|
کدخبر: 96297

دو سوال وزیر صمت از تقی نبئی

دکتر تقی نبئی با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت رسماً رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران شد.

گسترش نیوز: دکتر رحمانی وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در این دیدار در راستای اهمیت جایگاه سازمان نظام مهندسی معدن ایران اینطور گفت؛ تشکل‌ها باید کارها را بپذیرند و ما هم این را می‌پذیریم که به آنها باید تفویض اختیار کرد. ولی آنها باید مسولیت‌پذیر باشند و عواقب مسئولیت خود را پذیرا باشند. یکی از مهم‌ترین امور بحث الکترونیکی کردن و هوشمندسازی کلیه امور است، به نحوی که مردم دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند، چه در دوران کرونا و چه در پسا کرونا.

rahmanivanabaei.jpg

ایشان همچنین خاطر نشان کردند؛ با همت دکتر اسماعیلی نقشه راه معدن و صنایع معدنی تدوین شده و ماموریت‌ها بر اساس آن شکل گرفته است.

رحمانی افزود؛ مقام معظم رهبری در جایی از بیاناتشان فرمودند "اگر می‌خواهید مشکلات مملکت مرتفع گردد بروید به تولید فکر کنید" و بنده معتقدم این وزارتخانه می‌تواند به کشور رونق دهد و تخصص و پشتکاری که دکتر اسماعیلی در بخش معدن دارند نوید بخش رونق در بخش معدن و صنایع معدنی خواهد بود.

در ادامه سخنانشان؛ اعتقاد بنده بر این است که معادن را باید آزاد گذاشت و به مردم واگذار کرد و باید بسیج عمومی به راه بیفتد و همه با انگیزه در این بخش وارد شوند، که در این صورت این بخش یکی از نقاط امید و قوت مملکت خواهد بود.

همچنین در ادامه وزیر صمت سوالی از دکتر نبئی مطرح کردند که: " بخش معدن را در پسا کرونا چگونه می‌بینید؟"

دکتر نبئی در پاسخ گفت؛ تحلیل بنده این است که با توجه به اوضاع نابسامان نفت، بخش اقتصاد تمایل بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی پیدا خواهد کرد و این فرصت مغتنمی برای جذب سرمایه در این بخش است، که یکی از موارد می‌تواند طرح احیای معادن غیر فعال کشور باشد و اگر بتوان این معادن را ظرف مدت کوتاهی فعال نمود، جهش خوبی در بخش معدن و صنایع معدنی را شاهد خواهیم بود. با توجه به اینکه خوشبختانه در بخش معدن و صنایع معدنی بخش قابل توجهی از مواد اولیه و فناوری‌های لازم داخلی می‌باشد، که با برنامه‌ریزی و تدبیر وزارتخانه و تشکل‌ها و سایر فعالان این حوزه می‌توان جهش تولید قابل توجهی را انتظار داشت.

در ادامه دکتر رحمانی سوال دیگری مطرح کردند: "تاثیر شرایط موجود بر روی قیمت مواد معدنی چگونه خواهد بود؟"

دکتر نبئی در پاسخ اظهارکرد: شرایط موجود بر قیمت مواد اولیه بالاخره تاثیرگذار خواهد بود و می‌توان انتظار بالا رفتن قیمت مواد اولیه را داشت. ولی اگر با مساعدت‌های بسیار دکتر اسماعیلی بتوان ظرفیت تولید را بالا برد، قطعا می‌توان شاهد کنترل و نهایتا پایین آمدن قیمت‌ها بود و همیشه اعتقاد بنده این است که بخش معدن ظرفیت سرمایه‌گذاری فراوانی دارد، ولی باید نگرانی بازار سرمایه از این بخش را کاهش داد.

در ادامه دکتر اسماعیلی معاون محترم امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت؛

سازمان نظام مهندسی معدن ایران بسیار می‌تواند در کارها کمک حال وزارتخانه باشد؛ هم در کارهای غیر حاکمیتی و هم در بخشی از کارهای حاکمیتی و همانطوری که در سال ۱۳۹۸ سه پروژه ارزیابی ریسک، بازرسی از معادن و مستندسازی فعالیت‌های اکتشافی، استخراجی و بهره‌برداری معادن را انجام داده است، در سال ۱۳۹۹ نیز این روند ادامه خواهد داشت و امیدواریم که افزایش داشته باشد.

منبع: معدن ۲۴

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها