|
کدخبر: 213219

قصیده گاو سفید از ماتادورها جایزه گرفت

«قصیده گاو سفید» برنده جایزه بهترین کارگردان جدید از شصت و ششمین جشنواره فیلم وایادولید اسپانیا شد.

سینما و تلویزیون قصیده گاو سفید از ماتادورها جایزه گرفت

فیلم سینمایی قصیده گاو سفید به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و تهیه کنندگی غلامرضا موسوی که در بیست و سومین حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه جشنواره وایادولید اسپانیا حضور داشت موفق به دریافت جایزه پیلار میرو از این جشنواره معتبر شد.

جایزه پیلار میرو که به یاد کارگردان مطرح و فقید اسپانیایی بدین نام نهاده شده، هر ساله به بهترین کارگردان بخش مسابقه که با فیلم اول یا دوم خود در این بخش حضور داشته باشد تعلق می‌گیرد.

فیلم‌های اتفاق ساخته آدری دیوان (برنده شیر طلایی جشنواره ونیز) و کندو ساخته بلرتا باشولی (برنده جایزه بزرگ جشنواره ساندنس) از رقبای اصلی فیلم صناعی‌ها و مقدم برای دریافت جایزه پیلار میرو بودند.

جشنواره وایادولید از قدیمی‌ترین و معتبرترین جشنواره فیلم اسپانیا است که امسال شصت و ششمین دوره خود را در شهر وایادولید اسپانیا برگزار کرد و از ایران علاوه بر فیلم قصیده گاو سفید دو فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی و جاده خاکی ساخته پناه پناهی هم در بخش مسابقه این جشنواره حضور داشتند.

این چهارمین جایزه بین‌المللی فیلم قصیده گاو سفید است که پیش از این موفق به دریافت جایزه تماشاگران از هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین، تقدیرنامه ویژه هیات داوران جشنواره زوریخ و جایزه بهترین فیلم جشنواره فرایشتاد اتریش شده است.

این فیلم به زودی در سینماهای اسپانیا اکران می‌شود.

 

منبع: برنا

ارسال نظر