|
کدخبر: 124665

ماجرای خروج رزم حسینی از مجلس چه بود؟

نمایندگان امروز به حضور وزیر پیشنهادی صمت، اعتراض و با تشکیل باشگاه تحریمی‌ها مخالفت کردند.

صحن علنی امروز با ۲۳۱ نفر و به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. او در بین برنامه‌ها برای حضور در آیین افتتاحیه ۸ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، ریاست صحن را به سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سپرد.

نمایندگان که در یک تا دو جلسه اخیر مصوبه خاصی نداشتند و سه‌شنبه در نشست غیر علنی حاضر بودند با ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد طرح دو فوریتی اصلاح تبصره‌های یک و دو ماده واحده قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران درباره طرح دو فوریتی جش تولید و تأمین مسکن شروع به کار کردند.

البته تقاضای تعدادی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها و گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم (خانه‌های خالی) در دستور کار بود.

وزیر صمت جدید از خراسان رضوی می‌آید

علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت بود. حجت‌الاسلام روحانی، رئیس‌جمهوری با ارائه نامه‌ای دومین وزیر پیشنهادی صمت در دولت را معرفی کرد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از ماه‌ها روی وزیر را به خود ببیند. اگرچه این اتفاق هم مشروط به رأی اعتمادی نمایندگان است.

محمدحسین فرهنگی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به اعلام وصول نامه معرفی وزیر پیشنهادی گفت که «با توجه به آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی جلسه رأی اعتماد باید یک هفته پس از ارائه معرفی‌نامه وزیر پیشنهادی به پارلمان برگزار شود؛ در نتیجه این جلسه سه‌شنبه هفته آینده (۸ مهرماه) برگزار خواهد شد.

او افزود: نامه معرفی وزیر روز گذشته (سه شنبه) به مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده و ما قصد داریم که جلسه رأی اعتماد را سه‌شنبه هفته آینده برگزار کنیم. با دولت در حال مکاتبه هستیم که این اتفاق بیفتد یا در نهایت چهارشنبه جلسه تشکیل شود.

این در حالی است که احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود، از برگزاری جلسه رأی اعتماد «رزمی حسینی» وزیر پیشنهادی صمت در روز یکشنبه هفته آینده خبر داده بود.

رزمی حسینی؛ از استانداری رفته و از صحن رانده

با اعلام وصول نامه معرفی وزیر پیشنهادی ناگهان حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی و جمعی از نمایندگان به همراه وزیر پیشنهادی صمت وارد صحن علنی مجلس شدند و دولتی‌ها در جایگاه مسئولان صحن نشستند. در همین زمان، صدای اعتراض برخی نمایندگان بلند شد؛ آنها به حضور رزمی حسینی اعتراض کردند و این مسئله را خلاف آیین نامه دانستند.

در این میان علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس فریاد زد و گفت که «حضور رزمی حسینی در صحن علنی مجلس در حالی که هنوز وزیر نشده، خلاف قانون است. برخی از نمایندگان با قرار گرفتن در کنار صندلی این نماینده خواستار آرام شدن او شدند.»

پس از اعتراض‌های نمایندگان، وزیر پیشنهادی صمت نیامده، جلسه علنی امروز را ترک کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها