|
کدخبر: 106535

مدرس خیابانی: تولید قطعات خودرو ۲۲ درصد افزایش یافت

سرپرست وزارت صمت گفت: تولید قطعات خودرو ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که این شرایط با وجود تحریم‌های سخت موجود همان جهش تولید است.

شهر خبر مدرس خیابانی: تولید قطعات خودرو ۲۲ درصد افزایش یافت

سرپرست وزارت صمت گفت: برای سال‌جاری ۴۱ میلیارد دلار هدفگذاری صادراتی برای کشور صورت گرفته و در صورت ایمان به خود می‌توانیم به این رقم برسیم.

حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت عصر امروز در کارگروه صادرات غیرنفتی و آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه که در شرکت صنعت پلاست آبیار شهر صنعتی کاسپین برگزار شد، اظهار کرد: یک نشاط و حرکتی در تولید وجود دارد و هرزمان که از واحدهای تولیدی بازدید داریم جهش تولید را حس می‌کنیم و روح بالندگی و افتخار به ما دست می‌دهد.

وی افزود: امروز کشور از لحاظ کیفی و صنعتی به توسعه لازم رسیده و برای تعمیق ساخت داخل و استفاده از ظرفیت‌های داخلی باید با تکیه بر توان داخلی تلاش کنیم.

سرپرست وزارت صمت عنوان کرد: تقریبا بخشی از ظرفیت‌های تولیدی کشور فعال شده و شاهد رشد در این زمینه هستیم و باید با جدیت بیشتر در حوزه جهش تولید گام برداریم.

مدرس خیابانی با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه صنعت وجود دارد و امید داریم از این گردنه‌های موجود عبور خواهیم کرد، یادآور شد: شهرک‌های صنعتی به عنوان نماد صنعت هستند و ۴۵ هزار واحد صنعتی وجود دارد که ۲۲۰ مورد آن غیرفعال است.

وی تأمین مواد اولیه را به عنوان بزرگترین خدمت برای جهش تولید عنوان و اضافه کرد: در این شرایط تحریم بسیاری از ظرفیت‌های تولید داخل فعال شده است و ۵۰ درصد تولید تلویزیون، ۱۵۰ درصد تولید ماشین لباسشویی، هفت درصد تولید پتروشیمی و هفت درصد تولید پارچه و پوشاک افزایش یافته است.

سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: در ترکیب صادرات و واردات آمار ما آمار خوبی نیست و اگر بخواهیم بر خود تکیه کنیم باید تلاش کنیم؛ برای سال‌جاری ۴۱ میلیارد دلار هدفگذاری صادراتی برای کشور صورت گرفته است و در صورت ایمان به خود می‌توانیم به این رقم برسیم.

مدرس خیابانی یادآور شد: امروز مهمتر از ساخت داخل، استراتژی صنعتی است و باید به سمت ساخت داخل برویم؛ مواداولیه را باید قدر بدانیم و ارز صادرکنندگان را برای تامین مواد اولیه بیاوریم.

وی مطرح کرد: نیاز کشور امروز به چادر مشکی ۹۰ میلیون متر مربع است که تنها ۱۰ میلیون متر مربع در داخل تولید می‌شود و درنظرداریم تا در آینده‌ای نزدیک با افتتاح یک طرح، ظرفیت تولید آن را در داخل افزایش داده و در راستای جهش تولید گام برداریم.

سرپرست وزارت صمت گفت: تولید قطعات خودرو ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته که این شرایط با وجود تحریم‌های سخت موجود همان جهش تولید است.

گفتنی است در این کارگروه از تولیدکنندگان برتر ملی و استانی تقدیر و تجلیل شد.

 

منبع: فارس
  • ناشناس ارسالی در

    م اقای وزیر اگر بفکر مردم هستی قیمت گرانی خودرو چه داخلی وچه خارجی پیگیری وراه حلی بدهید نه هرروز خبری از مسولین در مورد گرانی پخش میشود بازار بر عکس عمل میکند شعار بسه عمل نمایید و امیدوارم سایت محترم نظرات اعلام بکند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها