|
کدخبر: 278190 امیرمحمد درویش

گزارش گسترش نیوز از یکصد و سومین جلسه شورای شهر تهران

گود شن چاله ها خطری بزرگ برای رودخانه کن

سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، درحاشیه یکصد و‌سومین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: برداشت بی رویه ماسه از رودخانه کن، سبب شده است تا شن چاله هایی با عمق بالا در این رودخانه پدید بیاید.

شهری گود شن چاله ها خطری بزرگ برای رودخانه کن

نجفی گفت: مخاطراتی همچون تخریب پیش رونده بستر رودخانه به بالادست و ایجاد شن چاله ها در این محدوده وجود دارد. شن چاله ای به عمق ۵۰ تا ۱۰۰ متر در منطقه ای به مساحت ۲۹۷ هکتار در جنوب بزرگراه فتح ایجاد شده و احتمال تخریب مناطق نزدیک به شن چاله را به وجود آورده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: ساماندهی اراضی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته بود تا به فضاهای تجاری و خدماتی و یا فضای سبز تبدیل شود و طرح تاکا نیز برای تبدیل به فضای تفرجگاهی در دستور کار قرار گرفت اما در سال ۹۷ این طرح منحل شد.

نجفی گفت: گود شن چاله ها و وجودشان در رودخانه کن علاوه بر آنکه بهداشت شهروندان و ساکنان منطقه را به خطر می اندازد، بلکه از نظر ایمنی هم بسیار خطر آفرین است.

این عضو شورای شهر افزود: در شهر لندن و یکی از شهرهای کانادا، چنین شن چاله ای پدید آمده بود، اما آنها چنین اتفاقی را تبدیل به فرصت کردند. خوب است در این زمینه بتوانیم الگو برداری کنیم.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها