|
کدخبر: 225153

اختصاصی گسترش نیوز

۳ راهبرد جدید وزارت صمت برای توسعه تجارت خارجی

فاطمی امین سه راهبرد جدید وزارتخانه متبوع خود برای توسعه تجارت خارجی کشور را تشریح کرد.

شهر خبر ۳ راهبرد جدید وزارت صمت برای توسعه تجارت خارجی

فاطمی امین در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات که امروز در محل سالن همایش های خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، اظهار داشت: اگر ما در هدف گذاری صادراتی کشور خطر کنیم خشت اولیه را به صورت کج بنا خواهیم کرد. وقتی صحبت از صادرات به میان می آید چندین تراز قابل بحث است که یکی از آنها تراز مالی است. این اولین هدفی است که مورد توجه قرار می گیرد اما اگر ما فقط به این تراز توجه کنیم مسیر درستی را در پیش نخواهیم داشت.

وی افزود: ما باید به سمتی بریم که ترکیب صادرات و تجارت کشور تغییر کند. در همین راستا جهت گیری ما در سال آینده برای برای انتخاب صادرکنندگان برتر تغییر خواهد کرد. امروز نیز ما تعدادی از صادرکنندگان به دلیل صادرات کالاهای دانش بنیان تقدیر خواهیم کرد.

وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه ما برای ایجاد تغییر در مسیر حرکتی خود ۳ راهکار را تدوین کرده ایم، تصریح کرد: ما باید زنجیره ای را در کشور های هدف صادراتی پیدا یا ایجاد کنیم و در جایگاه مناسب این زنجیره قرار بگیریم. راهبرد دوم ما این این است که ارتباط تجاری مستقیم میان کسب و کار های ایرانی با کسب و کارهای کشورهای هدف صادراتی ایجاد کنیم. این روش مستحکم ترین نوع ارتباط میان صاحبان کسب و کارها به شمار می رود. راهبرد سوم ما نیز ایجاد سکوهای تولید ایرانی در سایر کشورها است. ما باید صادرکننده ماشین آلات و فناوری باشیم. ما ثروت بزرگی در کشور داریم و آن ثروت وجود کسب و کارهایی این که بالغ شده اند و ایران بازار کوچکی برای آنها به شمار می رود. ما باید بتوانیم با استفاده از ظرفیت این شرکت ها، به جای آنکه محصول نهایی را به کشورهای هدف صادراتی ارسال کنیم محصولات مورد نظر را در همان کشورها تولید کنیم.

فاطمی امین همچنین اظهار داشت: ما در وزارت صمت هرآنچه که مربوط به صادرات بوده را به سازمان توسعه تجارت منتقل کرده ایم. تمام تلاش ما بر این بوده که مدیران بخش های مختلف را از افرادی که اصطلاحا خاک آن حوزه را خورده اند انتخاب کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: تلاش ما بر این بوده که پنجره واحد هایی را برای تمام بخش ها ایجاد کنیم که در این امر موفق نیز بوده ایم. به طور ویژه در حوزه تجارت خارجی پنجره واحدی را با وزارت جهاد کشاورزی ایجاد کرده ایم. با سایر دستگاه ها نیز روابط خوبی را ایجاد کرده ایم.

وزیر صمت در پایان گفت: این نوید را به تمام صادرکنندگان می دهیم که با تمرکزی که در وزارت صمت در حوزه تجارت خارجی کشور شکل گرفته موانع موجود در مسیر تجارت خارجی کشور را برطرف خواهیم کرد.

 

خبرنگار: سینا ستوده

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها