|
کدخبر: 103154

ظرفیت ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک در کشور

معاون برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره ذخایر کالای کشور گفت: کشور از ۲۱ میلیون تن ظرفیت ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک و غلات برخوردار است.

شهر خبر ظرفیت ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک در کشور

قدرت حیدری افزود: اکنون به نقطه اتکا و خودکفایی در بخش ذخیره‌سازی کالاها رسیده و اقدام‌های بسیار خوبی در بخش تأسیسات زیربنایی بخش کشاورزی و پشتیبانی بازرگانی این کالاها انجام شده است.

وی تصریح کرد: کشور از ظرفیت ذخیره‌سازی پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن در بخش دولتی با برخورداری از ۱۵۶ سیلو، انبار مکانیزه و نیمه مکانیزه، انبارهای ساده و چادری و از ظرفیت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تنی غلات با برخورداری از حدود ۶۰۰ انبار، سیلوی مکانیزه، سیلوی بتنی و فلزی برخوردار است.

معاون برنامه‌ریزی شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: دولت مشکلی در امنیت غذایی جامعه به خصوص در کالای استراتژیک گندم ندارد و در بخش‌هایی که نیاز به سرمایه‌گذاری باشد قطعاً استقبال خواهد کرد.

حیدری گفت: در برخی از نقاط کشور روند حرکت کشاورزی از حالت دیم به آبی است و با افزایش تولید در این مناطق در آینده امکان سرمایه‌گذاری برای احداث سیلو وجود دارد.

وی در پایان بیان کرد: بنابراین در مناطقی که احساس نیاز شود دولت به طور حتم از سرمایه‌گذاری در این بخش استقبال خواهد کرد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها