|
کدخبر: 153416

برنامه فولادی مجلس نتیجه می دهد؟

سیاهکلی گفت: ما می‌گوییم باید نیاز داخل را در حوزه فولاد تعیین کنیم. هرچقدر مردم نیاز دارند بخرند و پس از آن، مازاد این صنعت صادر شود. یعنی ما قبول نداریم که به این موضوع درصدی نگاه شود.

صنعت و معدن برنامه فولادی مجلس نتیجه می دهد؟

ایران یکی از قطب‌های اصلی فولاد در منطقه است و از این‌ محل همه ساله ارز قابل ملاحظه‌ای وارد کشور می‌شود. از طرفی، بسیاری از صاحب‌ نظران به سیاست‌های وضع‌ شده دولتمردان به این حوزه ایراد و انتقادات جدی دارند که عمده انتقادات به قیمت‌گذاری دستوری و میزان عرضه آن در بورس کالا است.

مدتی است که داریوش اسماعیلی از سمت معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، استعفا داده است. در همین رابطه، لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما جلسات و قرار‌هایی را با آقای اسماعیلی معاون پیشین وزیر صمت در امور معادن و صنایع معدنی داشتیم که، چون ایشان استعفا دادند، سرپرست جدید از ما فرصت خواستند تا بررسی‌های خود را انجام و نقطه نظراتشان را به ما اعلام کنند.

وی افزود: من تاخیر در حوزه را جایز نمی‌دانم و در حال حاضر وظیفه همه ما، نظم و نسق دادن به صنعت فولاد است.

این نماینده قزوین در مجلس تصریح کرد: فکر می‌کنم تغییرات زیادی با آنچه پیش از ورود آقای سعدمحمدی داشتیم صورت نگیرد، چون کمیسیون پس از بررسی و همفکری‌های متعدد تصمیم خود را گرفت، ولی در عین حال پذیرای حرف درست و منطقی دیگران هستیم.

سیاهکلی در خصوص مکانیزم عرضه فولاد در بورس گفت: قبلاً به این شکل بود که ۲۰ درصد فولاد وارد بورس و سپس قیمت کشف می‌شد و مابقی را براساس آن قیمت عرضه می‌کردند. اما ما می‌گوییم باید نیاز داخل را تعیین کنیم. هر چقدر مردم نیاز دارند بخرند و پس از آن، مازاد این صنعت صادر شود. یعنی ما قبول نداریم که به این موضوع درصدی نگاه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون صنایع و معادن سخت به‌ دنبال این هستند که قیمت در فولاد دستوری نباشد و اگر عرضه درست و منطقی و براساس مکانیزم ما در بورس ارائه شود دیگر شاهد قیمت‌های دستوری گذشته نخواهیم بود.

فرهاد طهماسبی دیگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کمیسیون ما مرتب در حال برگزاری جلسات با مسئولان وزارت صمت است تا بهترین آینده را برای بازار فولاد رقم بزنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به اینکه چرا پس از گذشت مدت‌ها همچنان قیمت‌ها در حوزه فولاد دستوری است و ارائه آن در بورس با پیچیدگی روبرو شده است؟ گفت: ما نمایندگان مردم محکم و قاطع با قیمت‌گذاری‌های دستوری مخالفت کردیم، اما موضوع مهم و حائزاهمیت این است که فعلاً دولت برای بهبود این شرایط، همکاری نمی‌کند و اگر بخواهد اتفاق مثبتی هم بیفتد زودتر از سال ۱۴۰۰ نمی‌شود.

 

منبع: اقتصاد ۲۴
  • سید محسن موسویان ارسالی در

    احمقیم اگر باور کنیم این دولت با اینهمه دزدی دست از سر فولاد برداره.دزدان مملکت ایران را دارن قارت میکنن .راستی خیار روح انی چند؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها