|
کدخبر: 325002

بهترین زمان برای خرید میلگرد

بهترین زمان برای خرید میلگرد چه زمانی است؟ افرادی که به تازگی وارد حوزه ساخت و ساز شده باشند، دائماً در پی جواب دادن به این سؤال هستند. معمولاً یک سری از زمان‌ها می‌تواند برای خرید میلگرد بهتر باشد.

صنایع فلزی بهترین زمان برای خرید میلگرد

بهترین زمان برای خرید میلگرد چه زمانی است؟ افرادی که به تازگی وارد حوزه ساخت و ساز شده باشند، دائماً در پی جواب دادن به این سؤال هستند. معمولاً یک سری از زمان‌ها می‌تواند برای خرید میلگرد بهتر باشد. یک سری دلایل نیز برای این مسأله وجود دارد که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم. در نظر بگیرید که معمولاً خرید میلگرد می‌تواند بخش عمده‌ای از هزینه‌های ساخت و ساز را شامل شود.

بهترین زمان برای خرید میلگرد

چرا انتخاب زمان مناسب برای خرید میلگرد اهمیت دارد؟

انتخاب کردن یک زمان مناسب برای خرید بسیار مهم است. دلیل اهمیت این موضوع نیز به خاطر آن است که قیمت تمام شده میلگرد می‌تواند بسیار زیاد شود. به طور مثال قیمت میلگرد آجدار از قیمت میلگرد‌های ساده بسیار بیشتر است. بنابراین اگر نوع میلگرد برای شما اهمیتی ندارد، بهتر است زمانی خرید کنید که میلگرد‌های ساده ارزان‌تر باشند. مورد بعدی میزان ساخت و ساز‌ها است. زمانی که ساخت و ساز به اوج خودش می‌رسد، قیمت میلگرد آجدار و ساده نیز افزایش پیدا می‌کنند. اما زمانی که با رکود در حوزه ساختمان‌سازی روبرو باشیم، قیمت میلگرد آجدار نیز روند نزولی پیدا می‌کند. دلایلی که زمان خرید میلگرد مهم است در اینجا بررسی می‌شود.

  • نوسانات بازار

فولاد که ماده اولیه سازنده میلگرد است، به صورت روزانه دچار تغییر قیمت می‌شود. این مسأله می‌تواند به دلیل حجم بالای خرید‌ها بسیار پر اهمیت باشد. به همین دلیل نیز اگر قرار است حجم بالایی از خرید‌ها را انجام دهید در زمانی این کار را بکنید که قیمت میلگرد‌ها پایین‌تر است.

  • هزینه تمام شده پروژه

میزان استفاده کردن از میلگرد‌ها در ساختمان‌ها بسیار زیاد است. به همین دلیل نیز اگر میلگرد‌ها را با قیمت بالاتری خریداری کنید، هزینه‌های تمام شده پروژه نیز بیشتر می‌شود. به همین خاطر اگر بخواهیم این هزینه‌ها را کم کنیم، باید میلگرد‌ها را نیز با قیمت مناسبی خریداری کنیم.

بهترین زمان برای خرید میلگرد در هر سال چه زمانی است؟

در چه زمان و فصلی از سال می‌توانیم میلگرد بخریم که از نظر اقتصادی برای ما مقرون به صرفه‌تر باشد. قیمت میلگرد در طول سال دارای نوسانات زیادی است. برخی از مواقع قیمت میلگرد بالاتر از حد معمول بوده و دارای حباب است. گاهی اوقات نیز به دلیل کاهش میزان تقاضا، با روند نزولی مواجه می‌شود. معمولاً قیمت میلگرد در زمان‌هایی که ساخت و ساز کمتر باشد، می‌تواند کاهش پیدا کند.

عوامل تأثیرگذار بر روند قیمتی میلگرد

بهترین نوع میلگرد از نظر اقتصادی

بهترین نوع میلگرد باید یک سری ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد داشته باشد. زمانی که این ویژگی‌ها را بشناسیم می‌توانیم متوجه شویم که آیا خرید میلگرد‌های اقتصادی گزینه مناسبی است یا خیر. معمولاً میلگرد‌های اقتصادی کیفیت‌های پایین‌تری دارند اما اگر این ویژگی‌ها را بشناسید، می‌توانید با قیمت مناسب‌تر خرید کنید.

  • نوع میلگرد

اولین چیزی که می‌تواند اثر داشته باشد این است که میلگرد مورد نظر ما از چه نوعی است. به طور مثال قیمت میلگرد ساده با میلگرد آجدار کاملاً متفاوت است. به همین دلیل نیز اگر نوع میلگرد برای ساخت سازه شما اهمیت زیادی ندارد، می‌توانید میلگرد‌های ساده را انتخاب کنید.

  • کیفیت میلگرد

هرقدر کیفیت میلگرد پایین‌تر باشد، مسلماً قیمت پایین‌تری نیز خواهند داشت. این موضوع سبب می‌شود تا برخی از افراد به دنبال خرید میلگرد‌هایی با درجه کیفی‌های یک و دو باشند. اما این نکته را حتماً در نظر بگیرید که میلگرد‌هایی با درجه دو و سه احتمالاً سریعتر دچار شکستگی و خوردگی می‌شوند.

با این وجود میلگرد سیاه یا فولاد کربن یکی از بهترین گزینه‌ها در حوزه میلگرد است که می‌توانید ان را خریداری کنید. حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که میلگرد‌های خریداری شده را در چه مکانی قرار است استفاده کنید.

  • مواد اولیه میلگرد

اینکه چه مواد اولیه و چه عناصری با چه درصد‌هایی در تولید میلگرد استفاده شده‌اند نیز بسیار مهم است. سعی کنید حتی در حالتی که می‌خواهید هزینه کمتری بابت خرید صرف کنید، میلگرد‌هایی را خریداری کنید که عناصر بهتر با درصد‌های مناسب‌تر و بالاتری را در خود دارند.

میلگرد بخرم یا نه؟

چه زمانی می‌خواهید شروع به ساخت و ساز کنید؟ تا چه حد از کارتان پیش رفته است و در چه زمانی دقیقاً به میلگرد‌ها نیاز دارید؟ در ماه‌های آخر سال و همچنین فصل تابستان، میزان ساخت و ساز افزایش پیدا می‌کند. این موضوع نیز کاملاً بدیهی است که در چنین شرایطی قیمت مصالح اولیه ساختمانی از جمله میلگرد‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. بنابراین سعی کنید در چنین ماه‌هایی اقدام به خرید میلگرد نکنید.

در صورتی که انبار مناسبی برای نگهداری از میلگرد‌ها دارید، در زمان رکود بازار اقدام به خرید میلگرد کنید و سپس در زمانی که کار ساخت و ساز خود را شروع می‌کنید از این میلگرد‌ها استفاده کنید.

عوامل تأثیرگذار بر روند قیمتی میلگرد

یک سری عوامل وجود دارند که بر روی روند قیمت میلگرد‌ها می‌توانند اثر داشته باشند. این عوامل و موارد را می‌خواهیم در اینجا بررسی کنیم. زمانی که بدانید چه عواملی روی قیمت‌ها تأثیر می‌گذارند، می‌توانید زمان مناسب برای خرید را پیش‌بینی کنید و سپس میلگرد‌های خود را خریداری کنید.

بهترین نوع میلگرد از نظر اقتصادی

  • نرخ‌های کارخانه‌ها

معمولاً کارخانه‌ها در هر سال و یا پس از هر بار صعودی شدن قیمت‌ها در جامعه، قیمت میلگرد‌های آجدار و ساده را افزایش می‌دهند. همچنین هزینه های حمل و نقل می تواند تاثیر بسزای در این زمینه داشته باشد. برای مثال قیمت میلگرد مشهد با قیمت نهایی میلگرد در تهران می تواند متفاوت باشد.

به طور کلی بهترین زمان برای خرید میلگرد زمانی است که هنوز میزان ساخت و ساز در جامعه افزایش پیدا نکرده است و رکود در بازار میلگرد وجود دارد. این موضوع بیشتر در ماه‌های پاییز رخ می‌دهد.

  • قیمت ارز

هرقدر قیمت دلار بیشتر شود، قیمت میلگرد نیز بیشتر شده و شما ناچار به گران خریدن هستید. در زمانی خرید کنید که قیمت دلار پایین آمده است و قیمت کلی میلگرد‌ها نیز کمتر شده است.

  • افزایش قیمت ماده اولیه

ماده اولیه میلگرد که فولاد است اهمیت زیادی دارد. اگر قیمت فولاد بیشتر شود، قیمت میلگرد هم بیشتر خواهد شد. معمولاً تولید کردن فولاد یک پروسه پیچیده و مهم است که هزینه‌های مخصوص به خودش را دارد.

  • افزایش میزان صادرات

زمانی که میزان صادرات بی‌رویه افزایش پیدا کند، قیمت این محصول نیز در داخل کشور بیشتر خواهد بود. بنابراین در زمانی که صادرات این محصول بیشتر می‌شود، سعی کنید که خرید نکنید.

  • اشکال در خطوط تولید

گاهی اوقات خطوط تولید میلگرد به مشکل می‌خورند. این مسأله می‌تواند بر روی قیمت نهایی میلگرد‌های آجدار و ساده نیز اثر داشته باشد.

  • میزان رونق بازار

در زمانی که بازار رونق پیدا می‌کند نیز به احتمال زیاد قیمت‌های مربوط به میلگرد‌ها افزایش پیدا خواهد کرد. معمولاً در ماه‌های فروردین تا پایان شهریور ماه میزان ساخت و ساز در کشور افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل نیز امکان افزایش قیمت‌های میلگرد‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها