|
کدخبر: 105237

گرانی نفت ادامه یافت

قیمت نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۷۰ درصد رشد به ۴۱ دلار و ۸۰ سنت رسید.

شهر خبر گرانی نفت ادامه یافت

پس از آنکه اوپک و متحدانش وعده دادند که به تعهدات خود در قالب توافق کاهش تولید عمل کنند و ۲ تاجر بزرگ نفتی گفتند تقاضا در حال ترمیم است قیمت نفت روز جمعه شاهد افزایش بود و روند افزایشی جلسه قبل را تداوم بخشید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام امریکا امروز با ۳۲ سنت معادل ۰.۸۲ درصد رشد به ۳۹ دلار و ۱۶ سنت رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال هم امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۷۰ درصد رشد به ۴۱ دلار و ۸۰ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی روز پنجشنبه حدود ۲ درصد رشد داشت.

برنامه‌های عراق و قزاقستان برای جبران تولید بیش از حد مقرر شده در توافق کاهش تولید در ماه می‌موجب شد تا بازار نفت شاهد رشد باشد. این وعده پس از نشست یک هیات نظارتی وابسته به گروه اوپک پلاس در مورد میزان پایبندی کشورها به مفاد توافق داده شد.

اگر تولیدکنندگان میزان تبعیت خود از توافق را در طی ۳ ماه آینده افزایش دهند بشکه‌های نفت بیشتری از بازار حذف خواهد شد حتی اگر اوپک پلاس توافق را پس از ماه جولای تمدید نکند.

موسسه‌ای ان زد در یاددداشتی نوشت، ابراز خشنودی شرکت‌های ویتول و ترافیگورا در مورد رشد تقاضا برای نفت در ماه ژوئن در رشد قیمت‌ها موثر بوده است.

اما به گفته مایکل مک کارتی، دیگر تحلیلگر بازار نفت حجم معاملات در روز جمعه پایین است که نشان می‌دهد بازار نسبت به وجود هرگونه عامل افزایشی عمده متقاعد نشده است.

وی افزود، درحال‌حاضر نفت خام امریکا با یک مقاومت فنی در سطح قیمت ۴۰ تا ۴۱ دلار مواجه است. تحلیلگران معتقدند در این سطح قیمت تولیدکنندگان بیشتری می‌توانند چاه‌های تعطیل شده خود را بازگشایی کنند.

منبع: تسنیم

 

ارسال نظر