|
کدخبر: 209603

تیغ سانسور بلای جان افرا

تعدادی از مخاطبان، پایان‌بندی «افرا» را غیر قابل قبول دانستند. برخی هم از این‌که روابط دختر و پسر، در این سریال با صراحت به نمایش درآمده است، انتقاد کردند. بسیاری هم به سانسور بخش‌هایی از این مجموعه تلویزیونی، اعتراض داشتند.

سینما و تلویزیون تیغ سانسور بلای جان افرا

سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و بازی پژمان بازغی، مهدی سلطانی، روزبه حصاری، محمد صادقی، مینا وحید، نسرین بابایی، سارا باقری و...، بینندگان زیادی را جذب خود کرد؛ هرچند بسیاری از این مخاطبان، انتقادهایی جدی هم به این مجموعه تلویزیونی داشتند.

نظرخواهی خبرآنلاین درباره این سریال، نزدیک به ۵۰۰ کامنت را به دنبال آورد که از آن میان، نظر ۴۳۴ کاربر منتشر شد. جدا از کسانی که رضایت خود را از «افرا» اعلام کردند، بسیاری از نظردهندگان، از سانسور، ناتمام ماندن داستان، پایان بدِ سریال و حتی عادی جلوه دادن ارتباط دختران و پسران، اعتراض داشتند.

در ادامه، پاره‌ای از این نظرها را با هم مرور می‌کنیم.

«افرا»، طولانی و با پایانی ناقص

بسیاری از مخاطبان از پایان‌بندی سریال رضایت نداشتند و آن را بی‌محتوا دانستند و معتقد بودند که نویسنده نتوانسته داستان را به پایان برساند و گره‌های سریال را باز کند.

یکی از کاربران بی‌نام در همین زمینه نوشت: «خیلی بی‌محتوا تمام شد. نویسنده نمی‌دانست چگونه داستان را جمع کند. در صورتی که می‌توانست با کشته‌شدن مسعود، داستان جدیدی را بنویسد.»

مخاطبی با نام فرزاد نوشت: «تا قسمت ۳۷ داستان به اوج خودش رسید ولی از آن به بعد فیلمنامه ضعف خودش را نشان داد، دیگر حرفی برای گفتن نداشت و داستان با سر به زمین کوبیده شد. متاسفانه هیچ سورپرایزی در آخر برای بیننده نداشت. درست عین سریال‌های دیگر.»

درسا که یکی دیگر از مخاطبان خبرآنلاین است، نوشت: «پایان پر از ابهام و سر هم‌بندی بود که دوقسمت را خودسرانه حذف می‌کنند و بیننده با کلی سوال بی‌جواب مواجه می‌شود. من نمی‌دانم این کارگردان‌ها چطور اجازه می‌دهند با این شرایط صداوسیما، اعتبارشان از بین برود.»

یکی دیگر از کاربران بی‌نام هم نوشت: «یک نویسنده ناشی و کلی ببینده که سرِ کار بودند و رازهایی که آشکار نشدند، کجای این پایان غیر منتظره بود؟»

 

منبع: هنرامروز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها