|
کدخبر: 164061

دریچه منهول چگونه ساخته می شود؟

در پروژه های عمرانی و شهرداری معمولا برای پوشاندن دهانه باز منهول ها از درب ها و پوشش های مخصوصی استفاده می کنند تا بدین طریق امکان دسترسی به کانال های زیرزمینی و فاضلاب های شهری را آسان نموده و از سقوط افراد و اشیاء درون منهول ها، چاه ها و انواع حفره ها جلوگیری کنند.

در صنایع تولیدی و همچنین در پروژه های عمرانی به این پوشش ها دریچه منهول یا درب منهول گفته می شود که بسته به نیاز کاربران و پروژه های مختلف معمولا از مواد اولیه و متریال های مختلفی تولید شده و دارای انواع مختلفی می باشد.

منهول

دریچه های منهول معمولا از مواد اولیه مختلفی تولید می شوند و لذا دارای انواع گوناگونی می باشند، به طوری که هر یک از انواع این درب ها کاربردی خاص در پروژه های عمرانی داشته و مزایای خاصی را برای کاربر فراهم می آورد، از این رو با توجه به نیاز پروژه و شرایط محیطی از انواع مختلف دریچه منهول در پروژه های گوناگون استفاده می کنند. بنابراین اگر قصد دارید از این پوشش برای بستن سطح باز دهانه های منهول استفاده کنید، حتما بهتر است با انواع مدل های آن آشنا باشید تا با یک انتخاب ایده آل تمامی نیازهای پروژه را رفع نمایید.

با این تفاسیر شاید یک سوال برای شما به وجود آمده باشد که اصلا دریچه های منهول چگونه ساخته می شوند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم با توجه به تنوع دریچه های منهول و کاربردهای متنوع آن ها در پروژه های عمرانی مختلف معمولا روش های گوناگونی برای ساخت دریچه های معمول استفاده می شود، چرا که در این تولید ما با انواع مواد اولیه و متریال های خاص صنعتی مواجه هستیم و لذا باید روش های مختلفی را برای تولید این محصول انتخاب نماییم تا همواره با کیفیت ترین کالا را داشته باشیم.

منهول2

با این حال در صنایع تولیدی یک قاعده کلی برای تولید انواع دریچه های منهول وجود دارد و طبق این قاعده دریچه منهول در هر کیفیت و با هر نوع مواد اولیه ای در مراحل مختلفی تولید می گردد؛ اما با توجه به تنوع مواد اولیه در برخی مراحل ممکن است برخی فرمولاسیون ها تغییر کرده یا کم و زیاد شوند. بنابراین بهتر است در خطوط تولید انواع دریچه منهول کامپوزیت ضمن رعایت قاعده کلی فرمولاسیون های مختلف هر نوع دریچه را بررسی کرده و دستورالعمل های تولید را طبق آن ها اجرا کنیم. با این حال در ادامه مقاله به منظور آشنایی با چگونگی تولید انواع دریچه منهول به مراحل مختلف قاعده کلی خط تولید این محصول می پردازیم.

مراحل مختلف تولید دریچه منهول

  1. طراحی قالب ها:

در مرحله نخست با توجه به نوع مواد اولیه لازم است با استفاده از چوب و آلومینیوم قالب های مختلفی را برای ساخت دریچه های منهول طراحی کرد که معمولا در این مرحله قالب ها با توجه به ابعاد استاندارد منهول ها در مدل های گرد، مستطیلی و مربع طراحی می شوند.

  1. ریخته گری و قالب گیری:

در این مرحله مواد اولیه از جمله بتن، چدن، پلیمر، کامپوزیت، فلزها و سایر مصالح اولیه ساخت دریچه منهول توسط تجهیزات پیشرفته ریخته گری به آلیاژ مذاب تبدیل شده و درون قالب های از پیش طراحی شده، ریخته می شوند.

  1. خنک سازی و شکل گیری دریچه منهول:

پس از مرحله ریخته گری، قالب های پر شده از آلیاژ مذاب مواد اولیه در فضای مناسب با شرایط دمایی معین قرار داده می شوند تا به تدریج مواد مذاب خنک شده و فرم و شکل قالب را به خود بگیرند، سپس دریچه های شکل گرفته را از قالب  جدا می کنند.

منهول3

  1. فشرده سازی:

دریچه های منهول شکل گرفته را پس از جداسازی از قالب، درون جعبه هایی به نام فلاسک قرار می دهند و سپس فلاسک ها را با شن مخصوص پر می کنند تا فشرده سازی دریچه ها با وزن شن انجام شده و در نهایت مقاومت دریچه منهول بدین طریق افزایش یابد.

  1. کنترل کیفیت:

با اتمام مرحله فشرده سازی تقریبا مراحل ساخت دریچه منهول به پایان خود نزدیک می شوند و در واقع مدت زمان ساخت دریچه ها به نوع متریال به کار رفته در ساختار آن ها بستگی دارد، یعنی ممکن است در هر مرحله با توجه به نوع مواد از قواعد دیگری نیز برای ساخت دریچه ها استفاده شود. با این حال پس از سرد شدن و فشرده سازی دریچه های آماده شده به آزمایشگاه های مخصوص منتقل می شوند تا کیفیت آن ها ارزیابی شود و در این مرحله هر محصولی که استانداردهای کیفیتی لازم را دریافت کند، از خط تولید خارج شده و برای فروش به بازار منتقل می شود.

برای خرید انواع مختلف دریچه های منهول از جمله دریچه های بتنی، دریچه چدن و انواع دریچه منهول کامپوزیت می توانید از فروشندگان یا تولیدکنندگان معتبر کالای مورد نیاز خود را خریداری کنید تا همواره از بالاترین کیفیت کالاها در پروژه های عمرانی خود بهره مند شوید. در این زمینه توصیه می کنیم به وب سایت گروه تولیدی پترو قائم مراجعه کرده و با خدمات این گروه تولیدی در زمینه تولید و فروش انواع دریچه های منهول آشنا شوید. گروه صنعتی پترو قائم از جمله تولیدکنندگان معتبر داخلی است که با سال ها سابقه فروش در بازارهای داخلی و خارجی خدمات شایسته ای را تاکنون به کشور ارائه کرده است و شما برای خرید هر نوع دریچه منهول می توانید سفارش خرید خود را به راحتی و در کمترین زمان از طریق وب سایت به نشانی www.petroghaem.com ثبت کنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها