|
کدخبر: 74921

شورای آهن و فولاد تشکیل می‌شود

رئیس انجمن سنگ آهن از فراهم شدن مقدمات لازم برای تشکیل شورای آهن و فولاد با مشارکت تشکل‌های زنجیره فولاد خبر داد و گفت: در تلاش هستیم سند تشکیل این شورا تا ۲۳ دی ماه جهت امضا در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران آماده شود.

گسترش‌نیوز: اکبریان با اعلام این خبر همچنین بر لزوم تعامل بین تشکل‌های زنجیره فولاد تاکید کرد و در ادامه بیان کرد: همفکری تشکل‌های زنجیره فولاد در قالب شورای آهن و فولاد باعث نزدیک شدن افکار و عقاید فعالان این زنجیره و درک متقابل از نیازهای یکدیگر می‌شود که تقویت بخش خصوصی و تصمیمات و مشاوره‌های کارشناسی شده را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر نقش جشنواره ملی فولاد در صنایع مختلف کشور اظهارکرد: نمایشگاه‌هایی مانند جشنواره ملی فولاد در شرایطی که تحریم‌ها صنعت کشور را با چالش‌های متعددی مواجه کرده اند، نقش زیادی در مدیریت شرایط کشور دارند.

اکبریان در ادامه گفت: نقشی که جشنواره ملی فولاد دارد این است که اولا ظرفیت‌های بومی را عیان می‌کند و ثانیا از دل جامعه فولاد بیرون آمده است. همچنین دورهمی فعالان صنعت در جشنواره ملی فولاد باعث می‌شود که فعالان این حوزه به هم کمک کنند و نیازهای یکدیگر را پوشش دهند.

رئیس انجمن سنگ آهن همچنین با اشاره به وجود نمونه‌های داخلی برخی از قطعات گفت: تولیدکنندگان کشور، برخی از قطعات مورد نیاز خود را از خارج تامین می‌کنند در حالی که نمونه داخلی آنها در کشور وجود دارد اما به دلیل عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات دقیق در این زمینه، نمی‌توانند از ظرفیت موجود استفاده کنند.

منبع: چیلان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها