|
کدخبر: 216352

آموزش نیروهای متخصص در دستور کار شهرداری رشت

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت  روز جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ با حضور سید امیرحسین علوی شهردار رشت ومهدی نوری هریس رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا، معاونین و مدیران شهرداری برگزار شد.

مهدی نوری هریس در این جلسه اظهار داشت: برنامه ریزی و نظارت جامع بر عملکرد مسئولان ماشین آلات شهرداری در راستای آموزش نیروی های متخصص در این زمینه بسیار ضعیف بوده و همچنین فقدان نیروهای متعهد و متعصب، شهرداری را با بحران مدیریت مواجه کرده است.

وی افزود: متاسفانه نظارت خاصی روی نحوه استفاده، نگهداری و حتی تعمیرات ماشین‌ آلات مناطق پنجگانه انجام نمی‌شود،مسئولان مناطق و سازمانها نیز آموزشی در این باره و نحوه نگهداری بهینه از تجهیزات ندیده‌اند.

رئیس کمیسیون عمران شورا، خواستار جلوگیری از تحمیل هزینه‌های هنگفت تعمیر و نگهداری ماشین‌ آلات به شهرداری رشت شد و اضافه کرد: خواهش من این است که برای داشتن نیروی های متخصص و کارامد برای بودجه سال ۱۴۰۱ آموزش نیروی انسانی، رانندگان و مسئول ماشین‌ آلات در اولویت قرار بگیرد.

نوری هریس خاطر نشان کرد: با توجه به این امر مهم که شهر رشت روی گسل قرار دارد، بنابراین در صورت وقوع زلزله در این شهر با بحران جدی و شاهد صدمات تصاعدی خواهیم بود. اما سؤال اینجاست که اگر چنین زلزله‌ای در شهر رشت به وقوع بپیوندد آیا ما آمادگی لازم برای مواجهه با آن را داریم.

شهردار رشت نیز در این جلسه ضمن تشکر از حضور رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت در جلسه ستاد مدیریت بحران عنوان کرد: قطعا در هر دوره جدیدی از شهرداری رویکردهای جدیدی نیز حاکم است 

سید امیر حسین علوی گفت: یکپارچه‌ سازی کل ماشین‌آلات شهرداری، پیاده‌ سازی (PM) سیستم جامع نگهداری و تعمیرات ماشین‌ آلات، هرس درختان، تامین نیروی انسانی با شیف‌ بندی مناسب، اورهال ماشین‌آلات و تامین سوخت در زمان وقوع بحران از جمله اولویتهای مهم شهرداری در مدیریت بحران محسوب می‌شوند.

شهردار رشت در ادامه با بیان اینکه حداقل در دو دهه گذشته واکنش‌های متفاوتی را در شهرداری رشت جهت برخورد با بحران‌ها شاهد بودیم و خدمات نیز در سطوح و کیفیت های متفاوت ارائه شدند، افزود: شهرداری رشت در برخی از تجربیات گذشته خود برای مدیریت بهینه بحران، موفق و در برخی حتی ناموفق بوده است.

وی آبگرفتگی را از جمله بحرانهایی دانست که در سالهای اخیر رشت با آن روبه‌رو شده است و ابراز داشت: تقریبا از سالهای ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ که بحث جمع‌آوری آبهای سطحی به شکل جدی در شهر رشت کلید خورد، در یک دهه اخیر شاهد بودیم که پروژه‌های زیادی در این بخش اجرایی شد.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه علی رغم توسعه و گسترش شهر رشت هنوز مشکلاتی نظیر آبگرفتگی به شکل کامل در آن حل و فصل نشده است، اضافه کرد: بدتر از همه اینها استمرار معضل آبگرفتگی در مناطقی است که پروژه‌های جمع‌آوری آبهای سطحی در آنجا اجرایی شده است که البته تعدادشان کم است اما باز هم به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

علوی با بیان اینکه اجرای موفقیت‌ آمیز پروژه‌ها در گرو کسب رضایت عمومی شهروندان و حل مشکلات گذشته است، ادامه داد: حوزه پدافند غیرعامل شهرداری رشت عملا فعالیت جدی ندارد که شاید بخشی از آن به این علت باشد که این واحد جدیدا راه‌اندازی شده و قبلا ذیل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قرار داشت.

شهردار رشت از اهتمام شهرداری برای حل مشکلات و معضلاتی که در اخطاریه‌های اعضای شورای شهر مطرح شده سخن گفت و با بیان اینکه تذکرات لازم توسط وی به بخشهای ذیربط داده شده است، افزود: متاسفانه در اکثر مناطق کانیووها و رفیوژهای آبگیر وسط شهر دچار آبگرفتگی می‌شوند و در همینجا تاکید می‌کنم که باید در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

گفتنی است در پایان این جلسه برای هرچه ثمربخش تر بودن این نشست از معاونین و مدیران نسبت به ارائه لیست ماشین‌آلات مناطق خود و مشکلاتی که در بحث بحران‌های سنوات گذشته با آن مواجه بودند، مباحثی را مطرح کردند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها