|
کدخبر: 173930

ایجاد ۵۷۲۶ شغل در معادن اصفهان در ۸ سال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت : در هشت سال اخیر برای پنج هزار و ۷۲۶ نفر در بخش معادن این استان اشتغالزایی شده است.

صنعت و معدن ایجاد ۵۷۲۶ شغل در معادن اصفهان در ۸ سال

به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، ایرج موفق گفت: در بازه زمانی هشت سال گذشته برای ۳۸۵ معدن استان پروانه بهره برداری جدید صادر شد که پروانه ۲۶۱ معدن هم تمدید شده است

رئیس سازمان صمت اصفهان ادامه داد: تعداد ۸۵۴ معدن دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد که ۶۴۶ معدن فعال است

وی در ادامه اظهارداشت: ۹ هزار و ۱۱۰ نفر در حوزه بهره برداری از معادن و کانسارهای معدنی اصفهان به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال یافته اند.

به گفته موفق طی هشت سال گذشته ۳۳۲ فقره پروانه اکتشاف، ۲۳۱ فقره گواهی کشف و ۳۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان اصفهان صادر شد.

وی اضافه کرد: هزینه عملیاتی و سرمایه‌گذاری پروانه‌های صادرشده در بخش اکتشاف و گواهی کشف ۳۰۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال محاسبه‌ شد.

موفق گفت :میزان ذخایر معدنی شناسایی شده در استان اصفهان بیش از ۲ میلیارد و ۸۹۲ میلیون تن است و هم اکنون ظرفیت لازم برای برداشت سالانه حدود ۵۰ میلیون تن از معادن استان ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان از حیث تعداد معادن فعال رتبه اول، تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره برداری رتبه دوم و از نظر میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم را در کشور دارد

 

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت

 

منبع: نماینده
خبرنگار: بهروز راعی

ارسال نظر