|
کدخبر: 215316

هشدار به مخدوش کنندگان پلاک

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: رانندگانی که پلاک خودروهای خود را برای انجام هرگونه تخلف دستکاری می‌کنند، خودروی آنها توقیف و اعمال قانون خواهند شد.

سرهنگ داود قاسمیان گفت: افرادی که پلاک خودروی وسیله نقلیه را با طلق و ماسک پوشانده و یا اقدام به دستکاری در اعداد و ارقام، برداشتن، باز گذاشتن درب صندوق عقب، تغییر محل نصب پلاک و غیره کرده و از قانون و مقررات عدول می کنند، برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهند شد.

وی اظهار کرد: امروزه علاوه بر روش سنتی برخورد با تخلفات رانندگی توسط مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی، اعمال قانون خودروهای متخلف به صورت هوشمند و از طریق دوربین های ثبت تخلفات نیز صورت می‌گیرد.

قاسمیان ادامه داد: متأسفانه با اجرای طرح محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی ناشی از بیماری کرونا و اجرای طرح ترافیک، زوج یا فرد و کنترل محدوده آلودگی هوا، شاهد تخلف برخی راننده‌ها هستیم که با ارتکاب و ترویج بی قانونی، نظم، انضباط و امنیت ترافیک را از طریق پوشاندن پلاک وسیله نقلیه با ماسک، طلق و یا دستکاری در ارقام و اعداد، برداشتن، باز گذاشتن درب صندوق عقب، تغییر محل نصب پلاک مختل کرده و از قانون و مقررات سرپیچی می‌کنند.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار کرد: ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی اشعار می‌دارد هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد و همچنین هر کس به نحوی از انحا در شماره شاسی، موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری و یا پلاکهای موتور و شاسی که از طریق کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون تحصیل مجوز از راهنمایی و رانندگی تغییر و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

قاسمیان گفت: در چارچوب حفظ حقوق شهروندی و جلوگیری از آثار و تبعات جبران‌ناپذیر این اقدام غیراخلاقی رانندگان متخلف، پلیس راهور با جدیت تمام با خودروهای متخلف بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد و اعمال قانون می‌ کنند. بنابراین هموطنان عزیز سعی کنند با اجرای قانون از بروز مشکلات قضایی و اداری برای خودشان پیشگیری کنند.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر