|
کدخبر: 281439 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و سیزدهمین جلسه شورای شهر تهران

ایران بیست و چهارمین کشور آلوده دنیا

سید جعفر تشکری هاشمی در یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به آمار آلودگی هوا در جهان اظهار کرد: سالانه بیش از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به علت آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می شوند که ۴.۵ میلیون نفر از این افراد به دلیل ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون جان می بازند. در دنیا چهارمین عامل مرگ و میر، آلودگی هواست و این در حالیست که در کشورهای حال توسعه عامل سوم مرگ و میر به شمار می رود.

شهری ایران بیست و چهارمین کشور آلوده دنیا

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه ایران بین ۱۱۷ کشور رتبه بیست و چهارم آلودگی هوا را دارد، گفت: بین ۱۰۷ پایتخت دنیا تهران رتبه بیست و یکم آلاینده‌ها را دارد که نشان می‌دهد باید به طور جدی به این موضوع پرداخته شود.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه تنها آثار ظاهری آلودگی هوا مهم نیست، خاطرنشان کرد: آنچه مهم است تاثیر آلودگی بر کودکان، سالمندان، گروه های حساس و مادران باردار است. آلاینده ازن و ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون و کمتر از ۱۰ میکرون، دی اکسید کربن و نیتروژن از گازهای تهدید کننده سلامت شهروندان هستند که در گرفتگی عروق، سرطان ها، عفونت های ریوی و مرگ و میر نوزادان اثرگذار هستند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا  یادآور شد: عدم امکان کنترل تردد کامیون ها در شب یکی از مشکلات در تولید آلاینده ها محسوب می شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها