|
کدخبر: 288091

رفع گرفتگی توالت + ۶ روش سریع

شهری رفع گرفتگی توالت + ۶ روش سریع

گرفتگی توالت ایرانی و فرنگی جزو مشکلاتی است که ناگزیر در برخی ساختمان ها به وجود می آید. رفع گرفتگی توالت در خانه با ۶ روش موثر امکان پذیر است. در این صورت دیگر نیازی به خدمات شرکت های لوله بازکنی نخواهید داشت و خودتان در خانه بدون پرداخت هزینه مشکل خود را رفع می کنید. در غیر این صورت بهتر است با یکی از شرکت های شبانه روزی لوله بازکنی در تهران تماس بگیرید.

روش های خانگی رفع گرفتگی توالت

در ادامه با آموزش 6 روش خانگی و سریع برای رفع گرفتگی توالت با ما همراه باشید.

استفاده از سلفون در رفع گرفتگی توالت فرنگی

برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با سلفون بایستی روی نشیمن گاه توالت فرنگی چند لایه سلفون یا پلاستیک بکشید و نشیمن گاه را به طور کامل بپوشانید. سلفون توسط آب بالا می آید و شما پوشش را به سمت داخل فشار می دهید. با این کار فشاری در کاسه توالت ایجاد شده و موجب باز شدن گرفتگی توالت فرنگی خواهد شد.

انجام این روش به شما در رفع گرفتگی های معمولی به جز گرفتگی های پیچیده و دشوار کمک خواهد .

استفاده از مایع شوینده و آب داغ

 این روش یکی از بهترین و کارسازترین روش ها در رفع گرفتگی توالت است. در صورت تخلیه نشدن آب توالت بایستی آب گرم را باز کرده و تا داغ شدن آب صبر کنید. سپس مایع شوینده مثل مایع دستشویی  را به مقدار کافی داخل کاسه توالت ریخته و اندکی صبر داشته باشید. پس از آن بایستی  آب داغ  به طور مستقیم داخل لوله تخلیه کاسه توالت ریخته شود. از ریختن آب داغ روی سنگ توالت بپرهیزید چون ممکن است ترک برداشته و بشکند.

بهتر است در این مورد از یک کتری آب جوش استفاده نمایید.

استفاده از فنر لوله بازکنی دستی

فنرهای لوله باز کنی از جمله ابزار های فوق العاده کاربردی و موثر در لوله بازکنی به شمار می روند که بسیار منعطف بوده و در رفع گرفتگی موثر واقع می شوند. در صورت نیاز، فنر لوله بازکنی را می توانید از فروشگاه های ابزار فروشی تهیه نمایید. این فنر دسته متحرک و قلاب دارد که با استفاده از آن قادر به رفع گرفتگی خواهید بود. طرز استفاده از  فنر به این صورت است که شما باید فنر را داخل لوله کاسه توالت فرو کنید و آن را بچرخانید. پس از اینکه فنر به گرفتگی رسید؛ چرخیدن فنر را در همان نقطه به مدت چند لحظه ادامه دهید و سپس فنر را بیرون بکشید. توجه داشته باشید فنر را به سمت جلو هول ندهید و به آن فشار نیاورید.

لوله-بازکنی-بهمن-1

استفاده از تلمبه پلاستیکی

تلمبه پلاستیکی از زمان قدیم تا به کنون روشی موثر و ساده برای رفع گرفتگی توالت می باشد که  در اکثر خانه ها وجود دارد و از آن استفاده می شود. برای استفاده از تلمبه پلاستیکی در ابتدا قسمت پلاستیکی تلمبه را برای نرم شدن زیر شیر آب گرم نگه دارید. با این کار کارایی تلمبه پلاستیکی را بالا خواهید برد سپس کمی آب گرم در اطراف لوله تخلیه توالت بریزید. حالا وقت آن رسیده است که سر تلمبه را روی سوراخ گذاشته و آن را ثابت کنید. در صورتی که آب تا بالای سر پلاستیکی تلمبه نرسید کمی آب به کاسه توالت اضافه کرده و از این طریق از ورود هوا جلوگیری کنید. در مرحله آخر به تلمبه فشار وارد کرده و تلمبه زنی را شروع کنید و تا زمانیکه عامل گرفتگی از بین نرفته است به تلمبه زنی ادامه دهید.

استفاده از محلول های لوله بازکنی خانگی

برای رفع گرفتگی توالت از طریق محلول لوله بازکنی خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

  • آب جوش دو پیمانه
  • سرکه سفید یک پیمانه
  • جوش شیرین یک حوله

در ابتدا مقداری آب جوش به درون توالت بریزید. سپس یک پیمانه جوش شیرین را به داخل توالت ریخته  و از روی آن دو پیمانه سرکه سفید اضافه کنید. حالا شما محلولی قوی برای باز کردن توالت درست کرده اید. بایستی ۲۰ دقیقه صبر کنید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه دوباره آب جوش به داخل توالت می ریزید. در صورتی که با ریختن آب جوش آب به سمت پایین نرفت از تلمبه پلاستیکی برای باز کردن راه آب استفاده کنید. البته ما در لوله بازکنی رشت شبانه روزی و فوری در خصوص رفع گرفتگی لوله ها با پودر چنته نیز توضیحاتی داده ایم.

لوله-بازکنی-بهمن-2

استفاده از محلول های شیمیایی چاه بازکن

در صورتی که مشکل با روش های ذکر شده حل نشود به عنوان آخرین راه می توانید از محلول های اسیدی و شیمیایی چاه باز کن استفاده کنید اما توجه داشته باشید که این محلول های اسیدی و شیمیایی خطرناک هستند و شما باید نهایت دقت را در هنگام استفاده از این محلول ها داشته باشید. نکات ایمنی را کاملاً رعایت کنید.

 نکته 1:  استفاده مداوم از محلول ها و اسید های لوله باز کن سیستم لوله کشی منزل را دچار پوسیدگی و نشتی خواهد کرد. توصیه ما به شما این است که از محلول های لوله بازکن توالت استفاده نکنید زیرا در صورت آسیب دیدن لوله ها هزینه سنگینی برای تعمیرات و کنده کاری متحمل خواهید شد.

نکته 2: گاه گرفتگی توالت و لوله ها نشانه پر شدن چاه فاضلاب و نیاز به تخلیه چاه فاضلاب است که در این زمینه باید با شکت های دارای تانکر و پمپ های تخلیه چاه، تماس بگیرید.

 روش های خانگی و فوری برای رفع گرفتگی توالت فرنگی با مدفوع

از فرچه برای برطرف کردن چسبندگی های توالت فرنگی استفاده کنید. در این صورت می‌توانید فاضلاب چسبیده به دیواره لوله را جدا کنید. برای انجام این کار باید سر فرچه به داخل هل داده شود فقط مراقب باشید سر فرچه در داخل توالت فرنگی گیر نیفتد. در این صورت وضعیت بدتر خواهد شد. هنگامی که موفق به تمیز کردن توالت شدید دوباره آب ریخته مطمئن شوید.

در صورت انجام این کارها و رفع نشدن گرفتگی مشخص می شود که عاملی در لوله از ورود مدفوع به داخل توالت جلوگیری کرده و موجب انسداد لوله توالت شده است. در این صورت می توانید از یک تلمبه استفاده کنید که یکی از روش های سریع و تمیز برای رفع گرفتگی توالت است.

در صورتی که تلمبه در دسترس شما نیست؛ می توانید از آب جوش به این منظور استفاده کنید. البته استفاده از آب جوش نیاز به زمان بیشتری دارد که صبر و حوصله شما را می طلبد. آب جوش با نرم کردن و شل کردن عامل انسداد مشکل شما را حل می کند. به همین دلیل برای جواب گرفتن از این روش نیاز به تکرار چند باره وجود دارد.

برای انجام این کار در ابتدا آب جوش را آماده کرده و با یک سطل یا کتری آن را به داخل کاسه بریزید. هر چند دقیقه یک بار می توانید این روش را امتحان کنید. در صورتی که گرفتگی از بین نرفت می‌توانید کمی مواد شوینده به همراه آب جوش استفاده کنید.

در صورتی که با روش های ذکر شده در این مقاله نتوانستید مشکل گرفتگی توالت خود را حل کنید؛بهترین کار استفاده از خدمات شرکتهای لوله بازکنی در تهران نظیر لوله بازکنی بهمن فوری، ارزان و شبانه روزی به آدرس https://lolehbazkon.com  می باشد.

نویسنده: رپورتاژ
  • علیزاده ارسالی در

    باسلام خسته نباشید
    خواستم یه تشکر کنم بابت مقاله ای که خوب توزيع داده وزنگ زدم به شرکت لوله‌بازکنی بهمن در عرض نیم ساعته سرویس کار اومدن وکاملا بهداشتی وتمیز حرفه‌ای یعنی بهتون بگویم تا به حال تو ساختمان ما ده باز لوله بازکنی اومده نه خوش اخلاق بودن نه کار بلد ولی واقعن شرکت لوله بازکنی بهمن حرفه ای هستن واقعن کارشون حرف نداره استادکار ومنصفانه وخوش اخلاق

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها