|
کدخبر: 112951

طرح جامع سرب و روی در راه است

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: باید برای محصولات مهم و استراتژیک در کشور نگاه زنجیره‌ای داشته باشیم، چرا که لازمه توسعه صنعتی و پرشدن خلاء‌های صنعت و معدن، از این راه است.

صنعت و معدن طرح جامع سرب و روی در راه است

سعید زرندی در جلسه بررسی طرح جامعه سرب و روی و ذغال‌سنگ گفت: توجه به موضوع زنجیره ارزش برای کشور بسیار مهم و حیاتی است و از هدر رفت سرمایه در بخش تولید جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در زنجیره ارزش به صنایع پایین‌دست و تنوع در محصولات یک صنعت توجه ویژه خواهد شد.

زرندی گفت: در یکی از کشورها بیش از دهها نوع محصول از گچ تولید می‌شود، در صورتی که ما فقط به صورت سنتی گچ را استخراج و تولید می‌کنیم و نهایت چند محصول از آن فرآوری می‌کنیم در صورتی که اگر زنجیره این صنعت از ابتدا تا انتها مشخص شود، فرصت‌های زیادی برای همین صنعت به وجود خواهد آمد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در خیلی از صنایع می‌توانیم با تدوین زنجیره ارزش آن محصول، مزیت‌ها و خلاء‌های آن را شناسایی کنیم.

زرندی تأکید کرد: اگر زنجیره همه محصولات مشخص شود، سرمایه‌گذار جدید وارد صنعت اشباع نمی‌شود و فرصت سرمایه‌گذاری در بخشی از زنجیره آن صنعت که در کشور وجود ندارد را انجام نمی‌دهد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: با این اتفاق در تأمین مالی نیز می‌توانیم هدفمندتر در زنجیره عمل کنیم و و منابع مالی و تسهیلات را به بخش مغفول مانده در زنجیره یک محصول هدایت نمائیم.

زرندی در پایان تصریح کرد: طرح‌های جامع برای صنایع مختلف تا افق ۱۴۰۴ در حال تدوین است و در طرح‌های جامع، زنجیره هر محصول دیده می‌شود.

ارسال نظر