|
کدخبر: 215511

«پلاک ۱۳» برای علی صادقی بدشگون شد

سریال جدید «پلاک ۱۳» به عنوان تنها کمدی جدید این شب‌های تلویزیون، مأموریت نشاط‌ آفرینی را که در حکم رئیس جدید سازمان صداوسیما آمده به انجام نمی‌رساند.

سینما و تلویزیون «پلاک ۱۳»  برای علی صادقی بدشگون شد

تلویزیون تلاش کرده با اضافه کردن برنامه‌های جدید به کنداکتور شبکه‌های مختلف، جدول پخش شبکه‌ها را متنوع، سرگرم‌کننده و بانشاط کند، اما این اتفاق با سری جدید برنامه‌های روتین تلویزیون که در سری‌های قبل هم چندان پرمخاطب نبوده‌اند، رخ نداده است.

در راستای «نشاط‌آفرینی» که از سوی رهبر انقلاب به عنوان یکی از ماموریت‌های مهم تلویزیون تعیین شده بود، از جمعه ‌شب یک سریال کمدی به جدول پخش شبکه ۳ اضافه شده و اکنون «پلاک ۱۳» ساخته آرش معیریان تنها سریال کمدی جدید تلویزیون است، اما بعید است این مجموعه بتواند خلأ «نشاط» را در باکس آثار نمایشی تلویزیون پر کند.

سریال پلاک ۱۳

سریال «پلاک ۱۳» به کارگردانی آرش معیریان جدیدترین سریال نود شبی تلویزیون است که به سبک کمدی‌های سیتکام ساخته شده است. قصه این مجموعه در لوکیشن‌های ثابتی می‌گذرد و ماجرا از آن جا شروع می‌شود که یک خانه باغ از طرف عمه خانواده به وراث ارث می‌رسد. کاراکترهای قصه که با یکدیگر نسبت فامیلی دارند، مجبور می‌شوند طبق وصیت عمه در خانه باغ کنار هم زندگی کنند و اختلافات‌شان را کنار بگذارند.

این سریال در هر دو قسمت ماجرای مربوط به یکی از شخصیت‌ها را روایت می‌کند و زمان هر قسمت حدودا ۳۰ دقیقه است. هنوز مدت زیادی از پخش «پلاک ۱۳» نمی‌گذرد و تعدادی از شخصیت‌ها وارد قصه نشده‌اند، اما طبق آن چه در سه قسمت ابتدایی این مجموعه دیدیم، احتمالا این سریال هم به سرنوشت «وضعیت زرد»، «مردم معمولی» و «صفر ۲۱» دچار خواهد شد.

سریال برای خنداندن مخاطب به موقعیت‌های دم‌دستی، ساده‌ و تکراری متوسل می‌شود که به سختی لبخند روی لب تماشاگر می‌آورد. دیالوگ‌های سریال نیز به اندازه کافی بامزه نیستند و شوخی‌های کلامی هم نمی‌توانند مخاطب را به خنده بیندازند. تعدادی از شخصیت‌های قصه مانند مرد مظلومی که همسری غرغرو دارد با بازی حسین رفیعی و متقابلا زنی که از رفتارهای همسر ساده‌اش به ستوه آمده با بازی شهره سلطانی، کاراکترهایی تکراری هستند که پیش از این، نمونه‌های آنان را فراوان در آثار کمدی دیده‌ایم.

بازی بازیگران سریال نیز امتیاز ویژه‌ای برای این مجموعه به حساب نمی‌آید. به عنوان مثال علی صادقی کاملا خودش را در «پلاک ۱۳» تکرار کرده و در نقش همان کاراکتر پررو و کم هوش ظاهر شده است. هرچند هنوز سه قسمت از این مجموعه پخش شده، اما با توجه به شروعی که سریال داشت، بعید است «پلاک ۱۳» به عنوان تنها مجموعه کمدی جدید تلویزیون بتواند نشاط را به آنتن برگرداند.

 

منبع: روزنامه خراسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها