|
کدخبر: 112556

آخرین وضعیت هوا

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۵۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان خواهد بود، گفت: در پنج روز آینده در برخی نقاط خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه زابل وزش باد شدید ادامه دارد.

شهری آخرین وضعیت هوا

امیرحسین نقشینه  در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آینده اظهارکرد: در سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، غرب و جنوب فارس و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان و شرق خوزستان همچنین هرمزگان، در ساعات بعد از ظهرو اوایل شب باران و رعد و برق و وزش باد ‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز در سواحل خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، سمنان و قزوین بارش پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده در ارتفاعات استان‌های البرز تهران و سمنان رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید داریم و روز سه شنبه ۷ مرداد در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و سمنان رعد و برق و بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: روز چهارشنبه هشتم مرداد در برخی نقاط شمال غرب، سواحل غربی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه ۹ مرداد در مناطقی که ذکر شد بارش‌ها تشدید می‌شود و گستره آن سواحل مرکزی و شرقی خزر را در بر می‌گیرد، همچنین این شرایط خراسان شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، تهران، البرز و سمنان را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: از دوشنبه ۶ مرداد تا پایان هفته در غرب و جنوب غرب، افزایش دما به صورت محسوس پیش‌بینی می‌شود و از اواخر وقت چهارشنبه و روز پنجشنبه در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما داریم.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهارکرد: دمای هوا از فردا تا پایان هفته در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب به صورت محسوس افزایش می‌یابد و از اواخر وقت چهارشنبه در روز پنجشنبه در نوار شمالی کشور به صورت محسوسی کاهش می‌یابد و در این مدت دریای خزر مواج است.

وی گفت در پنج روز آینده در برخی نقاط خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه زابل وزش باد شدید ادامه دارد، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری توفان گرد و خاک در زابل پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۵۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۵ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: امروز در تهران آسمان ابری، جهت باد جنوب غربی و سرعت باد ۱۰کیلومتر بر ساعت است، نم نسبی امروز در پایتخت ۱۱ درصد و دید افقی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

کارشناس پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا در تهران آسمان صاف تا قسمتی ابری با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۴۰ و ۲۹ درجه خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها