|
کدخبر: 273005

بهترین مسیرهای پیاده روی در ارومیه

شهرستان ارومیه که مرکز استان آذربایجان غربی محسوب می‌شود، زیبایی‌های بسیاری دارد. از آثار تاریخی گرفته تا طبیعت بکر و مراکز خرید همه در شهر ارومیه جای گرفته است. اما آن‌چه قصد داریم در این مقاله بدان بپردازیم مکان‌های مناسب پیاده‌ روی یا پارک‌های ارومیه است.

شهری بهترین مسیرهای پیاده روی در ارومیه

پس اگر در ارومیه زندگی می‌کنید یا به این شهر مسافرت کرده‌اید و در فکر مکانی مناسب هستید تا به پیاده روی بپردازید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. در نظر داشته باشید که جهت تهیه بلیط چارتر تهران ارومیه و یا هر پرواز دیگری می‌توانید به سایت علی بابا مراجعه نمایید.

پارک ملت ارومیه

پارک ملت ارومیه در حدود هشتاد سال قدمت داشته و پر از درختان کهنسال است. همین موضوع این پارک سرسبز و بزرگ را به محل مناسبی جهت پیاده روی مبدل کرده است. ملت قدیمی‌ترین پارک ارومیه محسوب می‌شود. این پارک شور و نشاط خاصی دارد که آن را برای تحرک و ورزش مناسب‌تر هم می‌کند.

همچنین فضای فرهنگی پارک ملت به شما کمک خواهد کرد که بتوانید علاوه بر پیاده روی به مطالعه و انجام فعالیت‌های دیگر فرهنگی بپردازید. علاوه بر این از آنجایی که این پارک به هتل‌های زیادی نزدیک است؛ محل مناسبی برای گشت و گذار مسافرانی است که قصد دارند کمی در اطراف محل اقامت خود قدم بزنند.

اگر قصد رزرو هتل لاله پارک تبریز را دارید باید بدانید این هتل در نزدیکی پارم آئل گلی تبریز واقع شده است.

تبریز2

پارک ساعت

در حاشیه بلوار شهید رجائی ارومیه یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ارومیه را خواهید دید. این پارک به دلیل وجود یک ساعت بیضی شکل بزرگ در ضلع جنوبی‌اش، به این نام خوانده می‌شود.

پارک ساعت هم به دلیل مسطح بودن راه‌ها و امنیت مناسب و طراوت جاری در محیط آن، برای پیاده روی بسیار مناسب است. باغچه‌های این پارک در فصل‌های بهار و تابستان پر از گل بوده و در یک کلام حسی بسیار مثبت را به ورزشکاران و افرادی که برای چندی استراحت به آن مراجعه می‌کنند، القا خواهد نمود.

پارک تخم مرغی ارومیه

پارک تخم مرغی که به دلیل شکل زمین آن به این نام مشهور شده، در ابتدای شهرک ایثار قرار گرفته است. سرسبزی این پارک و مجهز بودن آن به فضای بازی کودکان، خانواده‌های زیادی را به آن منطقه می‌کشاند. همچنین افراد زیادی برای پیاده روی و ورزش به پارک استقلال می‌آیند که همین امر سبب ترغیب افرادی که تازه شروع به ورزش کرده‌اند می‌شود. پس اگر به دنبال مکانی برای قدم زدن در ارومیه هستید پارک تخم مرغی را فراموش نکنید.

پارک جنگلی شیخ تپه

در جنوب شرقی ارومیه یک پارک جنگلی به نام شیخ تپه، با وسعت ۴۴ هکتار، وجود دارد. پارک جنگلی ارومیه همواره بستر فعالیت‌های مهم فرهنگی، ورزشی و هنری بوده است. فضای زیبای پارک و امکاناتی که در آن تعبیه شده، سبب علاقه‌مندی مردم ارومیه به آن شده است.

این پارک سرسبز که پر از درختان مختلف و باغچه‌های گل است، می‌تواند محل مناسبی برای پیاده روی فردی و حتی گروهی باشد. البته برای رسیدن به آن باید از وسایل نقلیه استفاده کنید؛ که این موضوع ممکن است برای پیاده‌روی روزانه کمی مشکل به نظر برسد. اما اگر آب و هوای پاک و فضایی دلنشین می‌خواهید، به نظر می‌رسد که پارک جنگلی ارزش کمی راه پیمودن را داشته باشد.

این مطلب را هم بخوانید: جاذبه های فرهنگی تاریخی دبی

پارک دانشجو یا گللرباغی

پارک گللر باغی یا دانشجو به پارک گل‌ها نیز شهرت دارد. چرا که علاوه بر درختان زیبا باغچه‌ها و تندیس‌هایی پر از گل را در خود جای داده است. در این پارک ۱۷ هکتاری، به خصوص در فصل بهار، بوی خوشی به مشام می‌رسد که نظیر ندارد. گل‌های رنگارنگ پارک دانشجو گردشگران و مردم بومی را در تمام ساعات شبانه روز به این منطقه می‌کشاند.

بنابر این در صورتی که به گل‌ها علاقه زیادی دارید، پیاده روی در این پارک حس طراوتی وصف ناشدنی را به شما خواهد بخشید. به خصوص یک پیاده روی صبحگاهی در میان گل‌ها می‌تواند بسیار انرژی‌بخش باشد.

تبریز3

پارک حجاب

اگر در حوالی بزرگراه باهنر بودید و تصمیم به پیاده روی گرفتید، پارک حجاب بهترین و نزدیک‌ترین گزینه خواهد بود. این پارک که رهگذران بی‌شماری آن را برای دقیقه‌ای آرامش و استراحت انتخاب می‌کنند، می‌تواند مکان مناسبی برای یک پیاده روی کوتاه و آرامش‌بخش باشد.

شما می‌توانید در یک بعد از ظهر، که از خرید در مجتمع‌های تجاری اطراف این پارک بازمی‌گردید، به این پارک مراجعه نموده و چند دقیقه‌ای پیاده روی یا استراحت نمایید و از فضای سبز پارک لذت ببرید. این پارک که به تصفیه هوای منطقه شلوغ اطراف خود کمک می‌کند یک تنفس با کیفیت و البته حس سرزندگی را به شما خواهد داد.

کلام آخر

سفر به ارومیه قطعا می‌تواند یک خاطره خوش را برای شما به ارمغان آورد. پس وقت را هدر ندهید و در اولین فرصت، با تهیه بلیط ارومیه یک تجربه تازه را رقم بزنید. علی بابا به شما کمک خواهد کرد که از هر شهری که هستید مناسب با شرایط خودتان، یک بلیط مناسب تهیه کنید. فرقی ندارد که به دنبال بلیط چارتر تهران ارومیه باشید یا رزرو یک اتاق در هتل‌های این شهر، علی بابا در تمام این مراحل به شما کمک خواهد کرد.

نویسنده: رپورتاژ
  • ناشناس ارسالی در

    سلام. از اینکه در مورد استان آذربایجانغر بی توصیف و تمجید کردیم متشکرم. و اما ارو میه خود استان است و ربطی به استان اردبیل زیبا ندارد. هر کدام استانی به فاصله ۸سا عت زمانی از هم مجزا هستند. در ضمن استانه ای آذربایجانها؛ اردبیل؛ زنجان همگی جاهای بیشتر و دیدنی تر از توصیف شماست. امیدوا رم گردشگران لذت ببرند. موفق باشید.

  • مرتضی ارسالی در

    ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی می‌باشد نه اردبیل.

  • سعید ارسالی در

    ارومیه مرکز اردبیل نیست
    ارومیه مرک ز آذربایجان غربی

  • ناشناس ارسالی در

    ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی است .

  • ناشناس ارسالی در

    استان اردبیل!!!
    چی زدین؟!

  • مسعود ارسالی در

    اخه شهر ارومیه تو اردبیل هستش شماها دیگه کی هستین چرا امار غلط میدین لابد جمعیت این شهر رو تماما اذریا تسکیل دادن و پنجا ه درصد کُردها ، هیچ!

  • B ارسالی در

    این حد از بیسوادی قابل باور نیست. تبریز و ارومیه و اردبیل رو با هم مخلوط کردید ی ه ملغمه ای در آوردید

    ارومیه مرکز اردبیله؟!!!! کاش حداقل قبلش یه نگا ه به نقشه ایران مینداختید. ارومیه مرکز ا ستان آذربایجان غربیه. اردبیل هم یه استان دیگه ست. البته امیدوارم این یه اشتباه س هوی بوده باشه. نه برای اینکه هویت استان ما رو زیرسوال ببرید

  • آسمان ارسالی در

    سلام شهرستان ارومیه مرکز استان اردبیل نی ست مرکز استان آذربایجان غربیِ

  • محمد عسگری ارسالی در

    خاک تو سر نویسنده ارومیه مرکز اردبیل هست

  • ناشناس ارسالی در

    ارومیه کجاش شهرستان اردبیله؟؟اسکل بی مغز

  • ناشناس ارسالی در

    مرکزاستان آذربایجان غربی

  • سمیه ارسالی در

    به نظرم بهتر هست یکم مطالعه کنید بعد صحبت کنین. ارومیه مرکز اردبیل نیست

  • اشکان ارسالی در

    از کی ارومیه مرکز اردبیل شده که ما بی خبریم

  • کمیل ارسالی در

    ازکی ارومیه مرکز استان اردبیل شده ماندون ستیم

  • بهروز اوراقی ارسالی در

    سلام توضیحاتتون در باره ارومیه درست بود ،ولی ارومیه نرکز استان آذربایجان غربی هستدنه اردبیل

  • Sam ارسالی در

    ارومیه مرکز استان اردبیل خنده دار بود

  • ناشناس ارسالی در

    اورمیه مرکز آذربایجانغربی است نه اردبیل

  • جمالی ارسالی در

    شهرستان ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی است
    لطفا اصلاح نمایید

  • ناشناس ارسالی در

    سلام عزیز ارومیه زیبا مرکز استان آذربایج ان غربی است نه اردبیل

  • ناشناس ارسالی در

    سلام ارومیه زیبا مرکز استانآذربایجان غرب ی است نه اردبیل

  • Homa ارسالی در

    با عرض معذرت ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی میباشد

  • ناشناس ارسالی در

    کاش قبل از درج این مقاله یه نگاهی به نقش ه مینداختین که بدونین ارومیه تو استان آذ ر بایجان غربی هست.مرکز استان اردبیل هم ا ردبیله اسمش
    آخه مخاطبین رو چی فرض کردین؟!!!!!
    حداقل وقتی سوادشو ندا رین چیزی ننویسید!!!!!!!!!!

  • Mehri ارسالی در

    گسترش نیوز چقدر خبرنگاران بیسواد هستند ارومیه مرکز اردبیل است ؟ وای بر ما

  • منم ارسالی در

    ارومیه کی شده جزو استان اردبیل ما خبر ن داریم

  • ناشناس ارسالی در

    ارومیه مرکز استان آذر بایجان غربی است نه اردبیل کمی در نوشتن دقت کنید

ارسال نظر