|
کدخبر: 144780

تحقق جهش تولید در صنایع پیشرفته

در ۹ ماهه امسال با توجه به شرایط کشور متاثر از بیماری کوید ۱۹ که همه فعالیت‌های اقتصادی را در کشور تحت تاثیر قرارداد، خوشبختانه عملکرد درخشانی داشتیم .

صنعت و معدن تحقق جهش تولید در صنایع پیشرفته

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته از تحقق عملی جهش تولید در حوزه صنایع پیشرفته کشور خبر داد.

رضا نقی پور اصل در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به عملکرد ۹ ماهه صندوق در امسال گفت: در ۹ ماهه امسال با توجه به شرایط کشور متاثر از بیماری کوید ۱۹ که همه فعالیت‌های اقتصادی را در کشور تحت تاثیر قرارداد، خوشبختانه عملکرد درخشانی داشتیم که این نوید بخش گام‌های موثر و خوب برای سال ۱۴۰۰ است و ما را به سمت یک چشم‌انداز درخشان برای آینده سوق می‌دهد، انعکاس این عملکرد در قالب گزارش‌های مختلف که زحمت آن بر عهده رسانه‌ها است موجب افزایش انگیزه برای مجموعه ما و همچنین موجب دلگرمی صاحبان صنایع خواهد بود.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده ۷۰ هزار میلیارد تومان نیازصنایع پیشرفته کشور است و بخشی از آن را باید صندوق صنایع پیشرفته تامین نماید و حداقل سرمایه مجموعه می‌بایست ۱۰ درصد نیاز صنایع پیشرفته کشور باشد.

وی اعلام کرد: در ۹ ماهه گذشته عملکرد ما و رکورد هایی که برجا گذاشتیم به مراتب بهتر و بیشتر از کل سال گذشته بوده است و باتوجه به ۳ ماه باقی مانده از سال این عملکرد درخشان تر نیز خواهد شد و امیدوارم با تلاش مضاعف همکاران خود بتوانیم در این مدت باقی مانده شرکت‌های زیادی را تحت پوشش قرار دهیم.

رکورد شکنی در حوزه تسهیلات و ضمانتنامه ها

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته میزان طرح‌های مصوب برای اخذ تسهیلات در ۹ ماهه امسال را ۱۰۵۰ میلیارد را اعلام کرد و خاطرنشان کرد: این میزان تسهیلات در اختیار قریب به ۵۷ شرکت قرار گرفته که به طور میانگین هر شرکت ۲۰ میلیارد ریال از این صندوق تسهیلات دریافت کرده‌اند که این در نوع خود یک رکورد محسوب می‌گردد و پیش‌بینی می‌شود در این زمینه شاهد رشد ۳۰ الی ۳۵ درصدی در ان باشیم.

وی افزود: با این میزان تسهیلات ۱۲ استان را پوشش دادیم که استان‌های تهران، فارس، اصفهان، آذربایجان شرقی و البرز بیشترین میزان تسهیلات را دریافت کرده‌اند که عمده این تسهیلات توسط شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات، الکترونیک و فناوری‌های نانو بوده است.

مدیرعامل صحا، میزان مصوبات در حوزه ضمانتنامه‌ها را نیز ۱۰۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و خاطر نشان کرد: از این میزان مصوبه ۶۳۰ میلیارد ریال در اختیار متقاضیان قرار گرفته و مابقی نیز در حال طی مراحل اداری قرار دارند.

وی در ادامه بیان کرد: که با این میزان خدمات ارائه شده به شرکت‌های فعال در حوزه صنایع پیشرفته و اثربخشی آن در این حوزه از صنایع می‌توان گفت که جهش تولید در این مجموعه جهت حمایت از صنایع پیشرفته اتفاق افتاده است.

وصول مطالبات و افزایش درآمد صندوق

نقی پور اصل در خصوص افزایش درآمد‌های صندوق صحا بیان کرد: در ۹ ماهه امسال بیشترین گردش پول را در صندوق داشتیم و توانستیم مبالغ قابل توجهی از مطالبات را که مربوط به سنوات گذشته بود وصول کنیم تا بتوانیم خدمات بیشتری به متقاضیان ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با بررسی راهکارهای قانونی و اجرای آن این مشکل حل کردیم و با توجه به اقدامات صورت گرفته برای سال آینده پیش‌بینی می‌کنیم که افزایش درآمد ۱۰۰ درصدی داشته باشیم.

نقی پور اصل افزود: سال آینده روند ما ضمانتنامه محور خواهد بود که تا با ورود به مگاپروژه‌ها درآمدهای خود را در این حوزه افزایش دهیم چون با توجه به این که صندوق صحا یک سازمان درآمد هزینه‌ای است ناچاریم باتوجه به این که سرمایه ثابتی داریم، جهت جلوگیری از زیانده شدن مجموعه به فکر منابع درآمدی جدید باشیم در ضمن اقدامات خوبی نیز در زمینه کاهش هزینه‌ها داشتیم که چیزی در حدود ۴۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دادیم.

ایجاد خط اعتباری جدید

رئیس هیت مدیره صحا در ادامه درباره ایجاد خط اعتباری نیز گفت: متقاضیان خوبی از صندوق‌های پژوهش فناوری در این خصوص داریم که بعد ار انجام بررسی‌های لازم با صندوق نوآوری و شکوفایی قرار بر ایجاد خط اعتباری با مجموعه‌های جدید مثل صندوق توسعه ملی هستیم.

منبع: شاتا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها