|
کدخبر: 155147

افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه چگونه است؟( مدارک لازم برای آن چیست؟)

در این مقاله، ما در مورد روش و نحوه افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه بحث خواهیم کرد.

مزایای افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه:

• واریز پول و درآمد به دلار به حساب شما از خارج از ترکیه امکان پذیر است.

• با استفاده از حساب بانکی می توانید مبادلات مالی را از طریق بانک های بین المللی مرتبط با سوئیفت انجام دهید. تمامی حساب ها حاوی شماره حساب بانکی بین المللی (IBAN) هستند و Visa و MasterCard  بین المللی نیز برای شما صادر می شود.

• با استفاده از ویزا و مسترکارت می توانید از وب سایت های بین المللی خرید کنید، همچنین می توانید از دستگاه های خودپرداز در سراسر جهان که ویزا یا مسترکارت را می پذیرند، پول دریافت کنید.

با این حال، اقدامات سختگیرانه ای برای افتتاح حساب های بانکی برای خارجی ها در ترکیه انجام شده است، بنابراین ما چند روش برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه به شما ارائه می دهیم:

زراعت

افتتاح حساب در زراعت بانک با اقامت در ترکیه:

اگر در ترکیه زندگی می کنید می توانید در زراعت بانک حساب باز کنید. مدارکی که برای افتتاح حساب شما لازم است: کارت Kimlik (ID) ترکیه یا کارت اقامت، قبض آب، برق یا گاز به نام شما و سیم کارت ترکیه است.

برای ساکنان، کارتهای بانکی و کارتهای ویزا به نام شخص صادر می شود، اما این کارتها بلافاصله تحویل داده نمی شوند، کارتهای صادر شده پس از حدود یک هفته به آدرس پستی ثبت شده مشتری ارسال می شوند.

 افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه بدون اجازه اقامت:

شما می توانید فقط با گذرنامه خود در بانک زراعت ترکیه حساب باز کنید. به این ترتیب پس از مراجعه به اداره مالیات با یک آدرس مسکونی معتبر، شماره مالیات خود را دریافت خواهید کرد.

هنگام افتتاح حساب، کارت بانکی بین المللی صادر و به مشتری تحویل داده می شود، بنابراین می توانید ظرف مدت یک روز حساب باز کنید. این حساب می تواند به دلار، یورو، پوند و لیر باشد، هر یک از این حساب ها مستقل بوده و شماره حساب جداگانه ای برای آنها صادر می شود. با این حال، فقط چند شعبه در ترکیه برای افراد غیر مقیم و بدون مانده اولیه حساب بانکی دارند و بیشتر این شعب براساس روابط و اعتبارات افرادی است که مایلند برای مشتریانی که گذرنامه دارند حساب باز کنند.

نکته مهم دیگر این است که شما باید هنگام افتتاح حساب به زبان ترکی صحبت کنید تا بتوانید درخواست های خود را به کارمندان بانک ارائه دهید. با توجه به حساسیت امور بانکی، توصیه می کنیم برای افتتاح حساب و دریافت خدمات بانکی از مترجم استفاده کنید.

افتتاح حساب بانکی با ثبت شرکت در ترکیه:

با ثبت شرکت در ترکیه می توانید حساب خود را باز کنید. این حساب ها دارای ویژگی های حساب تجاری یا همان شرکت هستند، به عنوان مثال، توانایی تعیین تعداد امضاهای حساب، و محدودیت برای برداشت های فردی و غیره.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه از طریق واریز در بانک های ترکیه:

بانک های ترکیه همیشه از مشتریانی که می خواهند حتی به مدت یک ماه در این بانک ها پول واریز کنند استقبال می کنند و شرایط افتتاح حساب برای این مشتریان را تسهیل می کنند.

حداقل سرمایه گذاری 30 هزار لیره ترکیه است و این سپرده ها می تواند یک ماهه باشد و سود آن نیز پرداخت می شود.

به عنوان مثال، اگر تصمیم به خرید ملک در ترکیه دارید، بهتر است ابتدا در ترکیه حساب باز کنید و سپس سرمایه خود را برای خرید خانه به حساب خود در ترکیه منتقل کنید، یا فقط پول را برای دریافت سود واریز کنید.

انتقال ارز و پول برای خارجی ها به خارج از کشور:

خریدهای بین المللی و دریافت هرگونه ارز رایگان برای حسابهای خارجی در ترکیه امکان پذیر است.

اما انتقال دلار به خارج از ترکیه ممنوع است، اما شما می توانید از ارزهای دیگر مانند یورو حتی خارج از ترکیه و بانک های کشورهای دیگر انتقال دهید.

هزینه های بانکی در ترکیه:

هزینه های انتقال بانکی در ترکیه از 3 لیر شروع می شود و در ازای مبالغ زیادی به 500 لیره می رسد و نرخ انتقال سریع بین بانک ها نیز منوط به شرایط و ضوابط سوئیفت است.

سود بانکی از افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه:

نرخ سود بانکی سال به سال و حتی از ماه به ماه دیگر از حساب بانکی در ترکیه متفاوت است.

اما زراعت بانک ترکیه که یک بانک دولتی است، در حال حاضر سالانه ۲۰٪ برای سپرده های به لیره و ۳٪ سالانه برای سپرده های دلار پرداخت می کند.

و در ترکیه، سپرده های کوتاه مدت نرخ بهره بالاتری دریافت می کنند، به عنوان مثال، سود سپرده های 3 ماهه بیشتر از سود سپرده های بیش از ۱سال است.

بهترین شهر ترکیه برای ایجاد حساب بانکی چیست؟

بهترین شهر برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه استانبول است، زیرا شهری توریستی است. بنابراین شعب بانکی برای خارجی ها راحت تر می توانند حساب باز کنند. همچنین امکان مبادله مالی و تبدیل ارزهای خارجی به لیر و بالعکس آسان شده است. دلیل دیگر حجم زیاد تجارت در این شهر است که بیشتر از بقیه شهرهای ترکیه مانند آنکارا، ازمیر و آنتالیا است.

اسناد لازم برای افتتاح حساب در ترکیه:

• یک روز در ترکیه به عنوان متقاضی مراجعه کنید

• گذرنامه

• شماره مالیاتی

• سیم کارت ترکیه

فقط اسناد ذکر شده در بالا کافی است، با این حال لازم است بدانید که سیم کارت های خریداری شده با گذرنامه در ترکیه حداکثر ۱۸۱ روز اعتبار دارند. پس از آن شما باید سند کارت اقامت ترکیه را برای اپراتورها ارسال کنید، سپس شما باید یک سیم کارت جدید بخرید.

نحوه افتتاح حساب بانک در زراعت بانک ترکیه:

باید مراحل مربوط به افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه را شخصاً اجرا کنید.

برای افتتاح حساب در زراعت بانک، باید برخی از شرایط را داشته باشید که در زیر ذکر خواهد شد:

داشتن یک آدرس معتبر در ترکیه:

اگر در ترکیه زندگی می کنید می توانید آدرس محل اقامت خود را ارائه دهید. در غیر این صورت می توانید آدرس محل زندگی اقوام، دوستان و آشنایان را ارائه دهید.

اگر به هیچ یک از این موارد دسترسی ندارید، می توانید از خدمات شرکت  استانبول همراه برای افتتاح حساب در بانک های ترکیه استفاده کنید.

دریافت شماره مالیات ترکیه:

برای به دست آوردن این کد باید به خزانه داری ترکیه مراجعه کرده و با ارائه گذرنامه خود برای شهروندان خارجی شماره مالیات ویژه درخواست کنید.

مرحله پایانی افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه:

پس از دریافت شماره مالیات، شما باید شخصاً به یکی از شعب بانک مراجعه کرده و مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه را دنبال کنید.

توجه کنید که برای انجام این مرحله، باید گذرنامه و یک کپی از آن را داشته باشید.

علاوه بر این، برای استفاده از خدمات تلفن همراه این بانک، باید یک سیم کارت فعال در ترکیه خریداری کنید و هنگام مراجعه به بانک، آن را با خود ببرید.

اگر می خواهید یک حساب قانونی برای شرکت خود افتتاح کنید، مدیر شرکت باید در ترکیه حضور داشته باشد و اقدامات لازم را برای افتتاح حساب بانکی انجام دهد. مدارک شرکت برای دریافت شماره مالیات مورد نیاز خواهد بود.

پس از دریافت شماره مالیات ترکیه، می توانید با مدارک ترجمه شده برای شرکت به بانک بروید و اقدامات دیگر را برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه انجام دهید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها