|
کدخبر: 225924

بازیگر پیشکسوت، مجری «رادیو یک» شد

در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(ع) با بهره‌گیری از نگاه این بانوی بزرگ به همسایه، رادیو ایران، ویژه‌برنامه «رادیو یک» به‌جای برنامه «صبح جمعه با شما» را روانه آنتن می‌کند.

سینما و تلویزیون بازیگر پیشکسوت، مجری «رادیو یک» شد

«صبح جمعه با شما» این هفته روی آنتن نمی‌رود و به‌جای آن ویژه‌برنامه‌ای تحت عنوان «رادیو یک» با اجرای علیرضا جاویدنیا و نسیم رفیعی، جمعه صبح از رادیو ایران پخش خواهد شد.

حسین معصومی تهیه‌کننده این برنامه، گفته است که این برنامه با موضوع آداب همسایگی روی آنتن می‌رود. پیچیدگی روزافزون مناسبات اجتماعی، تنوع ارتباطات بین‌فردی و گستره شبکه‌های اطلاع‌رسانی درون‌خانوادگی و برون‌خانوادگی، ضرورت بازنگری به اهمیت و روش‌های مؤثر برقراری و استمرار رابطه مفید، مؤثر و متقابل خانواده‌ها با همسایه‌ها را مضاعف می‌سازد.

وی خاطرنشان کرد: همسایه‌ها قادرند تأثیر بسزایی در گفتارها و فرهنگ زبان و کلام، نگرش‌ها و بازخوردها، توقعات و انتظارها، انگیزه‌ها و تلاش‌ها و پدیدآیی رفتارهای متنوع یکدیگر داشته باشند.

در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(ع) با بهره‌گیری از نگاه این بانوی بزرگ به همسایه که نقل است؛ حضرت فاطمه زهرا(ع) هرگاه دعا می‌کردند، برای تمام مردان مؤمن و زنان مؤمنه دعا می‌کردند و برای خود دعائی نمی‌کردند، به حضرت فاطمه زهرا(ع) عرض شد: "ای دختر رسول خدا(ص)، شما برای مردم دعا می‌کنید و برای خودتان دعا نمی‌کنید؟"، آن حضرت فرمودند: "الجار ثمّ الدّار؛ اول همسایه سپس اهل خانه."

معصومی خاطرنشان کرد: در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(ع) برنامه طنز «صبح جمعه با شما» پخش نمی‌شود، و «رادیو یک» با حضور امیر الهامی، کارشناس ادبیات از متون فاخر فارسی از آداب همسایه‌داری می‌گوید، همچنین نصرالله حدادی نویسنده و پژوهشگر به‌نقل از تاریخ ایران از نحوه معاشرت و آداب همسایگی خواهد گفت.

«رادیو یک» به‌تهیه‌کنندگی حسین معصومی با اجرای علیرضا جاویدنیا و نسیم رفیعی جمعه ساعت ۹ صبح، از رادیو ایران پخش می‌شود.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها