|
کدخبر: 161396

خودروی اقتصادی و کوچک در راه بازار ایران

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان‌ این‌که اتفاقات اخیر در مجموعه ایران‌خودرو، گویای حرکت به سمت خودروساز شدن است، گفت: چند پلتفرم خوب در این شرکت در حال توسعه است و بر پایه آن، سالی یک خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

صنعت و معدن خودروی اقتصادی و کوچک در راه بازار ایران

سورنا ستاری با اشاره به حساسیت‌های موجود نسبت به صنعت خودرو تصریح کرد: زمانی صاحب صنعت می‌شویم که طراحی‌ها متعلق به خودمان باشد؛ با کپی‌سازی این اتفاق نمی‌افتد.

وی بیان کرد: مردم باید اثر تغییر نگرش در خودروسازی را لمس کنند. جهت‌گیری صحیحی انجام شده، اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

ستاری با تاکید بر استفاده مشترک از پلتفرم بخش‌های مختلف خودرو و استفاده از توانمندی شرکت‌های داخلی گفت: ایران‌خودرو چند مدل محصول تولید می‌کند که برخی از پلتفرم‌های آن مانند برق و الکترونیک را می‌توان یکسان کرد تا هزینه تولید کاهش یابد. اگر طراحی متعلق به خودمان باشد، هزینه‌های تولید کاهش خواهد یافت.

وی با تاکید بر بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروی انسانی متخصص موجود در این شرکت‌ها در مسیر حل مسائل، تصریح کرد: باید پلتفرم‌های داخلی خودمان را داشته باشیم و از دانش داخلی برای ارتقای کیفیت استفاده کنیم.

ستاری با اعلام آمادگی برای حمایت و تزریق نوآوری به خودروسازی سبک و سنگین کشور گفت: اتفاقات خوبی در حال رخ دادن در خودروسازی کشور است، یعنی باید حمایت‌های لازم صورت گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این برنامه با بیان این‌که ایران خودرو با طراحی و تولید خودروهای کراس‌اوور و اقتصادی مدرن، اقدامات مناسبی برای استفاده از توان داخلی برداشته، گفت: عملکرد ایران‌خودرو در شرایط تحریم و کرونا در پاسخ‌گویی به نیاز مشتریان مطلوب بوده است.

علی آقامحمدی با بیان این‌که تقاضا برای خودروهای اتوماتیک افزایش یافته، گفت: ایران‌خودرو دارای زیرساخت‌های لازم برای تولید خودروهای اتوماتیک است و با همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و قطعه‌سازان می‌تواند افزایش عرضه این نوع خودروها را مد نظر قرار دهد.

وی با تاکید بر تعامل با سایر خودروسازان و استفاده از توان سازندگان کشور، گفت: ما نیز از ظرفیت‌های حمایتی برای پیشبرد اهداف صنعت خودرو استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز با بیان این‌که محصولات جدید را بر مبنای ظرفیت و توان داخلی توسعه می‌دهیم، گفت: استفاده از توان داخلی این امکان را می‌دهد تا تغییرات در محصول را با اختیار خودمان انجام دهیم.

فرشاد مقیمی تصریح کرد: طبق نقشه راه توسعه، ایران‌خودرو در هر سال یک محصول جدید به بازار عرضه خواهد کرد؛ سعی در کوتاه کردن این زمان داریم، اما باید زمان سپری شود تا به سطح مورد انتظار دانشی برسیم.

وی با تاکید بر لزوم حمایت‌های همه‌جانبه و به‌ویژه مالی از پروژه‌های توسعه‌ای گفت: بیش از ۹۰ درصد از قراردادهای تامین محصولات جدید با سازندگان داخلی کشور بسته شده است. با داخلی‌سازی بخش‌هایی که در اختیار سایر صنایع از جمله مواد اولیه پتروشیمی است، عمق داخلی‌سازی محصولات افزایش خواهد یافت.

وی از رونمایی محصول اقتصادی کوچک ایران‌خودرو در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در مرحله طراحی مفهومی خودرو هستیم.

مقیمی محصول آینده ایران‌خودرو را خانوادگی و اقتصادی خواند و گفت: کیفیت، ایمنی و استاندارد این محصول در تراز خودروهای جهانی خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌که اهداف تولید امسال را به‌صورت صددرصدی محقق کرده‌ایم، گفت: مجموعه اقداماتی را که از ضروریات صنعت خودروسازی است انجام داده‌ایم؛ برخی از پروژه‌ها به تولید انبوه رسیده و برخی دیگر نیز در صورت حمایت، آماده تولید انبوه و بهره‌برداری است.

مقیمی از شروع سال کاری برای نخستین بار از پنجم فروردین سال آینده خبر داد و گفت: همکارانم برای تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعه در محل کار حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به دستاوردهای ایران‌خودرو در حوزه خودروهای سنگین و تجاری، از تحویل نخستین اتوبوس آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور خبر داد و گفت: خط تولید اتوبوس پس از ۹ سال توقف احیا شده و صبح امروز نیز تعهدات خود به شهرداری‌های چند شهر را اجرا کرده‌ایم.

مقیمی افزود: تولید اتوبوس را با ۵۸ هزار یورو ارزبری آغاز کردیم، اما درحال‌حاضر این رقم به ۴۴ هزار یورو کاهش یافته و سال آینده به ۳۳ هزار یورو خواهد رسید.

 

منبع: ایران خودرو
  • email@gmail.com ارسالی در

    ارواح باباتون ! با مافیایی که شماها داری ن حتماً تولید اقتصادی رو بلدین و حتماً ب ه فکر جیب مردم هستین !!!
    ریدم به م غز شماهایی که فقط به فکر بریدن گوش مردم و زدن جیب مردم هستین.

    • محمد ارسالی در

      خودرو ال ۹۰ پنج میلیونی فقط شعار اونروز بود
      یادتون هست ؟؟
      بله درآمدی خودرو خواهی داشت ،چینیشم خوبه، فقط ۴تا۵ میلیون
      الان نمی تونی با این قیمت حتی یک عکس ازش داشته باشی

  • ناشناس ارسالی در

    جمع کنید بساط این خودرو سازی سایپا وایران خودرو چیزی جز اشغال تولید نمی کنن خسارتی برای مصرف کننده هست .درخارج کیفیت بالا وبا قیمت پایین خودرو تولید میکنن تاکی باید مردم عرابهای مرگ ایرانی سوارشن چرا سپاه وقرارگاه خاتم الانبیا وارتش وارد این عرصه نمیشن

  • ناشناس ارسالی در

    چرا خودرو سازی انحصار دوشرکت است .شرکتها ی خصوصی هم میتوانند یانه اجازه ندارند .ف ساد در پورسانت قطعه سازان وقراردادهای سو ری ومدیران دزد

  • ناشناس ارسالی در

    خودرو کوچک آپارتمان 25متری سفره کوچک شده مردم پلو بدون خورشت میوه کمتر ازانطرف اکثر مسیولان ساخت برجهای سلطنتی ،1500متر ی ویلاهای ،2700متری بابارفکرنکنید برای د عای کمیل وندبه است ساخت بازهم برای عرق ب یدمشک نعناع کلاب شاه ره نیست بلکه مشروبا ت درجه یک می‌باشد تاکی میخواهید سر مردم راکلاه بذارید

  • تاجی ارسالی در

    سالهای قبل بسیارقول دادند فلان کارو میکن یم وچنین وچنان,اماسالهاگذشت و هیچ کاری ک ه نکردندکه هیچ ,همه ی بدعهدی راگذاشتن به حساب آمریکا,که تحت تحریمیم وفلان وبهمان ,امیدوارم که این دفعه بقول معروف فال زین ب راست باشد.

  • عباسعلی ارسالی در

    وجود وتخم شو ندارن که بزارن ماشین خارجی، ،داخل بیاد یا همون گمرک جهانی،،، چرا عضو نیستیم! چون نمیتونن رقابت کنن،پس مجبوری م آشغال هایی که اینا میسازن رو سوار بشیم ..نامردای دزد

  • دلواپس ارسالی در

    این حرفها و وعده ها را حداقل 20 ساله دار یم میشنویم. تا گقتی خودرو سازها دولتی و تحت حمایت دگلت باشنو دولت نذارخ با خارجی ها رقابت کنن ما تا صد ستل دیگه هم ور حال در جا زدنیم. در جا زدن خم شده ارزو برای ما تولیدات فعلی بسیار بیکیفیت تر از 10 سال قبله. برای اینکه دولت و یک سری مافیا ی خودرو و قطعه مولتی ملیاردی به جیب بزنن مردم مفلوک باید با جان و مالشان هزینه ب رای ارابه مرگ بدهند. در کجای دنیا مدیران کمپانیهای خودرو سازی تولیدات خودشان را سوار نمیشن

  • فری ارسالی در

    اگر ممکنه خفه خون بگیرید

  • ناشناس ارسالی در

    هر وقت یه کارگر با پس انداز شش ماهه تونس ت یه ماشین کم مصرف، کم استهلاک و ایمن بخ ره ادعا کن خودرو اقتصادی ساختی. سالهاست که از این گنده ... ها زیاد شنیدیم

  • کذاب ارسالی در

    از بس 42 سال این وعدهای کذب شنیدم گوشاهم ون دراز شد!

  • مصطفی حمیدوند ارسالی در

    سلام برملت شریف ایران بزرگ این هاهمیشه م علوم نیست چی مصرف میکنن که به مردم دروغ میگن

  • علی ارسالی در

    با آرزوی نابودی تمام دروغگویان . دزدان . بیگانه پرستان و فاسدان این سرزمین کیانی ، اهورایی در سال ۱۴۰۰ آمین

  • عباس ارسالی در

    اشغال خودرو نامی که همیشه می درخشد کیفیت قطعات اشغال ی تو یو تا. میخری حداقل 4 تا5 سال بدون خرج کار میکنه اونوقت ماشین اشغال خودرو نهایت 1سال اگه شانس بیاری این وضعیت ماست با کلی ادعای مسلمونی

  • حمیدرضا صنمی ارسالی در

    بعد از چند سال واقعاً خوشحالم که پروژه ه ا به چین نرفت و ساخت داخل توانست وظیفه خ ودش رو به نحو احسن انجام بده ایشالله بهت ر از قبل پا به قرن جدید و سال جدید میگذا ریم . خدا پشت و پناه قطعه سازان ایرانی

    • . ارسالی در

      داداش جنس از موتوری نگیر ناخالصی داره می ندازه و فرار میکنه😂

    • علی ارسالی در

      بیناموسی را تعریف کن قطعه ساز

  • عادل مدنی ارسالی در

    جوری گرد ۲۰۶ جمع شدن که انگار برای اولین بار تولید شده😃😃😃😃😂😅
    اونم توسط خود شون🤦🤦🤦🤦🤦😁

  • محمد رضا ارسالی در

    تو این صتعت یک بخور بخوری که آقایون براحتی ازون دل نمی کنند.
    با شعار عدم دخالت نظامی ها نگذاشتند سپاه وارد این عرصه بشه و الا ما دیگر این لگن های کپی شده را مونتاژ نمی کردیم.
    البته دیری‌نپاید که این انحصار از چنگشتان بیرون خواهد رفت و ملت یک نفس راحت از دست این مفسدین می کشند انشاء الله

  • ناشناس ارسالی در

    امیدوارم به لطف یزدان پاک نابود گردنند .

  • ناشناس ارسالی در

    اگر ممکنه این چرت وپرتها را تحویل همه بد ه فقط نشستیم با دروغ وخیال پردازی میخوای ئد سر مردم را گرم کنید.ادعای همه چیز هم میکنید.هر وقت توانستید.خودروی با کیفیت و خوب که قشر کم درآمد بتونند با پول یکسال کارکردش خبره بسازید اونوقت ادعا کنید .ن ه که حالا مردم تو خرجشان موندن و شما خود رو را به قیمت ۲۰سال یه کارگر کار کنه و ن میتونه ماشین بخره این افتخار نیست.

  • ناشناس ارسالی در

    تنها راه پیشرفت کوتاه کردن دست مافیای قدرتمند سایپا و ایران خودرو هست و واردات خودروهای خارجی که بازار رقابت باز باشه برج ۷ خودروی کوییک گرفتم کمتر از ۲ هزار کیلومتر کارکرده ولی هر دفعه که باهاش حرکت میکنم ی صدای جدید به کلکسیونش اضافه جیشه از لرزش و صدای شیشه گرفته تا کیلومتر و درپوش سمت راست بخاری در قسمت پایین کنسول و از جا در اومدن صندلی تک نفره تاشوی عقب و صداهای عجیب و غریبی که از صندوق عقب میاد گیر کردن و مکث کوتاه ترمزها اصلا وحشتناک کلی ام پول دادم و الان پشیمونم بهتر بود ی خودروی کارکرده خارجی میگرفتم

  • ناشناس ارسالی در

    چراسپاه صفرتاصداین دوتاشرکت برعهده نمیگیره چرامدیران درغگوی این دوشرکت برکنارنمیکنه

  • سید ارسالی در

    سرم درد گرفت به خدا ازاین همه طراحی جدید

  • هلی ارسالی در

    با سلام سال نو.به تمامی هموطنهای عزیزم م بارکباد ان شاالله سال 1400سال واردات خود روهای لوکس وارزانتر از پژو 206.که انموقع این دوغول خودروساز بفهمند تا الان چه ضر به ای وچه ظلمی به این ملت مظلوم ایران کر ده اند .هرساله تریلیونها.چه از جیب ملت و چه از بودجه.دولت پول بی زبان.میگیرند .ود رحسابهای خارج سرمایه گذاری میکنند .

  • ناشناس ارسالی در

    خودرو کوچک اقتصادی فرصت جدید کلاهبرداری لطفا دست بکشید از این مردم بد بخت

  • مصطفی ارسالی در

    یکم رحم داشته باشید مگه شما مسلمان نیستین.بی وجدانا .کافر یزید از شما بهتره

  • حسین ارسالی در

    از بالا گرفته تا پایین همه دزدن

  • ناشناس ارسالی در

    ما برای داشتن امنیت ، آسایش و رفاه، حقوق انسانی و بطور کلی برای داشتن یه زندگی ا ی که حق یک انسان است به این نتیجه رسیدیم که با وجود این مسئولین و این سازکار چنی ن حقوقی دست یافتنی نیست بلکه دیگر به رفت ن شما فکر میکنیم.

  • ناشناس ارسالی در

    اون آقایان هم سوار ماشین اقتصادی میشن

  • محمد ارسالی در

    سورنا ستاری حرفاش مثل رییسش فقط حرف نباش ه

  • ناشناس ارسالی در

    تبلیغات انتخاباتی هست

  • علی ارسالی در

    همش دروغه

  • ناشناس ارسالی در

    به تمام کرات موجود در آسمان قسم اگر ایرا ن خودرو توان تولید دوچرخه را داشته باشه فقط........... جدیدا هم احتکار

  • مجید ارسالی در

    اینا معلوم نیست چی میزنند دزدهای حقه باز این دزدهای حرامزاده ساقیهای خوبی دارند

  • ناشناس ارسالی در

    اینافقط بلدن سرملت مظلوم ایران کلاه بزار ن والا کجای دنیابه اشغال اینامیگن خودرو

  • ناشناس ارسالی در

    شما هم به سهم خودتون اذیت مردم میکنید خدا از سر شما هم نگذره

  • ناشناس ارسالی در

    از بالا تا پایین همشون دزدو کثیفن

  • رامتین ارسالی در

    آها...یه فاجعه دیگه از طرف ایرانخودرو یا سایپا داره میاد که جیب مردم رو بزنه و س رشون کلاه بزارن،خیر نبینید مردم بخاطر بی کفایتی سران و مسولان نون ندارن بخورن ما شین برا چیشونه اون ایرانی

  • حسین ارسالی در

    خوب این ارابه های مرگ رو میزنید تو سر مردم،یه عده بی شعور هم واسه این خودروهای بی کیفیت صف و قرعه کشی میکنن،البته اون بدبختها تا دیروز سوار الاق بودن واسه همین برای ماشین های بی کیفیت و زشت شما صف میکشن،بدبختا نمیدونن مردم دنیا ،نه زیاد دور همین عراق سوار چه ماشینهایی میشن،بدبخت مردم ما که ماشین خودشون رو هم به انتخاب خودشون نمیتونن داشته باشن و به اجبار و پول زیاد باید خودروهای بی کیفیت شمارو بخرن،کسیکه عقل و شرف داشته باشه پول خودشو بابت این حلبی ها نمی‌ریزه تو حلقوم شما دزدا

  • علی ارسالی در

    یک محصول چینی دیگه جهت مونتاژ در راه است با افتخار جمعش میکنیم !!!!

  • ناشناس ارسالی در

    آفرین$!

  • خالبند ارسالی در

    چقدر مزخرف میگید هم شما گوساله ها هم اون گاو هل

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت بر همتون دروغگوها

  • بهزاد دهنائی ارسالی در

    سلام
    خداخیرتون بده باصنعت نمونه و محصولات تولیدی بینظیرتون، ایران و صنعت ایران بی نقص ترین در دنیاست.
    اینقدر ماشینای ایران خودرو و سایپا عالی هست که گیر خود رییساش نمیاد و میرن از محصولات رده پایین کره جنوبی و آلمان و آمریکا استفاده می‌کنند البته به اجبار چون اینقدر متقاضی زیاده گیر خودشون نمیاد... اینا اینقدر متخصص و عادل و هستن که نگو .......

  • ناشناس ارسالی در

    تا اصلاحطلبان لیبرال تو کشور هستند و ملت هم کورکورانه و از روی لجبازی رای میدن و ۴۰ ساله سردمدار هستند وضعیت بهتر نخواهد شد و آرزوی خودروی خوب هم باید به گور بر د

ارسال نظر