|
کدخبر: 125751

فوری / رزم حسینی وزیر صمت شد

«رزم حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت شد.

صنعت و معدن فوری / رزم حسینی وزیر صمت شد

علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت با ۱۷۵ رأی موافق، ۸۰ رأی مخالف و ۹ رأی ممتنع به عنوان وزیر صمت انتخاب شد.

در ادامه سوابق و بیوگرافی وزیر جدید صمت را باهم مرور می‌کنیم:

علیرضا رزم‌حسینی ۵۹ ساله (متولد ۱۳۴۰) است، از آخرین مسوولیت‌های رزم حسینی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌توان به ریاست ستاد فرماندهی سپاه هفتم صاحب‌الزمان(عج) که لشکر ثارالله و سپاه استان کرمان را اداره کرده است، اشاره کرد. رزم حسینی یکی از بنیان‌گذاران بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس است و ریاست این بنیاد در سال ۱۳۶۸ را بر عهده داشت.

وی پس از دوران هفت سال دفاع مقدس در رشته کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی دانشگاه شهید باهنر کرمان تحصیلات خود را دنبال و مدرک کارشناسی‌اش را اخذ کرد و در بنیاد مستضعفان مشغول به کار شد. رزم حسینی همچنین اقدام به تاسیس چند کارخانه در استان کرمان کرده است.

وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت معدن و تجارت، در دولت تدبیر و امید استاندار استانهای کرمان و خراسان رضوی بوده و کارنامه موفقی در این دو استان داشته است.

وی پیش از ورود به مسوولیتهای دولتی در بخش خصوصی فعالیت می‌کرد و تجربه زیادی در بخشهای مختلف صنعتی داشته است از جمله فعالیتهای رزم حسینی می‌توان به عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، مدیرعاملی و ریاست هیات مدیره مجتمع صنعتی کرمان، مدیرعاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کرمان، مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان و جانبازان اشاره کرد.

ریاست هیات مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژ کاران دوهزار، مدیرعاملی شرکت تکنوپروم (ویرجین ایلند)، مدیرعاملی شرکت تکنوپروم جنرال تریدینگ، مدیرعاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کاترپیلار، نایب رئیسی انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات ساختمانی و معدنی کشور، ریاست مجمع شرکت آستانه ریل و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت همیار ماشین از دیگر مسوولیت‌های رزم حسینی به شمار می‌رود. با توجه به این سوابق و تجارب در زمینه بازرگانی و ارتباطات تجاری با سایر کشورها بتواند نقش مهمی در بخش بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت داشته باشد.

وزارت صنعت معدن و تجارت اهمیت غیرقابل انکاری در تامین نیازهای معیشتی و تولید کشور و تحقق شعار جهش تولید در شرایط کرونایی دارد. از سوی دیگر در سال‌های اخیر تحریم‌های یکجانبه ‌امریکا فشارهای زیادی در قالب سیاست فشار حداکثری علیه ملت ایران اعمال کرده و وزارت صنعت معدن و تجارت در خط مقدم مقابله با این کارزار قرار دارد. موضوعی که نمایندگان مجلس هم در گفت‌وگوهایی که داشته‌اند بر آن صحه گذاشته‌اند.

ارسال نظر