|
کدخبر: 146311

رزم حسینی: مهلت ۳ماهه تعیین تکلیف معادن راکد به اتمام رسید

رزم‌حسینی گفت: سه ماه مهلت برای تعیین تکلیف معادن راکد به اتمام رسیده و از چند روز آینده مخالفت‌های زیادی با ما می‌شود اما کوتاه نخواهیم آمد.

معدن رزم حسینی: مهلت ۳ماهه تعیین تکلیف معادن راکد به اتمام رسید

علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان با تسلیت ایام فاطمیه و نخستین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بهترین تجلیل را از شهید سلیمانی کرد و او را دارای مکتب عنوان کردند.

وی با بیان اینکه مردم قدرشناس ایران و استان کرمان به شایستگی در مراسم تشییع از شهید سلیمانی استقبال کردند گفت: از مردم استان کرمان به‌واسطه تمام همتی که برای برگزاری سالگرد شهادت این شهید والامقام داشتند تشکر می‌کنم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله سید یحیی جعفری گفت: آیت‌الله جعفری با نجابت تمام کمک‌های زیادی به مردم استان کرمان و به رزمندگان در دوران دفاع مقدس داشت.

وی با بیان اینکه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت خط مقدم جبهه اقتصادی است و به‌شدت مورد توجه رانت‌خواران و ویژه‌خواران در کشور است افزود: امروز وزارت صنعت، معدن و تجارت ۴۰ درصد جی دی پی و ۳۸ درصد اشتغال کشور را به‌عهده گرفته است.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم با صداقت با مردم سخن بگوییم و سبک اداره جدیدی را ارائه کند نیاز به حمایت جدی دولت دارد گفت: از شخص رئیس جمهور در این مدت تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از چهار وزارتخانه بزرگ تشکیل شده است افزود: ما مسئول تجارت خارجه ایران هستیم و هر تصمیمی با همکاری بانک مرکزی و نظر سایر وزارتخانه‌ها و محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت گرفته می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه حدود ۲۵ میلیارد دلار امکان صادرات وجود دارد که از تعهدات سال ۹۵ از این محل انجام شود ادامه داد: روزبه‌روز برای رفع موانع صادرات کار می‌کنیم و به‌زودی خبرهای بهتری را اعلام خواهیم کرد تا ارزآوری کشور بیشتر شود.

وی با بیان اینکه در کشور بالغ بر ۱۰ هزار واحد راکد و تعطیل از مجموع ۵۲ هزار واحد صنعتی و تولیدی در کشور داریم گفت: امیدواریم تا پایان سال هزار و ۵۰۰ واحد را فعال کنیم و تاکنون هزار و ۱۱۵ واحد به نتیجه رسیده است.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه امروز کشور به وحدت نیاز دارد و سیاسیترین کار امروز ما کار اقتصادی برای تأمین معیشت مردم است افزود: دل مردم را باید نسبت به انقلاب نرم‌تر کرد و مردم در تشییع جنازه شهید سلیمانی نشان دادند دل در گرو این انقلاب دارند.

وی با بیان اینکه همه باید کمک کنیم و حتی در این مدت کوتاه می‌شود گفت: پروژه‌های زیادی به بهره‌برداری رسید و ما به تعهدات وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمان دکتر فدائی استاندار قبل کرمان پایبند هستیم و به این تعهدات عمل خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در دو ماه گذشته ۵۲ هزار میلیارد تومان به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پرداخت تسهیلات جهش تولید اختصاص داده شده است افزود: بروکراسی ۱۲۰ ساله مزمن مریضی در کشور داریم که روزبه‌روز مردم ما را کوچک کرده است.

وی با بیان اینکه دولت کوچک مردم را بزرگ خواهد کرد افزود: در این مدت باقیمانده دولت اگر فرصت داشتم وزارت صمت را کوچک و به نقطه مطلب برسانم و برای آبادانی کشور اول باید خود را فدا کرد، قوانین مزاحم را احصا کرده و به نمایندگان محترم مجلس داده شده است.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه سه ماه مهلت برای تعیین تکلیف معادن راکد به اتمام رسیده است گفت: از چند روز آینده مخالفت‌های زیادی با ما می‌شود اما کوتاه نخواهیم آمد و دستگاههای نظارتی نیز در کنار ما است و این معادن باید به‌صورت مزایده به کسانی واگذار شود که آن را فعال کند.

وی با بیان اینکه در جای جای این کشور معدن و فرصت اقتصادی است اما استفاده نمی‌شود افزود: قانون شکنی نمی‌کنیم اما قانون را به نفع توسعه کشور خم کرده و حذف امضاهای طلایی را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ۷۵ درصد اشتغال کشور در بنگاه‌های خرد و کوچک است اما سهم آنها از تسهیلات شش درصد است که یک بیماری اقتصادی است بیان کرد: اگر بنگاه‌های خرد و کوچک فعال شود از مهاجرت و حاشیه‌نشینی جلوگیری کرده و این در راستای مبارزه با فقر و محرومیت است.

وی با بیان اینکه راه آهن جیرفت باید به شبکه سراسری وصل شود و این یک ضرورت مهم است گفت: شرکت‌های بزرگ را پای کار خواهیم آورد و مشارکت خواهیم کرد.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه خط دوم انتقال آب از خلیج فارس در دهه فجر با حضور آقای رئیس جمهور افتتاح خواهد شد افزود: مردمی بودن اقتصاد که همان الگوی اقتصاد مقاومتی است را در وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری خواهیم کرد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها