|
کدخبر: 154345 شهریار خادمی

اختصاصی گسترش نیوز:

حمایت ایمیدرو از بومی‌سازی در صنعت فولاد

رئیس هیات عامل ایمیدرو اظهار کرد: قطعا انتظار این است به نقطه‌ای برسیم که فناوری ساخت را به صورت کامل داشته باشیم، وابستگی کاسته و در بهترین حالت قطع شود که برنامه‌ای بلندمدت است.

صنعت و معدن حمایت ایمیدرو از بومی‌سازی در صنعت فولاد

وجیه اله جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو در نمایشگاه تخصصی بومی سایزی قطعات فولادی اظهار گفت: ایمیدرو سال گذشته موضوعی را مطرح کرد که ساختاری را شکل دهد تا بومی‌سازی به صورت منسجم پیگیری شود و شرکت ملی فولاد در این مورد همراه بوده است و خروجی ان نشان می‌دهد که با برنامه و به درستی در حرکت هستیم البته باید سرعت داده شود.

وی ادامه داد: بنا شد ۹۱۷ میلیون دلار در دو بخش تامین و ساخت تجهیزات و قطعات هزینه شود که در ۶ ماهه ابتدایی سال بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در این راستا هزینه شد. ما بسیاری از قطعات را وارد میکنیم که امکان ساخت و دانش آن در داخل وجود دارد اما کمتر به آن توجه شده و در نهایت شاهد واردات ان بوده‌ایم اما باید از تمام توان برای ساخت داخل استفاده شود.

جعفری افزود: برای بومی‌سازی تمام نیازها اعتماد و‌ باور ملی باید قوی شود و برای آن نیازمند برنامه دقیق هستیم که در ان سازمان توسعه باید نقش جدی داشته باشد و اقدام شرکت‌ها در راستای برنامه را دنبال کند تا بخشی از زنجیره صنعت را در ساخت داخل تقویت کنیم. فولاد باید الگویی در این بخش باشد که سامانه‌ای برای مشخص شدن قطعات بومی شده، ایجاد شده که با مراجعه به آن برنامه و رفع نیازهای داخلی شرکت‌ها را تسهیل می‌کند.

وی در پایان اشاره کرد: با آینده‌ای که در ایمیدرو برای بومی‌سازی متصور هستیم همه کسانی که در این عرصه فعال هستند باید کمک کنند تا برنامه‌ها را دنبال و‌ تقویت کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها