|
کدخبر: 99752

نقش ایمپاسکو در جذب سرمایه چیست؟

ایمپاسکو از سال ۹۵ تاکنون، بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی برای توسعه معادن کشور را جذب کرده است.

شهر خبر نقش ایمپاسکو در جذب سرمایه چیست؟

با هدف تحقق اهداف کلان بخش معدن و جذب سرمایه بخش خصوصی در اجرای طرح‌های این بخش، از سال ۹۵ تاکنون ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از طرح‌های ایمیدرو و ایمپاسکو با مدیریت و نظارت ایمپاسکو به بخش خصوصی واگذار شده است.

در این میان، ۱۲ مورد از جمله طلای هیرد، مجتمع پتاس خور و بیابانک و بخشی از معدن جانجا در سال ۹۸ از طریق شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران برون سپاری شده است.

طی این مدت، بیش از ۸۰ جلسه با سرمایه‌گذاران داخلی و نیز ۱۰ تیم سرمایه‌گذار خارجی از کشورهای چین، تاجیکستان، عراق، گرجستان و غیره برگزار شده و ۵ هزار میلیارد تومان طرح با مدیریت و نظارت ایمپاسکو در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در نظر دارد تا افق ۱۴۰۴ از طریق هم افزایی با بخش خصوصی توانمند، به عنوان یک شرکت معدنی مرجع در اکتشاف، کارآمد در استخراج و فرآوری و نوآور در توسعه مواد معدنی در کشور باشد.

ایمپاسکو بر به کارگیری تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی در مسیر فعال‌سازی ظرفیت‌های معدنی کشور تاکید دارد و این مجموعه در تلاش است طی امسال تفاهمنامه و همکاری‌ها میان بخش خصوصی و شرکت ادامه پیدا کند.

استفاده از توان بخش خصوصی به عنوان یک راهبرد

بخش معدن طی چند دهه گذشته نقش موثری در تولید ناخالص داخلی داشته است و گرچه فشار ناشی از تحریم‌ها باعث شده که دسترسی به فناوری‌های روز در بخش معدنی دشوار شود، اما خوشبختانه بخش خصوصی کشور، هم تعهد و هم تخصص کافی را برای عبور از این شرایط در اختیار دارد.

ایمپاسکو نیز همکاری و استفاده از توان تخصصی و مالی بخش خصوصی را به عنوان یک راهبرد پیش روی خود قرار داده است.

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها