|
کدخبر: 97248

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

تاثیر کووید-۱۹ بر تولید نقره

شرکت Endeavor Mining اعلام کرده با توجه به قوانین وضع شده از سوی دولت مکزیک مبنی بر تعطیل کردن مشاغل غیرضرور، در بهره‌برداری از معدن خود که سودآوری بالایی برای این شرکت دارد صرفنظر خواهد کرد.

گسترش‌نیوز: بحران پاندمی کرونا بر اکثر فعالیت‌های صنعت، معدن و تجارت اثر گذاشته است به نحوی که در بخش معدن بسیاری از معادن میزان نیروهای فعال خود را کاهش داده‌اند که همین امر سبب شده تا میزان تولیدات نیز کاهش چشمگیری یابد به همین منظور سایت گلوبال دیتا به بررسی تاثیرات کرونا بر تعطیلی معادن و فلزاتی همچون نقره و اورانیوم و تولیدات آن‌ها پرداخته است. در ادامه با ما همراه شوید:

تجزیه و تحلیل جدید GlobalData نشان می‌دهد دو سوم تولید جهانی نقره به دلیل پاندمی کرونا در معادن با مشکل مواجه شده است.

تاکنون ۳۲ کشور جهان در ارتباط با بهره‌برداری از معادن، قوانینی وضع کرده‌اند که این امر از سوم آوریل تاکنون موجب توقف فعالیت در ۱۶۰۰ معدن جهان شده است. از این تاریخ برخی از معادن جهان اقدام به رفع تعطیلی و راه‌اندازی مجدد معادن خود کرده‌اند. براساس آخرین گزارش‌ها ۷۲۹ معدن تا پایان ماه آوریل تعطیل بوده‌اند.

طبق گزارش گلوبال دیتا به منظور جلوگیری از کرونا توصیه شده تا معدن‌داران برای در امان ماندن نیروهایشان ساعت کاری معادن خود را کاهش دهند. این امر منجر به کاهش بازدهی معادن شده است.

تاثیر کووید ۱۹ بر فلزات

یکی از تحلیگران معدن معتقد است که شیوع بیماری کووید ۱۹ سبب شده که بسیاری از معادن نقره آرام‌ آرام آسیب ببینند. معادن اورانیوم نیز از دیگر معادنی هستند که با شیوع این بیماری یک سوم از تولیدات آن در جهان متوقف شده است.

آمارها نشان می‌دهد که تولیدات اورانیوم ۳۲٪، ۲۳.۸٪ روی، ۱۹.۵٪ پلاتین، ۱۴.۶٪ نیکل، ۱۴.۴٪ الماس و ۱۲.۷٪ مس از ۲۷ آوریل کاهش یافته است. یکی دیگر از تاثیرات کووید ۱۹ بر عملیات بهره‌برداری از معادن توقف ۲۳ معدن در حال توسعه بود که یکی از این معادن، معدن ۵.۳ میلیارد دلاری مس کوئلاوکو در پرو است. این معدن یکی از بزرگترین معادن مس جهان به شمار می‌رود.

نقره با نبردی دشوار روبه‌رو می‌شود

شرکت Endeavor Mining اعلام کرده با توجه به قوانین وضع شده از سوی دولت مکزیک مبنی بر تعطیل کردن مشاغل غیرضرور، در بهره‌برداری از معدن خود که سودآوری بالایی برای این شرکت دارد صرفنظر خواهد کرد. کشور مکزیک دارای سه معدن نقره‌ای زیرزمینی با عیار بالا است

بردفورد کوک، مدیرعامل اندیوور اظهارکرد: تعطیلی معادن ما به منظور اطمینان یافتن از سلامت نیروهای ما در بحران کروناست. ما همچنین به همکاری با نهادهای ملی در گذر این بیماری به منظور سلامتی مردم همکاری کرده و خود را ملزم به اجاری اقدامات احتیاطی لازم می‌دانیم و در صورتی نیاز اقدام به تهیه لوازمی همچون تجهیزات پزشکی، ماسک، و مواد ضدعفونی‌کننده خواهیم کرد.

در حالی که تولیدات شرکت معدنی اندیوور در ماهه اول سال میلادی روند متعادلی را در پیش گرفته بود. طولانی شدن بیماری کرونا می‌تواند در عملکرد این شرکت موثر باشد.

منبع: ماینینگ تکنولوژی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها