|
کدخبر: 157914

افتتاح دو ایستگاه مترو در پایتخت

شهردار تهران گفت: میزان صدور پروانه ساختمانی نسبت به سال ۹۱، ۷۰ درصد کاهش داشته است.

شهری افتتاح دو ایستگاه مترو در پایتخت

پیروز حناچی در مراسم بهره‌برداری از ایستگاه‌های دولاب و میدان قیام در خط ۷ که با حضور رئیس‌جمهوری به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: ما نسبت به سال ۹۱، ۷۰ درصد کاهش صدور پروانه داشته‌ایم و از ۳۰ هزار پروانه به ۸ هزار پروانه در سال ۹۹ رسیدیم که بخشی از آن نتیجه برنامه‌ریزی‌ها و بخشی هم تأثیرات اقتصادی ناشی از کرونا بوده است.

وی ادامه داد: کاهش ۳۰ درصدی میزان تخلفات ساختمانی در شهر تهران در بازه زمانی ۹۶ تا ۹۹، انتشار ۷ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت در سال ۹۷، ۱۳ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ و انتشار ۱۵ هزار میلیارد ریال در سال ۹۹ برای توسعه حمل‌ونقل عمومی شهر تهران انجام شده است. مناسب‌سازی فضاهای عمومی و شرط افتتاح پروژه‌ها با هدف مناسب‌سازی یکی از اقداماتی است که در این دوره به شدت تعقیب شده است.

شهردار تهران تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری ۶۳ میدان میوه و تره‌بار ساخته، ۵۱ میدان بازسازی و نوسازی شده است و تا پایان سال ۱۱ میدان میوه و تره‌بار دیگر نیز افتتاح خواهد شد و درمجموع تعداد میادین میوه و تره بار در تهران به ۲۷۲ می‌رسد. کاهش پسماند تهران از ۷ هزار و ۶۰۰ به ۵ هزار و ۳۰۰ تن با اجرای طرح کاهش پسماند و احداث سه کارخانه بازیافت نخاله ساختمانی و تبدیل ۱۰ هزار تن نخاله به شن و ماسه، تجهیز و نوسازی ۴۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل پسماند پزشکی به دوربین و ردیاب‌های الکترونیک از دیگر اقدامات صورت گرفته در مدیریت شهری تهران است.

وی ادامه داد: با افزایش تعداد و حجم فضاهای سبز، محلات بدون بوستان از ۱۷ محله به ۹ محله کاهش یافته است و همچنین ۱۸ باغ بزرگ تهران در داخل پهنه‌های مسکونی به مساحت ۱۰۲ هزار متر مربع برای تبدیل به بوستان تملک شده است.

حناچی خاطرنشان کرد: در این دوره از مدیریت شهری ۱۲ ایستگاه آتش نشانی ساخته شده و زمان رسیدن تیم آتش نشان‌ها به محل حادثه به ۴۳ ثانیه کاهش یافته است و به زودی ۶ ایستگاه دیگر افتتاح خواهد شد. همچنین نوسازی تجهیزات آتش نشانی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان، احداث و راه‌اندازی ۱۰ ایستگاه باران سنج، بهره‌برداری از سامانه‌های هشدار سیل، نوسازی، اورهال و تجهیز ۳۰۰ دستگاه خودروی برف روبی و نصب و راه‌اندازی ۴ ایستگاه برف سنج در نقاط مختلف شهر تهران از دیگر اقدامات انجام شده در شهر تهران است.

وی در ادامه گفت: این دو ایستکاه با اعتباری معادل ۵۸۰ میلیارد تومان در دو منطقه تاریخی تهران به اجرا در آمده است و برای نخستین بار در شرایط تحریم با بسیاری از تجهیزات ساخت داخل اقدامات مربوطه انجام شده است و در پایان اسفند از قطار ملی که با ۸۰ درصد توان داخلی ساخته شده است، بهره‌برداری خواهد شد.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها