|
کدخبر: 97634

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

اقدامات ایمیدرو و صنایع بزرگ کشور علیه کرونا

ایمیدرو و هفت شرکت بزرگ صنعتی و معدنی کشور در راستای مسئولیت اجتماعی و مقابله با بحران کرونا اقداماتی را انجن داده‌اند.

گسترش نیوز معدن و صنایع معدنی به علت گروهی بودن نحوه کار از جمله مکان‌های در خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند؛ به همین علت شرکت‌های بزرگ معدنی در این زمینه کارگروه‌ها و جلساتی تشکیل داده تا با اقدامات لازم از شیوع این ویروس جلوگیری کنند، گسترش نیوز در ادامه این گزارش نگاهی انداخته به دستاوردهای شرکت‌های بزرگ معدنی در حوزه مسئولیت اجتماعی و مقابله با شیوع کرونا در بین کارکنان معادن که در ادامه می‌توانید این گزارش را بخوانید:

madam4550.jpg

فولاد مبارکه

شرکت فولادمبارکه اصفهان در راستای مقابله با ضمن کمک نقدی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به صورت نقدی پرداخت کرده است. این شرکت همچنین در شهرستان مبارکه نیز با خرید موادشوینده و ضدعفونی‌کننده و تحویل به آموزش و پرورش و بهزیستی شهرستان، حمایت‌های دبگر خود را انجام داده است.

علاوه بر این، شرکت فولاد مبارکه به مرکز بهداشت شهرستان مبارکه و استانداری به طور شفاهی اعلام کرده که در خصوص کنترل این بحران، همکاری‌ها ادامه خواهد داشت.

از اقدامات مؤثر دیگر این شرکت ضدعفونی مستمر سرویس‌های ایاب و ذهاب، تأسیسات و تسهیلات بهداشتی و رفاهی کارکنان و همچنین ضدعفونی مستمر ساختمان‌های اداری و عملیاتی است. دیگر اقدامات این شرکت کنترل دمای بدن کارکنان هنگام ورود و خروج آنها و استفادۀ مؤثر و کافی از وسایل حفاظت فردی ازجمله ماسک تنفسی و ژل ضدعفونی کنندۀ دست و سایر ملزومات پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا است.

ضمن اینکه بنا بر گفته حمیدرضا عظیمیان درحال‌حاضر از ۶۰۰۰ نفر از کارکنان‌ فولاد مبارکه آزمایش خون گرفته شده و به‌تدریج از تمامی کارکنان آزمایش به عمل خواهد آمد. این غربالگری از طریق تکمیل فرم و پاسخ‌دهی به سوالات نیز از کارکنان صورت گرفته است و در صورت که در آزمایش خون پرسنل فولاد مبارکه علائم مشکوکی پیدا شود آزمایش‌های تکمیلی از جمله آزمایش مخاط گرفته خواهد شد.

ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان نیز از ابتدای شیوع کرونا در کشور، با تشکیل ستادبحران اقدامات موثر و گسترده‌ای را آغاز کرد. در این ستاد بحران معاونان مدیرعامل شرکت، بیمارستان شهید مطهری، خدمات و امور اجتماعی، روابط عمومی، بازرسی، حراست و امور شهری و پسماند عضویت داشته و کلیه فعالیت‌ها بر اساس مصوبات آن انجام شده است.

مدیریت خدمات شهری و امور پسماند ذوب آهن، گندزدایی و ضد عفونی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شرکت، ساختمان‌های اداری، رختکن‌های کارگاهی و سرویس‌های بهداشتی، آسانسورهای ساختمان‌های شرکت، ساختمان‌های سایر ارگان‌های مستقر در کارخانه، سمپاشی و ضد عفونی محیط و تامین و پخش مواد شوینده (مایع صابون، الکل، وایتکس، جوهر نمک و... ) برای نظافت ساختمان مدیریت‌هایی را جهت کنترل ویروس کرونا انجام داده است.

گل گهر

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در راستای مقابله با کرونا و مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات مهم و اساسی را انجام داد که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد:

گندزدایی کلیه اماکن واحدهای اداری، استراحتی، رانندگان و پیمانکاران شرکت گهر همکار با محلول نانوسیل

ضدعفونی کلیه انبارها و اقلام موجود در آنها ـ سرویس‌های بهداشتی - تمامی واحدهای تعمیرگاه و ابزار آلات آنها - سنگ شکن و ابزارآلات تعمیراتی آن و غیره، شرکت گهر همکار در سایت معدن یک و سایت ۵ و ۶ و ۷ با محلول نانوسیل

انجام تب سنجی و ثبت اطلاعات پرسنل شرکت آرمان گهر سیرجان

ضد عفونی کلیه اماکن اداری، ساختمان کنترل، کانکس‌های پرسنل، کلیه انبارها و واحدهای کاری شرکت نظم آوران صنعت و معدن گل گهر

ضد عفونی اتوبوس‌ها، سواری‌ها و ماشین‌آلات کارخانجات گندله‌سازی شرکت نظم آوران صنعت و معدن گل‌گهر

ماده‌سازی و توزیع ٥٣٠ اسپری ضدعفونی‌کننده دست بین کلیه پرسنل شرکت پاریز پیشرو

انجام ضد عفونی کلیه ماشین‌آلات، کمپ‌های استراحت سنگ شکن، سرویس‌های بهداشتی و سایر اماکن و همچنین تب سنجی کلیه پرسنل شرکت گهر همکار در شیفت شب

فولاد هرمزگان

شرکت فولاد هرمزگان نیز اقدامات پیشگیرانه خود را در مقابله با این بیماری بدین شرح انجام داد:

غیر فعال کردن تمامی دستگاه‌های انگشت زنی در ورودی و خروجی گیت‌ها

‎ نصب محلول‌های ضد عفونی دست در ورودی تمامی ساختمان‌های اداری و اتاق کنترل ها

اعطای مرخصی به کارکنانی که دارای بیماری زمینه‌ای بودند که از طریق بررسی سوابق پرونده پزشکی سریعا شدند.

توزیع ۲۰۰۰ عدد پمفلت آموزشی بین پرسنل و درج مطالب آموزشی در پورتال شرکت به شکل متناوب

ضمن اینکه فولاد هرمزگان در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و همیاری با استانداری هرمزگان و دانشگاه علوم پزشکی در جهت کنترل بهتر شیوع ویروس کرونا و بهبودی بیماران مبتلا به این بیماری مبلغ ۵۰ میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز بیماران کروناویروس اختصاص داده است.

چادرملو

مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو از آغاز اعلام شیوع ویروس مهلک کرونا در کشور با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه علاوه بر تشکیل ستاد مقابله با کرونا و اقدام جهت ضد عفونی واحدهای صنعتی و معدنی، اماکن عمومی، سرویس‌های رفت و آمد کارکنان، وسایل نقلیه سبک و سنگین و دفاتر کاری، اقدام به توزیع بالغ بر ۱۴ هزار پک بهداشتی شامل، ماسک، دستکش، ژل و محلول ضد عفونی‌کننده بین تمامی پرسنل فعال خود نموده است. از طرفی با استقرار تیم‌های مجهز پزشکی بعد از تعطیلات فروردین ماه در این واحدها طرح غربالگری تشخیص احتمالی ویروس در بین همه پرسنل اغاز گردید. طی اجرای این طرح بالغ بر ۷ هزار نفر در مرحله اول مورد آزمایش قرار گرفتند و مرحله دوم این طرح نیز آغاز شده است.

ضمن اینکه از ابتدای شیوع این بیماری ۱۵ تیم بهداشتی همراه با تجهیزات و ماشین‌آلات اقدام به ضد عفونی اماکن عمومی و مراکز پر تردد شهرهای اردکان، عقدا، بهاباد و روستاهای مجاور مجتمع‌های صنعتی و معدنی نموده‌اند.

فولاد خوزستان

به دنبال شیوع ویروس کرونا و تایید مقامات کشوری مبنی بر رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از گسترش آن، شرکت فولاد خوزستان اقدام به تشکیل کمیته مبارزه با ویروس کرونا نمود. در همین راستا شرکت فولاد خوزستان از جمله مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه‌‌ای که انجام داد راه‌اندازی کارخانه تولید ماسک تنفسی در شهرک صنعتی خرمشهر با سرمایه‌گذاری مستقیم بود.

از دیگر اقدامات این شرکت می‌توان به تهیه بروشور‌های آموزشی، نصب بنر در اماکن پر تردد، ارسال پیام‌های آموزشی از طریق کانال تلگرامی شرکت نیز از دیگر اقدامات در بخش اطلاع رسانی به کارکنان و خانواده‌های آنان بود. از طرفی به منظور حفظ سلامتی کارکنان و تبعیت از مصوبات ستاد کرونا، ساعات کار کارکنان روزکار کاهش پیدا کرده است.

ضمن اینکه شرکت فولاد خوزستان علاوه بر تولید ماسک کارخانه تولید البسه بیمارستانی نیز راه‌اندازی کرده است.

یکی دیگر از مصوبات کمیته پیشگیری از ویروس کرونا خرید تب سنج و استفاده در مبادی ورودی شرکت است. بطوریکه با استقرار کارکنان آموزش دیده در محل‌های ورودی کارکنان، به‌صورت انفرادی، کارمندان شرکت تب سنجی می‌شوند.

صنایع مس ایران

بر پایه یک نظرسنجی که در خصوص عملکرد شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی در مقابله و پیشگیری از کرونا صورت گرفت، شرکت ملی مس از نگاه کاربران به عنوان فعال‌ترین شرکت در حوزه مقابله با کرونا شناخته شد.

در این نظرسنجی که تعداد ۳۵۵۶ کاربر در این نظرسنجی شرکت کردند و ۱۹۴۱ کاربر در این نظرسنجی شرکت ملی صنایع مس ایران را به عنوان فعال‌ترین مجموعه در راستای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا انتخاب کردند.

به گفته حیدر ضیغمی مشاور مدیرعامل شرکت مس و مدیر گروه روابط‌عمومی، با دستور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس، این شرکت از همان روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا علاوه بر ایفای نقش حمایتی خود از کارکنان صف و ستاد و اقدامات قابل‌توجه در حل این بحران برای تداوم تولید در کارخانجات شرکت مس در حوزه ملی نیز تلاش کرد تا با هماهنگی مجموعه وزارت صنعت و ریاست هیات عامل ایمیدرو دکتر غریب‌پور و مدیران حوزه بهداشت و درمان نیازهای فوری و اولویت‌دار شبکه بهداشت و درمان کشور را تامین کند.

گفتنی است شرکت مس تاکنون یک ‌میلیون ماسک N۹۵، پنج میلیون ماسک سه لایه و ۱۵۰ هزار دست گان پزشکی برای شبکه درمان کشور تهیه کرده و این تنها بخشی از اقدامات این شرکت در زمینه مقابله با کروناست.

ایمیدرو

از اقدامات اساسی ایمیدرو برای مقابله با کرونا، می‌توان به اختصاص ۱۳۶ میلیارد تومان برای تامین اقلام و تجهیزات ضروری توسط شرکت‌های تابعه و وابسته شامل فولاد مبارکه، ملی صنایع مس، گل گهر، چادرملو، گهر زمین، توسعه معادن و فلزات، فولاد خوزستان، ایرالکو، فولاد هرمزگان، اپال پارسیان، ملی فولاد، تهیه و تولید مواد معدنی، منطقه ویژه خلیج‌فارس و آلومینای جاجرم اشاره کزد.

علاوه بر این ایجاد ایستگاه‌های ایست- بازرسی در مناطق معدنی کشور و آزمایش تب سنجی و کنترل مسافران توسط پزشک متخصص، از دیگر اقدامات این سازمان بود.

ضمن اینکه توزیع اقلام ضدعفونی، ماسک، دستکش و غیره بین نهادهای دولتی محدوده شهرستان‌های تحت فعالیت شرکت‌های معدن و صنایع معدنی شامل نیروی انتظامی، بهزیستی، دادگستری و..‌. از دیگر فعالیت‌های سازمان ایمیدرو در راستای مقابله با کرونا، است.

از دیگر اقدامات ایمیدرو می‌توان به انعقاد قرارداد با یک شرکت تامین لباس کار برای تولید ۵ هزار عدد ماسک جهت توزیع میان کمیته بحران برخی استان ها، گندزدایی روستاها، منازل مسکونی و خودروها در مناطق محروم و همچنین، اطلاع رسانی از طریق بنر و پوستر اشاره کرد.

ایمیدرو نیز همراستا با حمایت از جوامع معدنی و صنایع معدنی محدوده فعالیت، اقدامات مختلفی برای حمایت از کارکنان خود انجام داده است.

این اقدامات شامل توزیع ماسک و دستکش، آزمایش تب سنجی هنگام ورود افراد، کاهش تردد، شناسایی افراد پرخطر، پایش اتباع خارجی، برگزاری جلسات به صورت ویدیو کنفرانسی، شیفت بندی کارکنان و غیره بوده است.

ارسال نظر