|
کدخبر: 106713

گسترش نیوز از نشست خبری روز صنعت و معدن گزارش می‌دهد:

جزییات برگزاری مراسم مهم‌ترین روز اهالی صنعت و معدن

نشست خبری محمدرضا فیاض، ریس ستاد بزرگداشت روز صنعت و معدن اغاز شد.

صنعت و معدن جزییات برگزاری مراسم مهم‌ترین روز اهالی صنعت و معدن

در این نشست که در ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. رئیس ستاد بزرگداشت روز صنعت و معدن ضمن تشریح برنامه‌های این ستاد برای دهم تیرماه ۹۹ به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

محمدرضا فیاض اظهارکرد: امسال بیست و چهارمین سال برگزاری روز صنعت و معدن است. هدف، معرفی و تقدیر از فعالان تولیدکنندگان است. سنت بود که اجتماع بزرگی از فعالان برپا می‌شد اما امسال به شکلی بسیار محدود و با رعایت پروتکل‌ها و استانداردها برگزار می‌شود. امسال هم امیدواریم کارافرینان به خصوص جوانان و بانوان را معرفی کنیم.

صنعت۲

امیدواریم مراسم امسال به حصول اهداف چهارگانه امسال کمک کند. مجموعه‌ای از دستگاه‌های خصوصی به همراه تعدادی از سازمان‌های تخصصی برای برگزاری مراسم تلاش می‌کنند.

محمدرضا فیاض در مراسم بزگداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: جهش تولید با تمرکز بر صنایع پیشران, توسعه صنایع غیرنفتی, تکمیل پروزه های نیمه تمام و تنظیم بازار از جمله اهداف سال و این ستاد است.

آرمان خالقی, دبیرکل خانه صنعت معدن و تجارت نیز گفت: مشابه مراسم روز ملی صنعت و معدن همه ساله در سطح استان ها هم انجام می شود. امسال هم این اتفاق می شود. به واسطه کرونا و محدودیت های ناشی از انها ستادهای استانی درباره نحوه برگزاری مراسم تصمیم گیری می کنند. بعضی استان ها وضعیت قرمز دارند بنابراین مراسم در انها به شکل محدود برگزار می شود. بعد از برگزاری مراسم بیانیه ای منتشر می شود و در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

 صدری نیز ریس هیات امنای خانه صنعت معدن جوانان گفت: از منابع دولتی برای برگزاری مراسم استفاده نمی شود و کل هزینه ها توسط بخش خصوصی تامین می شود.

فیاض ریس ستاد بزرگداشت روز صنعت و معدن در نشست خبری که برای تشریح برنامه‌های این ستاد دایر شده است گفت: در هفت محور مختلف اقدام به معرفی برگزیدگان می‌کنیم. یکی از این هفت محورها به نوآوری‌های شرکت‌های استارتاپی مربوط می‌شود. عمق ساحت داخل و اتکا به ظرفیت‌های داخلی از جمله محورهای دیگر معرفی برگزیدگان است.

وی در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران گفت: برگزیدگان انتخاب شده‌اند. کار ما امسال مضاعف است و اراده ملی را طلب می‌کند. وزارت صمت با تاکید سرپرست آن موصوع پویش تولید، تداوم امید را طراحی کرده‌اند. این پویش در زمینه تامین سرمایه واحد گام‌های برداشته است و امیدواریم تا پایان سال ۲۰۰ طرح بزرگ را به سرانجام برساند.

فیاض ادامه داد: چگونگی زندگی با کرونا را باید تمرین کرد. یکی از دلایلی که باعث تصمیم به برگزاری محدود روز صنعت و معدن شد آن بود که نحوه زندگی با کرونا تمرین شود.

وی اظهار کرد: ۲۹ یا ۳۰ برگزیده صنعتی و معدنی خواهیم داشت. انها در هفت محور مدنظر گام‌های موثری برداشته‌اند. مراسم در تالار خلیج‌فارس برگزار می‌شود. تعداد حضار و سخنرانان محدود خواهد بود و از رسانه ملی پخش می‌شود.

فیاض افزود: حدود ۶۶۰۰ فقره پروانه بهره‌برداری  شده که موجب اشتعال ۱۱ هزار نفر شده است. حدود ۴۲۰ هزار فقره مجوز صنفی صادر شده است. هزار مورد مجوز اکتشاف معدن صادر شده است. حدود ۸۲ پروژه همکاری با کشورهای دیگر خواهیم داشت. از ۴۲ محصول صنعتی و معدنی ۳۰ مورد افزایش تولید داشته‌اند. در فولاد خام ۷ درصد افزایش تواید داشته‌ایم. لوازم خانگی هم از جمله حوزه هایی بوده است که در سال ۹۸ شاهد افزایش تولید بوده‌ایم.

وی در پایان گفت: در روز صنعت و معدن هدف تقدیر از زحمات است چون برای انتقاد همیشه وقت هست.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها