه خاطر نشان کرد: باید گام های دستیابی را برای این طرح تعریف کرد و پایش های ماهیانه،۳ ماهه،۶ ماهه و سالیانه برای آن قرار دهیم تا جلوگیری از شیب صعودی آن کنیم.

غلامرضا پور مدیر HSE شرکت سنگ آهن در حاشیه این برنامه در خصوص اجرای این طرح بیان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی در راستای مسئولیت اجتماعی و کاهش مصرف دخانیات طرحی را با عنوان " صنعت و معدن بدون دخانیات " با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد به اجرا در آورده که تا سال ۱۴۰۴ ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح با اهداف متفاوت در زمینه فرهنگ سازی کاهش مصرف دخانیات برای پرسنل شرکت و خانواده های آنان و شناسایی مصرف کنندگان دخانیات انجام گرفته است،گفت: امیدواریم با امضا این تفاهم نامه بین شرکت سنگ آهن مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی یزد بتوان گام های مثبتی در راستای کاهش مصرف دخانیات در شرکت انجام دهیم.

غلامرضاپور ادامه داد: این تفاهم نامه در خصوص ارتقاء آگاهی و نگرش پرسنل شرکت و خانواده های آنان تا سال ۱۴۰۴ به میزان ۱۰۰ درصد، شناسایی مصرف کنندگان  دخانیات و کاهش آسیب های ناشی از آن ۵۰ درصد و کاهش دسترسی به دخانیات از طریق اجرای قوانین و مقررات به میزان ۱۰۰ درصد است.

مدیر HSE شرکت خاطر نشان کرد: در این ۴ سال به طور منظم از طریق دانشگاه علوم پزشکی یزد مورد ارزیابی قرار می گیریم و امتیاز بندی می شویم.

 گفتنی است در این نشست رضایی مدیر حراست نیز حضور داشت.

منبع: مرکز اطلاع رسانی شرکت

ارسال نظر