|
کدخبر: 144459

افزایش تولیدات ۱۰۶ واحد بزرگ صنعتی

سعید زرندی گفت: بیش از ۱۰۶ واحد بزرگ تولیدی تاکنون نسبت به سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش تولید داشته‌اند.

صنعت و معدن افزایش تولیدات ۱۰۶ واحد بزرگ صنعتی

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بیش از ۱۰۶ واحد بزرگ تولیدی تاکنون نسبت به سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش تولید داشته‌اند.

سعید زرندی در جلسه کارگروه تامین مالی گفت: در این مدت ۸۶ شرکت بزرگ بیش از ۵۰ درصد رشد تولید داشته و در مجموع ۳۳۵ شرکت بیش از ۲۰ درصد تولیداتشان نسبت به سال قبل بوده است.

وی گفت: این واحدها در صنایع مختلف چون فولاد و محصولات فولادی، لوازم خانگی، صنایع دارویی و... می‌باشد.

زرندی افزود: وزارتخانه، کالاهای منتخبی را که سهم بالایی در ارزش افزوده بخش صنعت دارند، بطور منظم رصد و پایش می‌کند و آمار ماهیانه تولید این کالاها را اعلام می‌کند.

معاون طرح و برنامه در ادامه این جلسه گفت: رتبه‌بندی اعتباری شرکت‌ها به عنوان روشی کارا برای تسهیل رکن ضامن در انتشار اوراق بدهی، توسط هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب و عملیاتی شده است.

وی گفت: شرکت‌هایی که اعتبار بالا و در نتیجه احتمال نکول پایین تری دارند، می‎تواند با سطوح پایین‌تری از تضامین و یا حتی بدون ضامن نسبت به انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه اقدام نمایند.

زرندی توضیح داد: درحال‌حاضر سه شرکت رتبه‌بندی اعتباری دارای مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار فعال هستند و ما به واحدهای موفق بخش صنعت و معدن توصیه می‌کنیم، این مسیر را دنبال کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: انتشار اوراق برای بخش تولید در راستای تامین مالی، رویکردی است که هم توسط ما در وزارتخانه و هم واحدهای تولیدی باید دنبال شوند.

وی تاکید کرد: حتما سهم بخش تولید از انتشار اوراق باید افزایش یابد و ساز و کار این موضوع نیز فراهم شده است و در ۹ ماهه امسال هم این سهم رشد خوبی داشته است.

منبع: شاتا

ارسال نظر