|
کدخبر: 218442

روایت متفاوت سینما از زندگی خواننده مشهور

فیلمی براساس زندگی دیوید بویی که یکی از تاثیرگذارترین موسیقی دانان قرن بیستم است با استفاده از هزاران ساعت تصاویر نادر از او ساخته شده است.

سینما و تلویزیون روایت متفاوت سینما از زندگی خواننده مشهور

برت مورگن کارگردانی که قبلاً هم پروژه‌ای را درباره کرت کوبین از گروه نیروانا ساخته بود، در حال نهایی‌سازی پروژه‌ای مخفی بر پایه زندگی دیوید بویی است که با استفاده از هزاران ساعت تصاویر نادر از او ساخته شده است.

مورگن چهار سال گذشته را صرف پیشبرد این پروژه کرده که هنوز عنوانی رسمی برای آن اعلام نشده است. منبعی آگاه فیلم را به عنوان «نه مستند نه بیوگرافی، بلکه یک تجربه سینماتیک غوطه‌ورکننده که بر پایه هزاران ساعت محتوای قبلاً دیده نشده ساخته شده» توصیف کرده است.

منابع می‌گویند بخشی از فیلم با استفاده از تصاویر ضبط شده از کنسرت‌های زنده او ساخته شده و مورگن قصد دارد آن را در فرمت آی‌مکس منتشر کند. این فیلمساز همچنین مسئولیت تدوین، نگارش و تهیه‌کنندگی پروژه را بر عهده دارد.

به احتمال زیاد فیلم در اواخر ژانویه در فستیوال فیلم ساندنس پیش‌نمایش شود. این فستیوال که امسال مجبور شده بود مراسم خود را به خاطر پاندمی کرونا تا حدود زیادی مجازی برگزار کند، برای مراسم سال آینده بیشتر رخدادهایش را حضوری برگزار می‌کند. تاریخ آغاز جشنواره هم تنها چند روز پس از ششمین سالگرد فوت بویی در روز دهم ژانویه ۲۰۱۶ خواهد بود.

تونی ویسکونتی که مدت‌ها تهیه‌کننده آثار دیوید بویی بود در پروژه به عنوان تهیه‌کننده موسیقی حضور خواهد داشت. تیم صدای برنده جایزه اسکار فیلم «بوهمین رپسودی» هم مسئولیت میکس و طراحی صدا را بر عهده خواهد داشت.

مورگن که تا به حال پروژه‌هایی مانند «کرت کوبین: مونتاژ گجسته»، «جین» و «بچه در فیلم خواهد ماند» را کارگردانی کرده است، شخصاً حقوق رسمی استفاده از تصاویر را خریداری کرده و شرکت‌های بی‌ام‌جی و لایو نیشن به عنوان تامین‌کننده مالی و تهیه‌کننده در پروژه حضور دارند.

این فیلم با حمایت و همکاری بنیاد دیوید بویی ساخته شده است. این نخستین فیلم بزرگ مورگن از زمان ساخت مستند «جین» برای نشنال جئوگرافیک است که در سال ۲۰۱۷ موفق به کسب ۲ جایزه امی شد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر